مواد مخدروکیل

معرفی بهترین وکیل مواد مخدر در کرج

وکیل مواد مخدر در کرجوکیل مواد مخدر چه نقش در پرونده با موضوع مواد مخدر ایفا می کند؟بهترین وکیل مواد مخدر در کرج کیست؟ وکیل مواد مخدر در کرج از چه دانش و تخصصی  برخوردار است؟ مواد مخدر چیست؟ انواع مواد مخدر کدامند؟ مجازات مواد مخدرچیست؟در این صفحه پاسخ پرسش های  پیش گفته و بسیاری اطلاعات دیگر در زمینه مواد مخدر را دریافت خواهید کرد وتا حدود زیادی با قوانین و مقررات و جرایم و ومجازات و آیین رسیدگی به پرونده با موضوع مواد مخدر آشنا شوید.

وکیل مواد مخدر ؛ وکیل پایه یک دادگستری است که می تواند در کلیه پرونده های حقوقی یا کیفری قبول وکالت نماید ولی تمرکز خود را معطوف به پرونده با موضوع مواد مخدر نموده است.

پرونده با موضوع مواد مخدر پیچیده و به جهت مجازات بسیار سنگین و تبعات و آثار آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین وکیل کرج به خصوص وکیل مواد مخدر در کرج علاوه بر اینکه نسبت به کلیه قوانین و مقررات مدون مرتبط با مواد مخدر روز آمد است،به خوبی از رویه های قضایی و رویه  های محاکم حوزه فعالیت خود آگاه است از این رو می تواند بهتر و بیشتر از هرکسی به موکل خود کمک کند.

مواد مخدر چیست؟

مواد مخدر(Narcotic) یا افیون نام عمومی است که بر روی برخی داروها،و ترکیبات شیمیایی طبیعی یا صنعتی(سنتتیک) گذارده  شده است که ویژگی تسکین دهندگی و ایجاد سرخوشی دارند. مواد مخدر به دلیل احتمال بالای ایجاد وابستگی به مصرف مداوم در ردیف مواد اعتیادآور دسته بندی می شوند.

در یک تعریف کلی باید گفت؛مواد مخدر ترکیبات شیمیایی هستند که با مصرف آنها در سیستم عصبی مصرف کننده تغیییرات شیمیایی بروز می کند که موجب لذت،افزایش یا کاهش سطح هوشیاری و نهایتاً وابستگی مصرف کننده می شود.از این رو احتمال اعتیاد و سوء مصرف وجود دارد.شدت و ضعف اعتیاد بستگی به میزان مصرف و نوع مواد مخدر دارد.

مواد مخدر برحسب واکنش های متفاوتی که در مغز ایجاد می کنند به دو دسته کلی سرکوب کننده و محرک تقسیم می شوند.مواد مخدر سرکوب کننده موجب کم شدن سرعت تنفس،کاهش ضربان قلب،کاهش فشار خون و ایجاد خواب آلودگی در فرد می گردند.مواد مخدر محرک  برخلاف مواد مخدر سرکوب کننده فاکتورهای پیش گفته را افزایش داده و موجب کاهش خواب در فرد می گردند.هروئین،مورفین و تریاک در زمره مواد مخدر سرکوب کننده و کوکائین و آمفتامین  در زمره مواد مخدر محرک دسته بندی می شوند.

انواع مواد مخدر درقانون

هرچند در دسته بندی خاصی در قانون برای انواع مخدر مشاهده نمی شود ولی با ملاحظه و مداقه در متون قانونی می توان یک دسته بندی ساده و کلی برای انواع مواد مخدر قائل شد.به نظر می رسد بنگ،چرس،تریاک،شیره،سوخته وتفاله تریاک به عنوان مواد مخدر سنتی و هروئین،مرفین،کوکائین و دیگر مشتقات شیمیایی مرفین و کوکائین و آمفتامین و دیگر روانگردان های غیر دارویی در ردیف مواد مخدر صنعتی دسته بندی شده اند.با این برداشت باید گفت قانونگذار ایرانی مواد مخدر را در دو دسته مواد مخدر سنتی و مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی دیده  و دسته بندی کرده است.

مجازات انواع مواد مخدر

میزان و شدت مجازات در قانون مبارزه با مواد مخدر تابع چهار فاکتور نوع مواد،تعداد دفعات ارتکاب جرم ، مقدار مواد مخدر و نحوه ارتکاب جرم است. افعال مادی مجرمانه مرتبط با مواد مخدر طیفی از افعال اعم از وارد کردن به کشور،صادر کردن،ارسال نمودن،مبادرت به تولید،ساخت،توزیع یا فروش را شامل می شود. بنابراین می توان گفت هر فعلی در ارتباط با مواد مخدر،مجرمانه و از منظر قانونگذار مستوجب مجازات است.قانونگذار تفاوتی میان افعال مجرمانه از لحاظ میزان مجازات قائل نشده است.به نظر می رسد از منظر قانونگذار نکوهش عمل تولید کننده مواد مخدر و توزیع کننده و غیره به یک میزان است.

مجازت مواد مخدر نیز طیفی از جریمه نقدی،شلاق،حبس،مصادره اموال و اعدام را در شامل می شودکه با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد مخدر و با توجه به نوع مواد مخدر اعمال می شود.در هر صورت مجازات های موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر به دلیل درجه نکوهش این دسته از جرایم و آثار وتبعات منفی و زیانبار آنها  و به منظور ایجاد بازدارندگی سنگین وضع و مقرر شده است.

قاچاق مسلحانه مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی

قانون مبارزه با مواد مواد مخدر برای قاچاق مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی غیر دارویی موضوع قانون یاد شده به شکل مسلحانه مجازات اعدام در نظر گرفته است.حکم اعدام در صورت مصلحت در محل زندگی مرتکب در ملاء عام به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.میزان و نوع مواد مخدر و دفعات ارتکاب جرم تاثیری در مجازات ندارد.صرف مسلحانه بودن قاچاق مواد مخدر یا روانگردان مستوجب مجازات اعدام خواهد بود.

 عومل تشدید مجازات مواد مخدر

قانونگذار پاره ای عوامل و فاکتورها را موجب نکوهش بیشتر افعال مجرمانه قلمداد می نماید مانند مسلحانه بودن ارتکاب قاچاق مواد مخدر و روانگردان های صنعتی موضوع قانون که در بند قبلی به آن پرداخته شد.فاکتورهای که موجب تشدید مجازات مرتبط با مواد مخدر اند عبارتند از:

  • وادار کردن افراد کمتر از 18 سال و افراد محجور عقلی به قاچاق مواد مخدر یا مصرف و تزریق.
  • قاچاق مسلحانه.
  • درصورتی که مرتکب از ماموران انتظامی یا ماموران زندان یا ماموران قضایی باشد.
  • وارد کردن مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی غیر داروئی به زندان یا بازداشتگاه یا مراکز بازپروری و نگهداری معتادان.
  • اجیر کردن،مدیریت و سازماندهی،پشتیبانی مالی و سرمایه گذاری در ارتکاب هریک از جرایم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر.

وکیل مواد مخدر در کرج باید در دفاعیات خود هر یک از موارد فوق را لحاظ نموده و در صورت عدم شمول بندهای فوق از تشدید مجازات موکل خود جلوگیری نماید.

مطلب پیشنهادی: وکیل کیفری در کرج

مجازات مصرف مواد مخدر

استعمال و مصرف مواد مخدر از هر نوعی که باشد جرم انگاری شده است.از سوی دیگر قانونگذار به جهت مساعدت به حال کسانی که به هر نحو درگیر مصرف و استعمال مواد مخدر شده اند و به این بلای خانمان سوز گرفتار شده اند مقرراتی وضع نموده است.به این ترتیب ؛ معتادی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه و نسبت به درمان خود اقدام کند و گواهی تحت درمان و کاهش آسیب دریافت نماید به شرط عدم تجاهر به اعتیاد از تعقیب کیفری معاف خواهد شد. معتادانی که مبادرت به درمان یا ترک اعتیاد نکند مجرم خواهند بود.

ابطال گذرنامه و ممنوع الخروج شدن موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر

هریک از شهروندان واتباع جمهوری اسلامی ایران با هر قصدی مبادرت به نگهداری،حمل یا قاچاق مواد مخدر به داخل یا خارج از کشور نمایند پس از قطعیت حکم برای بار اول  از1 تا 5 سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع الخروج خواهند شد و در صورت تکرار از 5 تا 15 سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع الخروج می شوند. ایرانیانی که در خارج از کشور محکوم به مجازات جرائم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر شده اند مشمول این قانون خواهند شد.

دادگاه مواد مخدر کرج – دادگاه انقلاب کرج

به دلیل اهمیت جرایم مرتبط با مواد مخدر،به این دسته از جرایم در دادگاه انقلاب رسیدگی می شود.حسب میزان مجازات ممکن است رسیدگی به این جرایم با وحدت قاضی صورت گیرد یا با تعدد قاضی.درصورت نخست مرجع تجدید نظر از احکام صادره دادگاه تجدید نظر کرج استان است ودر صورت دوم مرجع تجدید نظر از این احکام دیوان عالی کشور خواهد بود.

لازم به ذکر است که دادگاه انقلاب شهرستان کرج در نشانی پل آزادگان –ابتدای خیابان برغان واقع شده است.این دادگاه شامل شعبات متعددی است که یکی از موضوعاتی که در صلاحیت ذاتی آن است جرایم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر است.

اقداماتی که وکیل مواد مخدر در کرج باید در قبال موکل خود انجام دهد

همانگونه که از نظر گذشت مجازات موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر در نوع خود سنگین و تبعات و آثار قانونی عدیده ای به دنبال دارند. پرونده های مرتبط با مواد مخدر عموماً واجد پبچیدگی های عدیده ای هستند از این رو ضروری است وکیل مواد مخدر به تمام زوایای پرونده احاطه داشته وبر ظرفیت های قانون پیچیده مبارزه با مواد مخدر اشراف کامل و کافی داشته تا بتواند بهترین دفاع را از موکل خود به عمل آورد. این اقدامات و دفاعیات طیف گسترده ای از اثبات بی گناهی تا درخواست و اعمال عفو را شامل می شود.در زیر به برخی از اقدامات وکیل موادمخدر اشاره و شرح مختصری داده شده است:

اثبات بی گناهی و برائت موکل: مهمترین و نخستین اقدام وکیل مواد مخدر اثبات بی گناهی و برائت موکل است.بسیار دیده شده است که موکل بدون سوء نیت و بدون علم اطلاع وحتی در اثر توطئه و دسیسه درگیر یک پرونده با موضوع مواد مخدر شده است.وظیفه وکیل مواد مخدر در مواجهه با چنین پرونده هایی اقامه دلایل مبنی  بر برائت موکل است.

اعمال تخفیفات : گاهی اثبات بی گناهی موکل بر هر دلیلی ممکن نیست.مانند گردن گیری (اقرار به ارتکاب جرم) در مراحل تحقیقات مقدماتی و غیره در این صورت وظیفه وکیل مواد مخدر خوب در کرج این است که دادگاه را نسبت به اعمال تخفیفات قانونی در خصوص موکل اقناع نماید.این اقدام وکیل مواد مخدر خصوصاً در زمینه مجازات اعدام بسیار سرنوشت ساز است.

تعلیق اجرای مجازات : تحت شرایطی دادگاه می تواند اجرای تمام یا قسمتی از مجازات را معلق نماید. وکیل مواد مخدر در کرج خوب می تواند از این ظرفیت قانونی به نفع موکل خود استفاده کند.

مجازات های جاگزین حبس: دادگاه با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن،آثار ناشی از جرم و سایر اوضاع و احوال می تواند نسبت به اعمال مجازات جایگزین حبس اقدام کند. بهره مندی از این ظرفیت قانونی در تخصص وکیل مواد مخدر خوب است.

سایر اقدامات: اقداماتی نظیر آزادی مشروط – نظام نیمه آزادی- استفاده از مرخصی – اجرای مجازات خارج از زندان و توبه از دیگر اقداماتی است که یک وکیل مواد مخدر کرج می تواند از دادگاه درخواست و اقدام نماید.

درخواست عفو:  وکیل مواد مخدر در کرج می تواند درخواست عفو یا تخفیف مجازات محکومان در حدود موازین اسلامی از رئیس قوه قضائیه به عمل آورد.

بهترین وکیل مواد مخدر کرج کیست؟

استان البرز و خصوصاً شهرستان کرج به لحاظ موقعیت جغرافیایی یک از محل های توزیع و ترانزیت مواد مخدر توسط قاچاقچیان است. از این رو مبارزه با مواد مخدر در این استان از اولویت خاصی برای مراجع انتظامی و امنیتی برخوردار است. بهترین وکیل مواد مخدر کرج کسی است که با درک این موضوع و با شجاعت و درایت مثال زدنی خود و با بهره گیری از تمام ظرفیت های قانونی و دانش و آگاهی خود بتواند از موکل خود بهترین دفاع را به عمل آورده و در راستای اعمال و اجرای مفاد بند های فوق اقدام مقتضی به عمل آورد.

دفتر وکالت میرشاه آمادگی خود را جهت قبول کلیه پرونده های با موضوع مواد مخدر و ارائه مشاوره کاربردی و راهگشا اعلام می نماید.

حق الوکاله وکیل مواد مخدر خوب در کرج

اصولاً وکیل مجرب و متخصص در زمینه مواد مخدر در کرج حق الوکاله بالایی مطالبه می کند. این امر اولاً به جهت پیچیدگی ها و مشکلات چنین پرونده ای است و ثانیاً به دلیل تبحر و تخصص منحصر به فرد وکیل مواد مخدر خوب در کرج است. دفتر وکالت میرشاه با همکاری بهترین وکلای متخصص مواد مخدر در کرج می تواند شما را از مزایای حضور یک وکیل مواد مخدر خوب در کرج بهره مند سازد.بسیار مهم است که از ابتدای آغاز تحقیقات مقدماتی، متهم از حضور یک وکیل مواد مخدر در کرج برخوردار شود.

حتمیت و شدت مجازات در جرایم مرتبط با مواد مخدر

مهمترین توصیه وکیل مواد مخدر در کرج؛ پرهیز از ورود به منجلاب قاچاق مواد مخدر است.حتمیت مجازات و شدت مجازات جرایم مرتبط با مواد مخدر در کرج و کشور بسیار بالا است از این رو یقین بدانید در صورت ورود به این عرصه منحوس خیلی زود مقابل قاضی قرار خواهید گرفت . در فرض مجازات های منصرف از اعدام آثار و تبعات آن الباقی زندگی شما را تحت شعاع خود قرار خواهد. باز هم به عنوان وکیل مواد مخدر تاکید می کنیم هیچ گاه وارد این عرصه پلید نشوید.

نمونه دادنامه مجازات اعدام برای مواد مخدر

…در خصوص متهم ردیف نخست آقای …،با توجه به حجم بالای مواد(19.5 کیلوگرم هروئین+ 10 کیلوگرم اسید انیدریک استیک پیش سازه هروئین) که هر گرم آن موجب از بین رفتن نسل و متلاشی شدن خانواده ها و تیره و تار شدن سرنوشت انسانهای بی گناه می شود با تشخیص مصداق افساد فی الارض نامبرده را بابت تولید و نگهدار ی 19.5 کیلوگرم ماده مخدر هروئین به یک فقره ((اعدام)) و ضبط اموال ناشی از جرایم مواد مخدر و روانگردان مصادره اموال مواد مکشوفه بنفع دولت جمهوری اسلامی ایران و بابت 10 کیلو گرم اسید انیدرید استیک (پیش سازه هروئین) به تحمل 10 سال حبس تعزیری و پرداخت 200 میلیون ریال جزای نقدی و تحمل 74 ضربه شلاق تعزیری ….محکوم می نماید.

نشانی و تلفن دفتر وکالت میرشاه

جهت مراجعه به دفتر وکالت میرشاه یا درخواست مشاوره تعیین وقت قبلی ضروری است.مراجعین محترم می تواند ضمن تماس با شماره تلفن های  زیر از اوقات و ساعات کار  دفتر اطلاع حاصل نمایند.

تلفن ثابت:02634981261

تلفن همراه:09306091148

نشانی: کرج-عظیمیه- میدان مهران- برج ماندگار- طبقه 7-واحد 703

3/5 - (43 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️