وکیل

معرفی وکیل دعاوی ورزشی در کرج در سال 1403

وکیل پایه یک دادگستری

احمد میرشاه محمد
وکیل پایه یک دادگستری

در ادامه سلسله مقالات معرفی شاخه های تخصصی ونوین وکالت در این نوشتار به معرفی تخصص وکیل حقوق ورزشی با نگاه به شهر کرج تحت عنوان وکیل حقوق ورزشی در کرج و یا به عبارتی وکیل دعاوی ورزشی در کرج می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

وکیل دعاوی ورزشی در کرج

نگارنده این سطور عبارت وکیل حقوق ورزشی را بر عبارت وکیل دعاوی ورزشی در کرج ترجیح می دهد. در نوشتار پیش رو روشن خواهیم ساخت که تخصص وکیل حقوق ورزشی منحصر به دعاوی ورزشی نیست و گستره ای از امور را شامل می شود.

وکیل پایه یک دادگستری احمد میرشاه محمد

جهت تعیین وقت ملاقات با وکیل میرشاه با شماره تلفن 09306091148 تماس حاصل فرمایید

ملاقات با تعیین وقت قبلی

حقوق ورزشی چیست؟

امروزه ورزش، به ویژه ورزش وکیل دعاوی ورزشی در کرج قهرمانی به عنوان یک صنعت پویا و حتی یک ابر صنعت و یک تجارت بزرگ پدیدار شده است که توانسته میلیون ها شغل و کسب و کار را در سرتاسر جهان و کشور ایران رونق بخشیده و پشتیبانی کند. طیف وسیعی از مشاغل و صنایع از پزشکی ورزشی تا تولید لوازم ورزشی، زیر شاخه ابر صنعت ورزش دسته بندی می شوند. تنسیق و تنظیم روابط فی مابین بازیگران و فعالان این عرصه و حل و فصل اختلافات احتمالی آنان مستلزم ورود حقوقدانان مبرز و کارآزموده و تدوین قوانین و مقررات ویژه است. از این قوانین و مقررات که ترکیبی از حقوق بین الملل خصوصی، حقوق تجارت، حقوق تجارت بین المللی و حقوق قراردادها و مسئولیت مدنی است تحت عنوان حقوق ورزشی یاد می شود.

رابطه حقوق و ورزش

به طور کلی هیچ بخشی از فعالیت ها و تشکل های انسانی امروزه بدون تنظیم و تدوین مقررات و قوانینی که متضمن حفظ منافع و حقوق اشخاص، فعالان و باشندگان آن باشد، امکان بقا، استمرار و حتی شکل گیری نخستین ندارد. ابر صنعت ورزش با گردش مالی بسیار عظیم و تعداد بالای کنشگران و بخش های گسترده تحت نفوذ خود قاعدتاً نمی تواند از این اصل مستثنی و بیرون باشد. از این رو حقوق ورزشی به عنوان تنظیم گر روابط میان بخش های گوناگون صنعت و تجارت ورزشی، به عنوان شاخه ای از علم حقوق شناخته شده و رسمیت یافته است.

 تخصص های وکیل حقوق ورزشی

با بیان مقدمات، مفهوم حقوق ورزشی و ارتباط حقوق با ورزش روشن شد. اکنون به معرفی تخصص های وکیل حقوق ورزشی می پردازیم.

حقوق بین الملل ورزشی

وکیل حقوق ورزشی یا وکیل دعاوی ورزشی، با توجه به قوانین کنونی ایران یک وکیل پایه یک دادگستری است که مسلط به حقوق تجارت اعم از داخلی و بین المللی است. وکیل متخصص حقوق ورزشی تبحر ویژه ای در بخش های دیگر دانش حقوق اعم از عقود و قراردها  شامل انواع عقود معین و غیر معین و قراردادهای نوین مانند فرانچایز و لایسنس و اسپانسرینگ و غیره دارد و بهره کافی از حقوق بین الملل خصوصی نیز برده است.

مطلب مرتبط: بهترین وکیل کرج

رابطه حقوق ورزشی و حقوق اقتصادی

موتور پیشبرنده ابر صنعت ورزش بی شک اقتصاد، تولید ثروت و مولد سازی ورزش است. در موقعیت کنونی فعالیت هایی که نتوانند تولید ثروت و یا دست کم تامین هزینه نمایند بدون تعارفات  باید گفت محکوم به شکستند. نمی توان همیشه به کمک و اعانات مردم و یا دولت چشم دوخت . هر قراردادی که تنظیم می شود و هر مقرراتی که در بخش ورزش ، وضع می گردند باید از منظر اقتصادی مورد تحلیل واقع شوند. لذا ضروری است واضعین مقررات ورزشی یا از بین حقوقدان اقتصادی و وکیل حقوق ورزشی  مسلط به حقوق اقتصادی باشند و یا از حضور وکیل حقوق اقتصادی در کار گروه خود بهره مند شوند.

وکیل ورزشی و زبان های بین المللی

با توجه به اینکه منابع حقوق ورزشی و طرف های قراردادهای ورزشی عمدتاً خارجی هستند، ضرورت دارد وکیل حقوق ورزشی حداقل مسلط به یک زبان بین المللی از جمله انگلیسی باشد. بد نیست جهت فعالیت در حوزه کشورهای حوزه خلیج فارس وکیل حقوق ورزشی مسلط به زبان عربی  باشد. در غیر این صورت باید کارگروهی منسجم و متشکل از مترجمان زبده و مسلط به مفاهیم حقوقی در کنار وکیل حقوق ورزشی حضور داشته باشند.

ورزش و وکیل حقوق ورزشی

نکته ای که در اینجا مایلیم به آن اشاره کنیم این است که هر صنفی دارای عرف ویژه خود است و اصطلاحاً زبان عرفی خود را دارد. هیچ کس بهتر از یک تاجر یا بازرگان نمی تواند با فعالان عرصه تجارت ارتباط برقرار کند. همچنین است در حوزه ورزش، چنانچه وکیل ورزشی دستی در ورزش حرفه ای داشته  و با زبان و ادبیات ورزشکاران آشنا باشد بهتر و بیشتر از یک وکیل غیر ورزشکار می تواند با ورزشکاران تعامل نماید و مشکلات ایشان را درک کند. لذا از نقطه نظر نگارنده، حسب تجربه باید گفت؛ ورزشکار بودن وکیل ورزشی کمک شایانی به حل و فصل مشکلات و مسائل ورزشکاران در بخش تنظیم قراردادهای ورزشی و اسپانسرینگ و غیره می نماید.

وکیل پایه یک دادگستری

مسئولیت مدنی و وکیل ورزشی

یکی از موضوعاتی که بیشترین تعداد پرونده های وکیل حقوق ورزشی و وکیل دعاوی ورزشی در کرج را به خود اختصاص می دهد، موضوع مسئولیت مدنی است که معمولاً باشگاه داران و مربیان ورزشی با آن دست به گریبانند، در حقوق ایران احراز مسئولیت مدنی وابسته به سه شرط است:

  • ورود ضرر
  • رفتار زیانبار (اعم از فعل یا ترک فعل)
  • وجود رابط میان ورود ضررو رفتار زیانبار

فرض بفرمایید یک مربی ورزشی برای آموزش فنون جودو، هنرجویان را در یک باشگاه فاقد تاتامی مناسب آموزش می دهد. متاسفانه هنگام تمرین یک هنرجو دچار شکستگی استخوان می شود. بررسی میزان تقصیر مربی باشگاه، سرپرست باشگاه، هنرجوی آسیب دیده و هنرجوی آسیب زننده در حیطه تخصص وکیل حقوق ورزشی و وکیل دعاوی ورزشی قرار دارد.

وکیل پایه یک دادگستری

تنظیم قراردادهای ورزشی

قراردادهای ورزشی می تواند ناظر به فعالیت های آموزشی، حمایت مالی، باشگاه داری، نقل و انتقال بازیکنان و غیره باشد. در زیر به دو مورد از قراردادهای ورزشی و لزوم حضور وکیل حقوق ورزشی در تنظیم آنها اشاره می کنیم.

قرارداد اسپانسرینگ ورزشی

موضوع اسپانسرینگ یا حمایت مالی از ورزشکاران که معمولاً با انگیزه های تبلیغ کالا و خدمات انجام می شود، امروزه اهمیت فراوانی یافته است. ورزشکار حسن شهرت و محبوبیت خود را پای کار می آورد و حامی مالی نیز روی یک تیم یا ورزشکار خاصی سرمایه گذاری می کند، با هر هدف مشروعی که این قرارداد تنظیم شود، دستاورد آن در صورت تحقق اهداف قرارداد، حصول نتیجه مثبت برای هر دو سوی قرارداد خواهد بود. از این رو تنظیم یک قرارداد برد- برد جهت تامین منافع هریک از طرفین  به نحوی که متضمن رعایت مصالح ایشان باشد از وظایف وکیل دعاوی ورزشی در کرج است.

قرارداد مربیان با باشگاه های ورزشی

قراردادهای ورزشی علاوه بر حمایت مالی می تواند ناظر بر آموزش و هدایت تیم های ورزشی ، توسط مربیان اعم از داخلی یا خارجی باشد. در جایی که از مربی خارجی جهت آموزش هدایت تیم های ورزشی دعوت به عمل می آید حضور وکیل حقوق ورزشی با توجه به دستمزد بالای این مربیان و پیچیدگی قوانین و مقررات بین المللی ورزشی از یک سو و حفظ جایگاه و اعتبار ورزش کشور و نگاهداشت کیان و آبروی یک ملت از سوی دیگر بر اهمیت حضور یک وکیل حقوق ورزشی مسلط ، کار آزموده و میدان دیده می افزاید.

متاسفانه این روزها (زمان انتشار این نوشتار) شاهد هدر رفت سرمایه های کشور به دلیل نا آگاهی مدیران ورزشی از نحوه تنظیم و فسخ قرارداد مربیان هستیم. حضور وکیل حقوق ورزشی کار آزموده در کنار مدیران ورزشی می تواند از ورود این زیان ها به اعتبار ورزش کشور و هدر رفت سرمایه ها جلوگیری کند.

معرفی وکیل حقوق ورزشی در کرج

احمد میرشاه محمد

علی رغم اینکه استان قهرمان پرور البرز و در راس آن شهر دلاور خیز کرج ورزشکاران بلند آوازه و نامدار پرورش داده و به جهانیان معرفی کرده است، متاسفانه کمتر به موضوع قراردادهای ورزشی و وکیل دعاوی ورزشی در کرج و استان البرز پرداخته و بها داده شده است. این خلاء همواره در سطح استان البرز و شهر کرج نمایان بود.

خوشبختانه دفتر وکالت میرشاه با درک این نیاز اقدام به فعال نمودن دپارتمان حقوق ورزشی و به تبع آن دعاوی ورزشی با همکاری و معرفی وکیل حقوق ورزشی در کرج نمود. در این مدت دفتر وکالت میرشاه  توانسته است خدمات حقوقی ارزنده ای را به ورزشکاران هم استانی و همشهری خود ارائه نماید . از دیگر از خدمات دفتر وکالت میرشاه حمایت از ورزشکاران و تجهیز باشگاه های ورزشی با هدف گسترش فرهنگ ورزش در میان جوانان غیور کرجی و البرزی بوده است.

وکیل دعاوی ورزشی در کرج با تجربه ای که حاصل سال ها حضور در میان ورزشکاران استان البرز است، از نزدیک با انواع مشکلات ورزشکاران این استان به ویژه مشکلات حقوقی آنها آشنا است از این رو مفتخر خواهد بود چنانچه بتواند در راستای حل مشکلات حقوقی مربیان،باشگاه داران، ورزشکاران و حامیان مالی ورزشکاران شهر کرج و استان سرافراز البرز قدم و قلم بردارد.

  • وکیل پایه یک دادگستری سید احمد میرشاه محمد عضو رسمی کانون وکلای دادگستری البرز با پروانه فعالیت در شهر کرج
  • کارشناس ارشد حقوق اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی
  • دانش آموخته رشته فیزیک کاربردی دانشگاه شهید بهشتی
  • دارنده کمربند مشکی دان یک در رشته جودو
  • سابقه فعالیت در سایر رشته های ورزشی از قبیل شنا، دفاع شخصی و کاراته
  • رتبه نخست اختبار کانون وکلای دادگستری البرز

مفتخر خواهد بود حاصل تجربیات خود را در اختیار همشهریان ارجمند و هم وطنان گرامی قرار دهد.در صورت نیاز به مشاوره حقوقی در کرج با وکیل حقوق ورزش در کرج می توانید با شماره تلفن 09306091148 تماس حاصل فرمایید.

تهیه و تنظیم: دپارتمان حقوق ورزشی و دعاوی ورزشی دفتر وکالت میرشاه

4.7/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️