ملکیوکیل

معرفی بهترین وکیل ملکی در کرج ⚖️ از نگاه مردم درسال (1403)

ملک می تواند آپارتمان،باغ ،ویلا، زمین ،مغازه و غیره باشد در قانون مدنی این اموال در دسته اموال غیر منقول قرار دارند. کاستی‌های قانونی و مسائلی مانند اجرا نشدن طرح کاداستر ،معامله املاک با سند عادی، رها شدن بعضی از املاک توسط مالکین سابق، عدم شناسایی این املاک توسط نهادهای ذی‌ربط ،خرد شدن اراضی کشاورزی ،تغییر کاربری‌های غیرمجاز،دست‌ اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی و غیر ،موجب پیچیدگی پرونده‌های ملکی خصوصا در شهر کرج شده‌است. پس داشتن یک وکیل ملکی در کرج بسیار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، ارزشمندترین دارایی‌ ایرانیان و شهروندان البرزی که همواره نیازمند بیشترین حمایت های حقوقی از سوی بهترین وکیل ملکی در کرج است ملک است.

وکیل ملکی در کرج

مردم با آگاهی از  مشکلات و پیچیدگی هایی که در پرونده‌های ملکی، به ویژه در کلانشهر کرج و استان البرز وجود دارد ، طبیعی است که در جستجوی وکیل ملکی در کرج که در این حوزه متخصص و متبحر باشد برآیند و با داشتن یک وکیل در کرج حرفه ای و کاربلد دیگر هیچ نگرانی نخواهید داشت. در این مقاله سعی می کنیم  شما را با حوزه کاری وکیل ملکی ، ویژگی های وکیل زمین در کرج ، وکیل متخصص در امور ملکی ،وکیل سرقفلی و وکیل کمیسیون ماده 100 در کرج آشنا سازیم و چالش های این حوزه از وکالت را برشماریم.

وکیل متخصص امور ملکی در کرج

پرسشی که این‌جا مطرح می‌شود این است که وکیل ملکی در کرج کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ دعاوی ملکی چیست؟ باید گفت وکیل ملک کسی است که هرچند توانایی دفاع و اقامه دعوا در همه حوزه‌های حقوقی مانند خانواده، سرقت، قتل و غیره را دارد اما از ورود و قبول چنین پرونده‌هایی خودداری نموده و تمام تمرکز خود را معطوف به امور ملکی می‌نماید. در پاسخ به این پرسش که دعاوی ملکی چیست ؟ باید گفت:دعاوی ملکی به مجموعه‌ای از دعاوی گفته می‌شود که به نوعی به اموال غیر منقول مربوط است.

از منظر قانون مدنی؛ در یک دسته‌بندی کلی اموال به دو دسته منقول و غیرمنقول تقسیم می‌شوند. اموال غیرمنقول به اموالی گفته می شود که امکان جابجایی ندارد و شامل املاک و اراضی می‌شود . در یک دسته‌بندی دیگر اراضی به اراضی داخل محدوده شهری و اراضی خارج محدوده شهری تقسیم می‌شود. در تقسیمات دیگری املاک می‌توانند به املاک مسکونی و تجاری دسته‌بندی شوند.در مقاله ای تحت عنوان سرقفلی به این موضوع پرداخته شده است .  وکلا و حقوق‌دانان جهت تنظیم و تنسیق مقررات هر یک ، حسب مورد دسته‌بندی‌های مختلفی ارائه می‌دهند که در جای خود مورد مداقه و بررسی قرار خواهند گرفت .بنابراین دعاویی که در ارتباط با عناوین و موضوعات فوق مطرح می‌شوند در حوزه کاری وکیل ملکی قرار دارند و به آن‌ها دعاوی ملکی گفته می‌شود.

بنابراین دعوای ملکی عنوانی است کلی برای مجموعه‌ای از دعاوی مانند تنظیم سند رسمی ، اخذ پایان کار، اخذ صورت‌مجلس تفکیکی، خلع‌ید افراز و تفکیک تا دعاوی کیفری مانند فروش مال غیر ،کلاهبرداری، جعل سند ،تصرف عدوانی و غیره. از این رو وکیل ملکی در کرج کسی است که با دانش و تجربه‌ای که دارد ، با شناخت حوزه جغرافیایی محل وقوع ملک و تسلط فراوان بر دانش ثبتی و مقررات و آیین‌نامه‌ها مرتبط از عهده کلیه موضوعات و پرونده ها و دعاوی ملکی بر می‌آید. اما وکیل ملکی در کرج کیست؟ وکیل ملکی در کرج علاوه‌بر خصوصیات عمومی که برشمردیم کسی است که با بافت اجتماعی و فرهنگی و جغرافیایی و امور ثبتی املاک واقع در شهر کرج و استان البرز به‌خوبی آشناست.

معرفی وکیل ملکی در کرج

احمد میرشاه محمد بهترین وکیل ملکی در کرج

احمد میرشاه محمد وکیل ملکی در کرج

احمد میرشاه محمد وکیل ملکی در کرج

وکیل احمد میرشاه محمد با +15 سال سابقه در امور ملکی،وکیل متخصص  در امور  ملک، با همکاری تیم بسیار قوی در تمامی زمینه های حقوقی و بیش از صد ها پرونده موفق توانسته است به همشهریان گرامی خود در استان البرز و سایر هم وطنان داخل و خارج کشور کمک و راهنمایی بسیار ارزشمندی  ارائه نموده و در حل و فصل مشکلات ایشان به ویژه در زمینه امور ملکی نقش بارزی ایفا نماید.

  1. وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری
  2. کارشناس ارشد حقوق اقتصادی از دانشگاه سطح یک شهید بهشتی
  3. رتبه اول اختبار کانون وکلای دادگستری استان البرز
  4. دانش آموخته رشته فیزیک کاربردی دانشگاه شهید بهشتی
  5. وکالت در بزرگترین پرونده های ملکی استان و کشور
  6. وکالت در پرونده های بازار سرمایه و بازارهای مالی
  7. وکیل هلدینگ های تجاری و بورسی
  8. وکالت در پرونده های دولتی
  9. وکالت در کمیسیون های موضوع ماده 100و ماده 38 شهرداری ها و…
  10. وکالت در  کمیسیون های موضوع  ماده 12 و ماده 56 و…
سطح وکیل احمد میرشاه⚖️ : وکیل پایه یک دادگستری (رتبه 1 اختبار)
 تخصص وکیل میرشاه ⚖️ : متخصص دعاوی ملکی
 میزان موفقیت وکیل میرشاه⚖️ : %95 موفقیت در پرونده های ملکی
شماره تماس☎️ : 02634980196

بهترین وکیل ملکی در کرج

با ویژگی‌هایی که برشمردیم منطقی است کسانی که در شهر کرج یا استان البرز زندگی می کنند و مشکل حقوقی- ملکی دارند برای حل‌وفصل و به نتیجه رساندن پرونده‌های ملکی خود در پی یافتن بهترین وکیل ملکی در کرج باشند. بنابراین برخی ویژگی هایی که بهترین وکیل ملکی کرج باید دارا باشد را بر می شماریم. بهترین وکیل ملکی باید از هوش و دانش و تبحر بالایی برخوردار شد بنابراین در وهله اول باید به دانشگاه محل تحصیل وکیل توجه کرد معمولاً فارغ‌التحصیلان دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران البته اگر در کشور مانده باشند! در این زمینه از امتیاز بالاتری نسبت‌به سایرین برخوردارند. تألیفات و تحقیقات وکیل ،سوابق علمی او رتبه، امتیاز وکیل در آزمون وکالت ، آزمون اختبار ،تعداد پرونده های موفق در زمینه ملکی معیارهای خوبی برای انتخاب بهترین وکیل ملکی در کرج می تواند محسوب شود.

وکیل امور ملکی در کرج

همانگونه که گفتیم امور ملکی طیف وسیعی از دعاوی از جمله الزام به تنظیم سند رسمی اخذ پایان کار کمیسیون ماده صد شهرداری تا جعل سند فروش مال غیر معامله معارض و غیره را در بر می‌گیرد. ازاین‌رو لازم است وکیل امور ملکی در کلیه دعاوی یادشده تسلط کافی داشته باشد. به‌روز بودن وکیل امور ملکی نسبت به قوانین و مقررات اراضی داخل محدوده شهری و خارج محدوده شهری، اصول و ضوابط شهرسازی و مقررات تغییر کاربری و غیره بسیار مهم و ضروری است که یک وکیل تغییر کاربری میتواند بسیار به شما کمک کند.

وکیل زمین درکرج

وکیل زمین درکرج

با افزایش جمعیت رشد مهاجرت به شهرها خصوصاً شهرهایی مثل کرج و استان البرز قیمت زمین به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش‌یافته است . مسائل و مشکلات متعددی از جمله خرد شدن اراضی کشاورزی خرید و فروش زمین با اسناد عادی تغییر کاربری‌های غیرمجاز و عدم اجرای دقیق طرح کاداستر ،رها شدن زمین توسط مالکان اولیه، عدم شناسایی زمین‌های رهاشده توسط نهادهای مسئول ،به‌منظور سرپرستی یا تملک آن‌ها، موجب بروز مشکلات حقوقی بسیاری در خصوص اراضی و زمین‌ها شده‌است .

ازاین‌رو نقش وکیل ملکی در کرج و زمین هر روز در استان البرز و خصوصا شهر کرج در جلوگیری از تضییع حقوق موکلین پررنگ‌تر می‌شود .ممکن است پرسیده شود وکیل زمین به چه کسی گفته می‌شود؟ یا این‌که وکیل زمین چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت وکیل زمین علاوه‌ بر اینکه ویژگی‌های یک وکیل عمومی را دارا است،کسی است که تمرکز فعالیت خود را معطوف به پرونده‌های مرتبط با زمین نموده‌است و از ورود و پذیرش پرونده‌هایی با موضوعات متفرقه خودداری می‌نماید .علاوه براین از دانش و تجربه کافی برای پیشبرد این‌گونه پرونده‌ها برخوردار است .

در صورت نیاز به مشاوره یا سپردن پرونده و ملاقات با وکیل ملکی در کرج می توانید با شماره تلفن 09306091148 دفتر وکالت میرشاه تماس حاصل فرمایید.

اگر در جستجوی وکیل زمین در کرج هستید باید توجه داشته باشید که از نظر قانونی هیچ دسته بندی تخصصی در میان وکلا وجود ندارد. و این یکی از نقاط ضعف کانون های وکلای دادگستری است.خوشبختانه به تازگی بعضی از کانون ها پس از برگزاری دوره هایی گواهینامه وکالت تخصصی اعطا می کنند.منتها از گذشته تا کنون وکلای مبرز با انتخاب یک یا چند حوزه وکالتی محدود سعی می کنند فقط در زمینه های انتخابی فعالیت نمایند . این انتخاب به وکیل کمک می کند تا در زمینه خاصی تبحر یاید. در ابتدا ممکن است این‌گونه تصور شود که هر وکیلی می‌تواند از عهده انجام پرونده‌هایی با موضوع زمین برآید،اما حقیقت چیز دیگری است. برعکس تصور؛ باید گفت تعداد وکلای متخصص در امور اراضی و املاک یا در مفهوم واقعی وکیل زمین بسیار کم و انگشت‌شمار است.

به‌جرات می‌توان گفت وکیل زمین در حفظ و صیانت و افزایش دارایی موکلینش بیشترین نقش را دارد. بنابراین شناسایی وکیل زمین که تخصص و مهارت لازم را جهت پیشبرد پرونده‌های مرتبط را دارد امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده‌است. وکیل زمین معمولاً حق‌الوکاله بیشتری به نسبت سایر وکلا مطالبه می‌نمایند بنابراین فاکتور دیگری که برای شناسایی یک وکیل زمین خوب باید در نظر گرفت دریافت حق‌الوکاله منصفانه است.

نقش وکیل زمین از نظر اقتصادی

نقش وکیل زمین از نظر اقتصادی

 

از گذشته تاکنون زمین همواره نقش پررنگ خود را در زندگی اقتصادی مردمان حفظ کرده‌است .در گذشته زمین اصلی‌ترین منبع درآمد محسوب می‌شد و امروزه نیز زمین به‌عنوان یک دارایی بسیار ارزشمند شناخته می‌شود. اختلافات مربوط به زمین درگذشته عموماً با وساطت ریش‌سفیدان و یا با کدخدامنشی حل می‌شد. البته گاهی هم به نزاع‌ها و جنگ‌های قومی قبیله‌ای کشیده می‌شد. امروزه مردم برای حل مشکلات حقوقی مربوط به زمین به دادگاه ها مراجعه می‌کنند . بنابراین نقش وکیل زمین برای حفظ این دارایی ارزشمند بسیار بارز و پررنگ شده‌است. با گران‌تر شدن قیمت زمین‌ و تقاضا برای آن هرروز بر نقش وکیل زمین در زندگی اقتصادی ایرانیان افزوده می‌گردد. با توجه به ارزش اقتصادی بالای زمین های مسکونی علی رغم منع قانونی دعاویی مانند تصرف عدوانی و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها  رو به تزاید است.

تقابل وکیل زمین و دولت

مسئله دیگری که وکیل زمین همواره با آن دست به گریبان است تعارض منافعی است که میان مالکان زمین و دولت ممکن است بروز نماید. دولت در جهت حفظ و نگهداری اراضی کشاورزی و جنگل‌ها و مراتع و غیره قوانین متعددی وضع کرده‌است. این قوانین ممکن است گاهی با حقوق مالکین برخورد نماید. از طرفی هر گونه دخل‌ و تصرف مالک در ملک خویش مورد حمایت قانون  است. حقوق مالکیت در زمره اصلی ترین حقوق فردی هر انسان است.حل‌وفصل این‌گونه تعارضات گاهی به دادگاه‌ها کشیده می‌شود. دادگاه‌ها در زمینه حفظ حقوق عامه و بیت‌المال حساسیت ویژه‌ای دارند. ازاین‌ رو وکیل زمین با نقشی که در این‌گونه پرونده‌ها ایفا می‌کند به‌خوبی می‌تواند علاوه‌ بر حفظ حقوق موکلین خویش از دست‌اندازی به اموال عمومی و مراتع و جنگل‌ها جلوگیری نماید. اثبات مالکیت زمین ، و اثبات قانونی بودن تصرفات موکل، و قدمت این تصرفات در پیروز شدن آنها در پرونده‌ نقش بسزایی دارد. ازاین‌ رو سپردن پرونده‌هایی که طرف مقابل آن دولت است به وکیل زمین می‌تواند سرنوشت این پرونده‌ها را دگرگون نماید.

وکیل زمین و ایرانیان خارج از کشور

گفتیم ؛یکی از طرف‌های اصلی در پرونده‌های مرتبط با زمین دولت است. دولت گاهی در نقش مصادره کننده زمین‌هایی که مالکان آن‌ها در خارج به سر می‌برند و به‌ظاهر مالک ندارند یا مالک آن‌ها را رها کرده یا مجهول‌الوارث شناخته شده‌اند ظاهر می‌شود . دراین‌میان وظیفه وکیل ملکی در کرج و زمین و املاک است که از تضییع حقوق موکل خویش دفاع نماید و ثابت نماید این اموال در زمره اموال نامشروع بلاصاحب یا اعراض و رهاشده یا وقف شده نیستند. دراین‌میان گاهی پرونده در دادگاه انقلاب ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مطرح می‌شود.دفاع در این دادگاه‌ مستلزم برخورداری از دانش و تبحر بسیاری در حوزه ملک و املاک و مسائل فقهی و حقوق است. هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که این گونه پرونده ها به وکیل خانواده یا وکیل مهریه و طلاق و تصادفات و غیره سپرده شود. هرچند که هر وکیل پایه یک دادگستری قانونا می تواند در همه پرونده ها اعلام وکالت نماید.

وکیل سرقفلی در کرج

وکیل سرقفلی در کرج

یکی از رایج ترین و پیچیده ترین دعاوی مربوط به ملک موضوع سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت است. افزایش اجاره بها و افزایش قیمت املاک تجاری به صورت سرسام آور،اغلب مالکان را برای تخلیه مستاجر ترغیب می کند.دعاوی مرتبط با سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت موضوع پرونده های متعددی در دادگاه ها است. در حقوق خصوصی کمتر حوزه ای ماننده حوزه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت به این اندازه متشتت و عرصه جدال نظریه های بعضاً متضاد است. از این رو وکیل سرقفلی در کرج باید با همه این نظرات آشنا باشد.

چرا که گاهی وکیل مالک است و در صدد تخلیه مستاجر بر می آید و گاهی از سوی مستاجر وکالت می یابد تا از تخلیه ملک توسطه مالک جلوگیری کند. املاک بسیاری در شهر کرج و استان البرز به صورت سرقفلی واگذار شده است. حتی مالک آن فوت نموده و وراث سالیان سال در خارج از کشور بسر می برند. اما وقتی از قیمت املاک تجاری در این شهر با خبر می شوند اولین کاری که انجام می دهند جستجوی وکیل سرقفلی در کرج و استان البرز برای تخلیه مستاجر است. مستاجر نیز بی کار نخواهد نشست او نیز با اعطای وکالت به وکیل سرقفلی در کرج به تقابل حقوقی با وراث بر خواهد خواست.

اینجاست که رویارویی وکلای مبرز و سرقفلی آغاز می شود. اگر وکیل در زمینه ملک خصوصاً موضوع سرقفلی تبحر کافی نداشته باشد نتیجه فاجعه آمیز خواهد شد. از این رو وکیل سرقفلی در کرج نقش به سزایی در حفظ و نگهداری و استیفای حقوق موکلین ایفا می کند. به هیج وجه نباید نقش وکیل سرقفلی را دست کم گرفت.هر کس در این زمینه کم کاری و تغافل نموده به شدت دچار خسارت و پشیمانی شده است. تعداد وکلای متخصص در امر سرقفلی در کرج انگشت شمار است و بعضاً به دلیل مهارت و تبحر بالایی که موضوع سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت می طلبد، وکیل سرقفلی در کرج حق الوکاله های سنگین مطالبه می کند. از این رو جستجو و یافتن وکیل سرقفلی متبحر که حق الوکاله منصفانه و متناسب با شرایط موکل مطالبه کند یکی از چالش های مراجعین است.

وکیل کمیسیون ماده 100 در کرج

بعضا ساخت و ساز مطابق نقشه مصوب شهرداری به ویژه در شهر کرج و استان البرز توجیه اقتصادی ندارد. این موضوع سازندگان و مالکین را به سمت ارتکاب انحاء تخلفات ساختمانی و اضافه بنا در سطح و ارتفاع و تغییر کاربری و غیره سوق می دهد. از سوی دیگر به موجب ماده 100 قانون شهرداری ها هرگونه احداث بنا در شهرها باید مطابق اصول و ضوابط شهرسازی و مقررات مربوطه باشد در غیر این صورت پرونده در کمیسیونی تحت نام کمیسیون ماده 100 مطرح و اصولاً منجر به صدور حکم اعاده و تخریب خواهد شد. وکیل کمیسیون ماده 100 در کرج با ورود پیشینی به این پرونده ها می تواند بهترین مشاوره را جهت افزایش سود بیشتر و پرهیز از روبرو شدن با حکم تخریب و اعاده ارائه نماید.

مالک و سازنده حرفه ای قبل از احداث بنا یقیناً با وکیل کمیسیون ماده 100 در کرج و مشاوران فنی و مهندسانی که در کنار این وکیل ملکی در کرج فعالیت می کنند مشورت خواهد کرد. این روش توصیه شده و کمترین هزینه را بر مالک و سازنده وارد می کند. گاهی مالک بدون دریافت مشاوره اقدام به احداث بنا می کند. وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری کرج در اقدامات و مانورهای پسینی، بسته به اینکه سازنده / مالک در کدام مرحله از کار به وی مراجعه کند حسب مورد راهکار منسب ارائه خواهد کرد.

بهتر است قبل از اینکه بسیار دیر شود و مالک/سازنده با هجوم انبوهی از شکایات خریداران و مجاورین و حکم تخریب و اعاده روبرو شود و سرمایه خود و خریدارانش را به نابودی کشاند به وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری در کرج مراجعه و از مشاوره و ارائه خدمات حقوق و فنی وی و مهندسان دفتر این وکیل برخوردار گردد. انبوهی از ساختمان ها در شهر کرح و استان البرز تحت حکم تخریب و اعاده قرار دارند که جلو چشمان شهروندان کرجی معمولا در بهترین نقاط شهر سر به آسمان می سایند . تعدادی از این ساختمان ها و برج ها با سرمایه گذاری های چند صد میلیارد تومانی احداث  و اکنون ارزشی بالغ بر چند هزار میلیارد تومان دارند. ولی مالک و سازنده نتوانسته اند پایان کار دریافت کنند و اصطلاحاً به  سند نرسیده اند.  متاسفانه  مالک/سازندگان  آنها بعضاً متواری یا زندانی  شده اند یا  فعالیت اقتصادی شان متوقف شده است .

  از این رو جداً توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدام به ساخت و ساز یا خرید بناهای در حال ساخت به وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری در کرج مراجعه نمایید. مسئولین شهرداری تغییر می کنند و سازنده/ مالکان می مانند و خریداران خشمگین و مال باخته .وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری در کرج  علاوه بر بهره برداری از دانش و تجربه خود در زمینه های حقوقی و فنی و مهندسی و ساخت ساز و آیین نامه های شهرداری ،با استفاده از خدمات مشاوره ای  مهندسان عالی رتبه شهرسازی که با او همکاری دارند، شما را از خطرات فراوانی که آزادی و سرمایه شما را تهدید می کند آگاه نموده و بهترین راهکارها را ارائه خواهد داد.

وکیل ملکی در محدوده کرج

به دلیل آب و هوای خوب استان البرز و موقعیت جغرافیایی این استان از جمله قرار گرفتن در مجاورت استان تهران،در سالهای اخیر مهاجرت های گسترده ای از سایر نقاط کشور به این استان صورت گرفته است.مهاجران عموماً در شهرها و شهرک های اطراف شهر کرج که مرکز استان صنعتی اقتصادی البرز است اسکان گزیده اند. به دلیل امکانات کم در سایر شهرهای استان البرز ساکنین آن جهت برآورده کردن نیازهای خود مراجعات مکرری به شهر کرج دارند.از جمله این نیازها نیاز به خدمات حقوقی است.

وفق مقررات کانون های وکلای دادگستری که از دیر باز به مورد اجرا گذاشته شده است تنها وکلای با رتبه برتر و امتیاز بالا در آزمون های وکالت پس از طی دوران کارآموزی می توانند در مراکز استان ها مبادرت به تاسیس دفتر نمایند.متاسفانه به دلیل عدم نظارت مراجع ذیصلاح تعدادکثیری از وکلای شهرها و استان های کم برخوردار علی رغم استفاده از سهمیه این شهرها و کانون به صورت غیر قانونی فعالیت خود را در استان های برخوردار اعم از تهران و البرز خصوصاً مراکز این استان ها متمرکز نموده اند استان البرز نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تنها وکلای برتر استان البرز مجاز به تاسیس دفتر در شهر کرج هستند. از این رو کسانی که در جستجوی وکیل ملکی در محدوده کرج هستند ترجیح می دهند جهت دریافت خدمات حقوقی مناسب به شهر کرج مراجعه نمایند. دفتر وکالت میرشاه به دلیل واقع شدن در عظیمیه کرج ضمن برخورداری همکاری زبده ترین وکلای ملکی استان و کشور گزینه مناسبی برای کسانی است که وکیل ملکی در محدوده کرج را جستجو می نمایند.

حق الوکاله وکیل ملکی در کرج

حق الوکاله وکیل ملکی در کرجدر مواردی که خواسته مالی اعم از منقول یا غیر منقول استٰ، ارزش افزوده کار وکیل بسیار بالا است، لیکن در خصوص ارزش افزوده عملیات وکیل ملکی در کرج با توجه به قیمت بالای ملک در شهر کرج و استان البرز این ارزش افزوده گاهی بالغ بر صدها برابر است، به عنوان مثال ارزش مالی بسیار بالای جلوگیری از تخریب ملک موضوع رای کمیسیون ماده 100 قانون شهرداریٰ،خلع ید از غاصب،اثبات مالکیت ملک و غیره در مقایسه با حق الوکاله وکیل ملکی در کرج قابل مقایسه نیست.

مطلب مرتبط: وکیل خلع ید در کرج

معمولاً اشخاص در مراجعه به وکیل ملکی به دو صورت پیشنهاد می کنند نخست- بر یک مبلغ مشخص حق الوکاله و نحوه پرداخت آن توافق می شود. این روش مطلوب ترین روش برای هر دو طرف قراردا است و مورد استقبال وکیل ملکی در کرج، روش دیگری که افرا در مراجعه به وکیل ملکی در کرج پیشنهاد می کنند درصدی از معادل ریالی ارزش روز محکوم به است، این روش معمولاً مورد استقبال وکیل ملکی در کرج قرار نمی گیرد.

روش دوم  معمولاً وکلای جوانتر و کم تجربه تر ممکن است از آن استقبال کنند و غالباً منجر به تضییع حقوق وکیل خواهد شد، لذا وکلای مجرب ملکی  این روش را توصیه یا قبول نمی کنند. علی رغم اخیر گاهی مستندات موکل به گونه ای است که مصدق تضییع حقوق وی است. از سوی دیگر وکیل ملکی به فراست و حسب تجربه در می یابد که مراجعه کننده از شخصیت و وجاهت بالایی برخوردار است و بر قول و شرط خود باقی است. در این صورت ممکن است وکیل ملکی با در نظر گرفتن سایر جوانب بپذیرد که بخشی از حق الوکاله را پس از اتمام کار دریافت کند. در هر حال با توجه به تخصص بسیار ارزشمند وکیل ملکی در کرج و تعداد بالای پرونده های ملکی در کرج معمولاً روش اول هم به سود موکل است و هم به سود وکیل ملکی.

در این جا ضروری است توصیه ای به همکاران محترم جوانتر و کارآموزان عزیز وکالت داشته باشم. در قبول پرونده های ملکی در شهر کرج و استان البرز و تعیین حق الوکاله با دقت و وسواس بالایی عمل نمایید و حتماً قبل از پذیزش چنین پرونده هایی با وکیل سرپرست و یا وکلای قدیمی و صاحب نظر مشورت نمایید.

وکیل ملکی در البرز

در نوشتارهای قبلی توضیح دادیم که جهت بازگشایی دفتر وکالت در شهر مرکز استانٰ، متقاضی باید جزو نفرات برتر آزمون وکالت و یا نخبگان آزمون اختبار باشد. از این رو معمولاً وکلای محترمی که اجازه فعالیت و تاسیس دفتر وکالت در شهر مرکز هر استان خصوصاً استان البرز را دریافت می نمایند از صلاحیت علمی بالایی برخوردار هستند. بنابرای یکی از معیار های مناسب برای سنجش صلاحیت علمی وکیل علاوه بر دانشگاه محصل تحصیل، تالیفات و تحقیقات، تعداد پرونده های موفق و غیره، پروانه فعالیت در شهر محل استان و در خصوص مورد بحث ؛شهر کرج مرکز استان البرز است.

وانگهی کانون وکلای دادگستری البرز که از کانون وکلای دادگستری مرکز منشعب شده است، یکی از قوی ترین و پیشروترین کانون های وکلای کشور است که توانسته است در جذب بهترین های کشور موفق عمل نماید. بنابراین خاطر مراجعه کننده به وکیل ملکی در استان البرز که دارای پروانه تاسیس دفتر در شهر کرج مرکز استان البر است از حیث صلاحیت علمی تا حدود بسیار زیادی آسوده خواهد بود.

از سوی دیگر مشکلات عدیده ملکی در استان البرز و تعداد بالای پرونده های ملکی در استان البرز، موجب شده است وکیل ملکی در البرز از تجربه و تبحر بالایی در این خصوص برخوردار گردد. معمولاً کیس های ملکی هر استان و حتی هر شهر با کیس های استان ها و شهرهای دیگر متفاوت است. استان البرز نیز از این قاعده مستثنی نیست. مسائلی و مشکلات موجود که برخی از آنها را در این نوشتار برشمردیم، موجب شده است که پرونده های ملکی در استان البرز واجد پیچیدگی ها و ظرایف خاص خود باشند. قطعاً‌ این مسائل و مشکلات از نظر مراجعه کننده به وکیل ملکی در البرز پنهان نیست.

وکیل دعاوی ملکی در کرج 

علی رغم اینکه وکلای پایه یک دادگستری، مجاز به قبول پرونده در همه زمینه های حقوق اعم از کیفری، حقوقی، خانواده، اقتصادی و غیره هستند، اما برخی از وکلای با تجربه و میدان دیده تنها تمرکز خود را معطوف به یک یا چند تخصص در حوزه وکالت می نمایند. یکی از بخش های بسیار تخصصی در وکالت، تخصص وکیل دعاوی ملکی است. از آنجا که نوع دعاوی ملکی در هر استان و هر بخش و شهرستان متفاوت از سایر استان ها و بخش ها و شهرستان ها است، تخصص وکیل دعاوی ملکی معمولاً محدود به یک یا چند منطقه می شود. به عنوان مثال وکیل دعاوی ملکی در کرج. البته نباید اینگونه برداشت شود که عناوین دعوی متفاوتند، خیر، راهکارها،تدابیر و استراتژی های دفاعی که وکیل می بایست در منطقه حسب فاکتورها و پارامترها و غیره اتخاذ کند متفاوت است. در اینجا قصد نداریم وارد موضوعات بسیار تخصصی شویم، چرا که از حوصله خوانندگان عمومی که صرفاً به جهت یافتن وکیل دعاوی ملکی در کرج جستجو نموده اند خارج خواهد شد. و اما دعاوی ملکی کدامند؟ در ادامه نیز با ما باشید.

دعاوی ملکی در کرج

دعاوی ملکی به دسته ای از دعاوی اعم از حقوقی یا کیفری اطلاق می شود که موضوع آن ملک است. ملک یا به تعبیر قانون مدنی اموال غیر منقول می تواند زمین، باغ، آپارتمان، مغازه، و از این قبیل باشد. اموالی که جابجایی آن امکان پذیر نیست یا موجب خرابی موضع استقرار می گردد اموال غیر منقول نامیده می شوند. برخی از فعالان اقتصادی اموال غیر منقول را مستغلات می نمامند و به کسانی که در این بخش فعالیت دارند در عرف تجاری مستغلاتی گویند. در میان مستغلات زمین از جایگاه مهمتری نسبت به سایر اموال غیر منقول برخوردار است، چرا که زمین قابل تولید نیست. به عنوان مثال لوکیشن شمال میدان مهران عظیمیه یا نبش چهار راه طالقانی کرج در تمام کره خاکی همین یک فقره است و مشابه دیگری ندارد. از این رو موقعیت ها و لوکیشن های منحصر به فرد قیمت های بسیار گزافی دارند.

به هر تقدیر از دیر باز ملک از هر نوع آن در میان ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته و دارد. در ایران عناوینی مانند ملاک و مستغلاتی و زمین دار، معادل ثروتمند و متمول و معتبر تعبیر می شود. این اهمیت و جایگاه فوق العاده، قطعاً محل نزاع و رقابت و تنازع قرار می گیرد و موجب تولید دعوی می شود. این نوع از دعاوی تحت عنوان کلی دعاوی ملکی دسته بندی می شود و بر حسب این که در کدام منطقه تولید اختلاف شده است پسوند مکان می گیرند مانند دعاوی ملکی در کرج. در زیر برخی از عناوین دعاوی ملکی در کرج را بر شمرده ایم:

  • انتقال مال غیر
  • معامله معارض
  • جعل سند
  • تصرف عدوانی
  • تخلیه
  • خلع ید
  • اثبات مالکیت
  • ابطال سند
  • تغییر کاربری
  • الزام به تنظیم سند رسمی
  • اخذ پایان کار
  • اخذ صورت مجلس تفکیکی
  • جانمایی و تعیین حدود
  • اختلافات ثبتی
  • کمیسیون ماده 12
  • دعاوی مربوط به اصل 49 قانون اساسی
  • کمیسیون ماده 5
  • کمیسیون ماده 100 شهرداری
  • دعاوی منابع طبیعی
  • تصرف حریم و بستر رودخانه
  • زمین خواری
  • تصرف ملکی که در تصرف دیگری است
  • قراردادهای ملکی ( قرارداد مشارکت در ساخت، قرارداد پیش فروش ساختمان، قرارداد اجاره و غیره)
  • فروش مال مشاع
  • دستور فروش ملک مشاع
  • افراز و تفکیک
  • دستور تخلیه
  • حکم تخلیه
  • وضع ید

همانگونه که ملاحظه می فرمایید دعاوی ملکی بسیار گسترده اند. آنچه بدان اشاره شده تنها برخی از عناوین مهم این دسته از دعاوی اند. وکیل دعاوی ملکی در کرج با کسب تجربه و تسلط بر قوانین حوزه املاک بهترین مشاور مالکان و زمین داران و همه کسانی است که قصد دارند در بخش املاک و مستغلات شهر کرج و یا استان البرز فعالیت نمایند. می توانیم با قاطعیت بگوییم همه کسانی که در این بخش موفق عمل نموده اند از حمایت های حقوقی وکیل دعاوی ملکی خوب برخوردار بوده اند. کسانی که از این حمایت برخوردار نیستند محتمل است دیر یا زود درگیر انواع دعاوی پیچیده و مشکلات حقوقی شوند که پایانی بر آن متصور نیست. عمر انسان کوتاه تر از آن است که در راهرو های دادگستری  و پله های دادگاه ها صرف شود.

تهیه و تنظیم:دپارتمان دعاوی ملکی دفتر وکالت میرشاه

3/5 - (195 امتیاز)

‫21 دیدگاه ها

    1. سلام
      با حصول شرایطی این امکان وجود دارد.توصیه می کنیم با وکیل ملکی در میان بگذارید

  1. سلام و عرض خسته نباشي آيا مبايعه نامه اصلش موجود نباشد فقط كپي آن باشد اعتبار دارد يا خير چون كه برادرم يك واحد ساختمان خريده فروشنده آنرا به دونفرفروخته يكي برادرم مورخه 96/03/28 بصورت كد رهگيري خريده نفر بعدي بصورت مبايعه نامه و آنهم كپي داشته گفته اصلش گم شده اونهم مورخه 95/10/22 خريده و قاضي پرونده حكم به نفع نفر اول صادر كرده آيا قولنامه كپي در دادگاه قانوني مي باشد مگر نه اينكه بايد قولنامه اصلي باشد يا جايي براي اعتراض وجود دارد يا خير ؟ با تشكر از وكلاي محترم اگر پاسخ بدهيد ممنون ميشوم

    1. سلام و درود
      ادله اثبات دعوی منحصر به سند یا نوشته نیست به طرق دیگر مانند شهادت شهود نیز می توان دعوی را اثبات نمود.متاسفانه معامله املاک بر خلاف مقررات قانون ثبت با اسناد عادی مشکلاتی عدیده ای ایجاد کرده است.

  2. باسلام و احترام آقای میرشاه عزیز، بنده یک ملکی رو دارم داخل روستا کردان و متاسفانه به مشکل خوردیم، در خصوص تغییر کاربری، ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور میتونم یک قرار حضوری داشته باشیم، باتشکر

    1. باسلام و احترام جناب روستایی عزیز، بله حتما ما در خدمت شما هستیم. میتونید برید داخل لینک زیر و شماره های تماس در صفحه درج شده است و تماس بگیرید، در خدمت شما هستیم عزیز.
      وکیل در کردان

  3. باسلام و احترام جناب میرشاه، ممنون میشم به این سوالم پاسخ بدید؟! با تشکر

    “اگر در مورد مال غیر منقول اختلافی پیش بیاید در کدام دادگاه باید طرح دعوا کرد؟”

    1. درود بر شما جناب سلیمانی.

      دعاوی حقوقی به منقول و غیرمنقول تقسیم می شود، دعاوی منقول به مواردی گفته می شود که از اموال و حقوق منقول ناشی می شود و اگر از این منبع موضوعی ناشی شود باید به دادگاه محل سکونت متهم مراجعه و پرونده تشکیل داد.
      اما دعوای ملکی که ناشی از مال و حقوق غیرمنقول باشد در دادگاه شهرستان محل وقوع عین ملک اقامه می شود.
      باید دانست که اصل بر منقول بودن پرونده است، یعنی به استثنای موارد، پرونده باید در محل اقامت متهم تشکیل شود.

      سوالی بود در خدمت هستیم.

  4. جناب میرشاه عزیز وقتتون بخیر باشه، یک سوال داشتم خدمتتون!
    هنگام خرید یکی از خونه هامون شرط به تنظیم سند رسمی نکرده ایم و ننوشته ایم، آیا فروشنده ملزم به تنظیم سند رسمی میشه؟

    1. باسلام و احترام خدمت شما،
      در هر حال، فروشنده موظف به تنظیم سند رسمی است، حتی اگر ارائه نشده باشد. بنابراین می توانید از دادگاه بخواهید که او را به تنظیم سند رسمی وادار کند.
      این هم در قانون مدنی پیش بینی شده است که هر چیزی که عرف و عادت است در عقد آمده است و هم در قانون ثبت.
      زیرا در مردم مرسوم است که خانه با سند رسمی خرید و فروش می شود و طبق قانون ثبت محاکم فردی را که نامش در سند رسمی ملک درج شده است مالک می دانند.
      بنابراین با این اظهارات مشخص می شود که انتقال سند رسمی به نام خریدار به عهده مالک و فروشنده است. حتی بدون هیچ شرطی به عنوان یک شرط ضمنی جزء قرارداد است.
      نگران نباشید.

  5. سلام خدمت آقای میرشاه عزیز یکی از بهترین وکیل های ملکی در کشور، یک سوالی داشتم خدمتتون .
    اگر یک ملکی را در بازداشت و یا رهن باشد و اگر مالک آن را بفروشد تکلیف چیست؟.
    ممنون میشم پاسخ بدید.
    باتشکر

    1. سلام، اقای رضایی شما به بنده لطفا دارید.
      پاسخ:

      طبق قانون مدنی این انتقال باطل است.
      فرض کنید شخصی به دلیل ادعای اینکه طلبکار است باید طلب خود را وصول کند، مال او را تصرف و بازداشت می کند، حال به دلیل توقیف به دستور قانونگذار، اگر مالک با آن معامله کند، خلاف قصد و خلاف مصلحت است. از مدعی موضوع در قانون نحوه اجرای تعزیرات پیش بینی شده است.
      در ماده 56 و 57 مقرر شده است:
      ماده 56 – هر گونه انتقال اعم از قطعی یا مشروط یا رهن باطل است.
      ماده 57 – هر قرارداد یا تعهدی که در مورد اموال توقیف شده پس از توقیف به ضرر محکوم له منعقد شود، معتبر نیست مگر اینکه محکوم له کتبی رضایت دهد.

  6. باسلام و احترام، خسته نباشید، من تعریف شمارو خیلی شنیدم آقای میرشاه عزیز، و مزاحم شدم.
    بنده یکی از ملک هامون در شهریار هست و ماده 100 خورده و یک مشاوره ای ازتون خواستم ممنون میشم راهنماییم کنید، و داخل شهریار هرچی گشتم متاسفانه وکیل ملکی مناسب این پرونده پیدا نکردم و شمارو بهم معرفی کردن.
    ممنون میشم راهنماییم کنید. باتشکر از شما

  7. سلام جناب مهندس میرشاه عزیز
    من کارآموز وکالت ۱۴۰۰ هستم می خواستم‌ بدونم چطوری می تونم به عنوان وکیل ملکی تبحر پیدا کنم؟ البته این رو می دونم که مثل شما نمی تونم بشم چون شما علاوه بر دانش حقوقی بالا مهندس خوبی هم هستید.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید یا وقت ملاقات حضوری اگر ممکنه بدید. سپاسگزارم استاد میرشاه

  8. سلام میخواستم بپرسم امکانش هست روی یک پرونده خرید زمین کار کنید و حق الوکاله تون و بعد از موفقیت بپردازیم ؟ چون الان اصلا پول نداریم چک هم میتونیم بدیم 09122385178

    1. سلام و درود
      روزانه ما ( عنایت بفرمایید هر روز) با مراجعین محترمی مواجه هستیم که چنین پیشنهادی مطرح می کنند. اصولاً وکلای معتبر و شناخته شده در چنین پرونده هایی اعلام وکالت نمی کنند. وکلای جوان و کارآموزان ممکن است به قصد کسب تجربه و فراهم کردن رزومه پذیرش کنند. توجه داشته باشید تعهد وکیل حصول نتیجه نیست، تعهد به وسیله است. روی سخنم بیشتر به کارآموزان وکالت و همکاران جوان هست؛ غالباً چنین پرونده هایی عاقبت خوشی ندارند، بنابراین هیچ گاه چنین پرونده هایی را قبول نکند.

  9. سلام.
    من حدود 2 سال قبل آپارتمانی قولنمامه ای را در طبقه 5 پیش خرید کردم که سازنده باید تا شهریور(حدود 6 ماه پیش) آپارتمان را تحویل می داد ولی شهرداری جلوی ساخت طبقه 5 را گرفته. من مطابق بندهای قرارداد حدود 60 پول آپارتمان را داده بودم و بقیه قرار بود بر اساس پیشرفت ساختمان باشد که انجام نشد. در ضمن قرارداد به صورت مبعاینامه می باشد و در دفتر اسناد رسمی ثبت نشده و در بنگاه ای که مطعلق به پدر فروشنده می باشد تنظیم شده.
    اکنون در صورت شکایت حکم احتمالا چه خواهد بود و براساس قیمت کل ساختمان حساب میشود یا پول پرداخت شده. و آیا با توجه به اینکه احتمالا سازنده مجوز ساخت طبقه 5 را نداشته و این طبقه رو پیش فروش کرده در نوع شکایت و حکم تغییری ایجاد می کند

    1. با سلام
      پیش فروش بدون تنظیم سند رسمی جرم درجه 6 محسوب می شود. لکن با توجه به قابل گذشت بودن این جرم، مرور زمان یک سال از تاریخ اطلاع از وقوع جرم است. در مورد قسمت دوم سئوال بهتر است از وکیل مبرز ملکی در محل سکونت خود حضوراً با ارائه مستندات مشاوره تخصصی داشته باشید. تا شقوق مختلف قضیه دقیقاً مورد بررسی قرار گیرد. به نظر می رسد شرایط به سود شما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️