وکیل

معرفی بهترین وکیل سرقت در کرج(1403)

تعریف سرقت و انواع سرقتدزدی یا سرقت چیست؟ وکیل سرقت در کرج کیست؟ اگر در جستجوی بهترین وکیل سرقت در کرج هستید، کمک می کنیم تا علاوه بر اینکه یک وکیل خوب متخصص سرقت در کرج را بیابید، یکی از بهترین وکیل سرقت در کرج را معرفی خواهیم کرد.

وکیل پایه یک دادگستری سید احمد میرشاه محمد

برای تعیین وقت ملاقات با وکیل میرشاه با شماره تلفن 09306091148 تماس حاصل فرمایید

ملاقات با تعیین وقت قبلی

دزدی یا سرقت یکی از جرایمی است که پرونده های متعددی را در دادگستری شهر کرج و استان البرز به خود اختصاص داده است. بر خلاف کلاهبرداری و خیانت در امانت جرم سرقت در قانون مجازات اسلامی به صراحت تعریف شده است. ماده 267 این قانون در تعریف جرم سرقت چنین اشعار می دارد:” سرقت عبارت از ربودن مال متعلق به غیر است”.

مطلب مرتبط: وکیل کلاهبرداری در کرج

در قوانین فعلی ایران سرقت به سه دسته کلی زیر تقسیم شده است:

  • سرقت حدی
  • سرقت های خاص
  • سرقت تعزیری

در ادامه این نوشتار هریک از انواع سرقت را تعریف خواهیم کرد. قبل از آن خوب است کمی با  جرم سرقت در بستر تاریخ آشنا شویم.

تاریخچه سرقت

می توان گفت؛ هم زمان با پیدایش مفهوم مالکیت در جوامع بشری، ارتکاب جرایم علیه مالکیت نیز پپدیدار شدند. از جمله مهم ترین جرایم علیه اموال و مالکیت که مجازات سختی هم برای آن در نظر گرفته می شود جرم سرقت است. تقریباً تمدنی را نمی توان یافت که سرقت در آن نکوهیده و مذموم شمرده نشده و مجازات سنگینی برای آن در نظر گرفته نشده باشد. از قدیمی ترین قوانین وضع شده و مدون در خصوص سرقت می توان به مجمع القوانین حمورابی اشاره کرد. در ایران باستان نیز سرقت جرم تلقی و مجازات سنگینی برای آن در نظر گرفته شده بود. در شرع مبین اسلام نیز سرقت بسیار مذموم و مجازات آن نیز سنگین وضع شده است.

سرقت به دلیل آسان بودن ارتکاب و آنی بودن منفعت حاصل از آن در مقایسه با سایر جرایم علیه اموال بخش بزرگی از این دسته از جرایم را تشکیل می دهد. در نظام حقوقی فعلی ایران منبعث از فقه اسلامی که حرمت مال مسلمان را همچون خون او دانسته است سرقت جرم تلقی وحسب مورد  مجازات مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است.

ارکان جرم سرقت

در تعریف سرقت گفتیم عبارت از ربودن مال متعلق به غیر است. در این تعریف سه عنصر زیر به روشنی مشاهده می شود:

  • ربودن
  • مال
  • تعلق به غیر

ربودن

اصلی ترین رکن سرقت در حقوق ایران ربودن یا ربایش است. برای تحقق ربایش باید مال از محلی به محل دیگر نقل مکان داده شود. بنابراین فقط اموال منقول موضوع جرم سرقت واقع می شوند. اموال غیر منقول با توجه به این که قابلیت جابه جا شدن ندارند نمی توانند موضوع جرم سرقت واقع شوند. مواردی مانند تحویل ندادن مبیع به خریدار، از بین بردن مال غیر، تصرف منزل دیگری، عدم استرداد مال، دادن مال به اشتباه به دیگری در حقوق ایران بر خلاف حقوق برخی کشورها مانند انگلستان سرقت محسوب نمی شود.

صرف رضایت ظاهری مالک نمی تواند موضوع ربایش را منتفی کند. به عنوان مثال کسی که مالی را به عنوان این که قصد خرید دارد از فروشنده می گیرد و فرار می کند رباینده محسوب و در نتیجه مرتکب جرم سرقت شده است. باید توجه داشت اگر کسی به بهانه خرید، مالی را از مالک تحویل بگیرد و به خانه برده سپس از بازگرداندن یا پرداخت قیمت آن خودداری کند سارق محسوب نمی شود. این عمل می تواند با حصول شرایط موضوع جرم خیانت در امانت محسوب شود. در جای خود به موضوع جرم خیانت در امانت خواهیم پرداخت.

مال

آنچه که سارق می رباید باید مال باشد. به عبارت دیگر اگر چیزی که ربوده شده مالیت نداشته باشد جرم سرقت محقق نمی شود. در تعریف مال باید گفت چیزی است که در ازای آن پول یا کالای با ارزش دیگری پرداخت می شود. بنابراین مال یک معنی عرفی است. ربودن سنگ و ریگ بیابان و از این دست نمی تواند موضوع جرم سرقت قرار گیرد. البته در این مثال ها هم باید جانب احتیاط را نگه داشت چرا که در شرایطی سنگ و ریگ بیابان هم می تواند مالیت داشته باشد. در این موارد باید به عرف مبادلاتی رجوع کرد.

سرقت مشروبات الکلی و نظایر آن

موضوع دیگر کالاهایی است که از نظر قانون ایران مالیت ندارند مانند مشروبات الکلی و سایل قمار و جسد و غیره. قانون ایران و فقه اسلامی برای این اشیا ذاتاً ارزشی قائل نیست بنابراین اگر ربودن مشروبات الکلی در میان مسلمانان نمی تواند موضوع جرم سرقت قرار گیرد. دیوان عالی کشور در آراء خود ربودن جسد را موضوع جرم  جنایت بر مردگان قلمداد نموده است.

سرقت ادبی

موضوع دیگری که لازم است توضیح داده شود سرقت ادبی است. در حقوق ایران تنها عین مال، و نه حقوق و منافع متعلق به آن قابل دزدیده شدن است. از این رو سرقت های ادبی تنها در لفظ با سرقت مورد بحث در قانون مجازات اسلامی مشابهت دارد. سرقت ادبی می تواند موضوع جرم دیگری واقع شود که در جای خود به آن می پردازیم.

ربایش انسان

حقوق دانان براین باورند که خود انسان نمی تواند موضوع جرم سرقت واقع شود. این نظر صحیح و منطقی به مظر می رسد. در زمان های دور خود انسان در قالب برده مالیت داشت اما مروزه انسان ها قابل خرید و فروش نیستند لذا مالیت به معنای عرفی نمی توان برای خود انسان قائل شد اما اعضای بدن انسان مثل کلیه،قلب،قرنیه چشم و … می توانند موضوع جرم سرقت قرار گیرند.آدم ربایی موضوع جرم جداگانه است که در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری و مواد متعددی به آن اختصاص داده شده است. دیوان عالی کشور در یک رای اصراری، کسانی را که یک راننده تریلر را در عقب ماشین انداخته بودند و به همراه تریلر وی را با خود برده بودند آدم ربایی و سرقت دانسته است نه سرقت تنها.

تعلق به غیر

برای اینکه جرم سرقت محقق شود و به کسی عنوان مجرمانه سارق را اطلاق نمود باید مال ربوده شده متعلق به شخص دیگری باشد. از این رو ربایش اموال بلا صاحب که در مالکیت کسی نیست سرقت محسوب نمی شود. برای شمول عنوان سرقت لازم نیست صاحب مال شناخته شده باشد همین که تعلق مال به شخص دیگر اعم از حقیقی یا حقوقی تشخیص داده شود برای تحقق ربایش کافی است. ربایش مال خود که در تسلط غاصب است سرقت محسوب نمی شود. اطلاق عنوان سارق به شخصی که مال متعلق به خود را از کسی دیگر ربوده است با تعریفی که از سرقت در قانون مجازات اسلامی ارائه شده است منافات دارد.

معرفی بهترین وکیل سرقت در کرج

معرفی بهترین وکیل سرقت در کرجاگر شرایط سرقت حدی احراز شود و از طرق شرعی به اثبات رسد؛مجازات آن در قوانین فعلی ایران بسیار سنگین خواهد بود.مجازات سرقت حدی در مرتبه اول قطع چهار انگشت دست راست سارق،در مرتبه دوم قطع پای چپ سارق،در مرتبه سوم حبس ابد و در مرحله چهارم اعدام سارق خواهد بود.مجازات سرقت های غیر حدی نیز سبک نیست.مداخله در پرونده های جرایم حدی از جمله سرقت مستلزم اشراف به موازین فقهی و حقوقی در سطح بالا است از این رو ضروری است چنین پرونده هایی به وکلای متخصص و متبحر سپرده شود.شهر کرج واستان البرز به لحاظ مختصات جرم شناسی و بروز پدیده های مجرمانه از جمله سرقت شرایط خاصی دارد.

گسترش حاشیه نشینی،بیکاری و مهاجرت گسترده و عوامل دیگر موجب گسترش برخی جرایم خاص از جمله سرقت های مستوجب حد یا به تعبیر مصطلح سرقت حدی در شهر کرج و استان البرز شده است.متاسفانه بعضاً مشاهده شده است که سرقت های شهر کرج به صورت مسلحانه ارتکاب یافته اند و سارقان پس از ارتکاب جرم عموماً دستگیر و با مجازات بسیار سنگین مواجه می شوند.بهترین وکیل کرج باید بتواند به دور از حاشیه و شرایط ملتهب که جامعه و افکار عمومی که خواستار اجرای اشد مجازات برای سارقان هستند از حقوق قانونی موکل خود اعم از برائت،تخفیف مجازات و عدم احراز شرایط سرقت حدی و… دفاع نماید.

معرفی بهترین وکیل سرقت در استان البرز

اگر درگیر پرونده با موضوع سرقت خصوصاً سرقت مستوجب حد یا اصطلاحاً سرقت حدی در کرج یا هریک از نقاط استان البرز هستید؛ کاملاً هوشمندانه است که در جستجوی یافتن بهترین وکیل سرقت در کرج باشید. چرا که مجازات چنین جرمی بسیار سنگین خواهد بود. معرفی بهترین وکیل سرقت در کرج مستلزم آشنایی با ویژگی هایی است که یک وکیل سرقت در کرج باید داشته باشد. چنانچه یک وکیل واجد چنین شرایطی باشد می توان وی را در زمره بهترین وکیل سرقت در کرج برشمرد.

اگر بخواهیم در چند جمله بهترین وکیل سرقت در کرج را معرفی کنیم باید بگوییم؛ وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای البرز است که علی رغم اینکه به لحاظ قانونی امکان پذیزش هر پرونده با هر موضوعی را دارد، بیشترین مساعی و تمرکز خود را معطوف به پرونده با موضوعات کیفری خصوصاً جرائم حدی با موضوع سرقت حدی نموده است و در این زمینه از تجربه و تبحر بالایی برخوردار شده است. در زیر برخی از ویژگی های بهترین وکیل سرقت در کرج را برشمرده ایم:

مطلب مرتبط: وکیل کیفری در کرج

  • تسلط کامل به موازین حقوقی و فقهی خصوصاً در بحث حدود و تعزیرات.
  • شجاعت و جسارت.
  •  آشنایی با مختصات کیفری استان البرز به ویژه شهر کرج.
  • تسلط کامل به مباحث جرم شناسی و پدیده های مجرمانه.
  • عضویت در کانون وکلای دادگستری البرز.

نکته ای که بسیار مایلیم در خصوص ویژگی بهترین وکیل سرقت در کرج توضیح دهیم این است که؛ عموماً سارقان مغضوب جامعه هستند و جامعه ملتهب از ارتکاب جرم بدون در نظر گرفتن موزاین قانونی یک صدا خواستار در نظر گرفتن اشد مجازات برای سارق است از این رو فشار روانی مضاعفی هم بر دادگاه و هم بر وکیل متهم به سرقت تحمیل می شود. از این رو وکیل سرقت نباید تحت تاثیر چنین جو سنگینی از تدارک دفاع مناسب از موکل خویش باز بماند.

چه بسا شخص متهم مجرم نباشد و یا اگر مجرم هست نباید بیشتر از مجازات شرعی و قانونی متحمل شود. وکیل سرقت باید شرایط و اوضاع احوالی که موجب ارتکاب جرم شده است را برای دادگاه تشریح نماید. به عنوان مثال سرقت در شرایط سخت معیشتی یا با انگیزه تهیه اندکی پول برای درمان بیماری فرزند و تهیه غذا در شرایط اضطرار در صورت تشریح و تبین شرایط از نظر قضات شریف و فرهیخته شهر کرج و استان البرز دور نخواهد ماند و قطعاً در صدور حکم در پرونده های با موضوع سرقت حدی و تخفیف مجازات لحاظ خواهد شد.

از سوی دیگر ممکن است شما قربانی یا مجنی علیه جرم سرقت واقع شده باشید؛ وکیل متخصص سرقت در کرج با آشنایی و تسلط کاملی که بر موضوع جرم سرقت دارد می تواند بهترین راهکار را ارائه نماید و در اثبات جرم سارق و مجازات و برگرداندن اموال مسروقه به شما کمک کند.

مجموعه حقوقی و دفتر وکالت میرشاه ضمن تخصصی نمودن حوزه های مختلف وکالت به ویژه در موضوعات کیفری و جرایم حدی از وجود بهترین متخصصان در این حوزه بهره مند است.در صورت نیاز به مشاوره با وکیل سرقت با ما تماس بگیرید.

حکم سرقت زن از شوهر؛ نمونه رای

در ادامه یک رای با موضوع سرقت زن از شوهر  که به لحاظ قوت استدلال جنبه ارشادی و آموزشی دارد با شما به اشتراک گذارده می شود.

رای دادگاه نخستین

در خصوص اتهام خانم … دایر بر سرقت مستوجب تعزير [با وکالت آقای احمد میرشاه محمد و خانم فرشته شهبازی]، موضوع شکایت آقای … دادگاه با عنایت به جمیع اوراق و محتویات پرونده و با توجه به دفاعیات متهم که به شدت منکر سرقت میباشد و مدعی می باشد که اموال ادعایی جهیزیه وی بوده و وی جهیزیه خویش را برده است و نه اموال شاکی ( همسر سابق ) اش و ثانیاً شاکی در پرونده دادگاه خانواده خود با متهم مدعی می باشد بسیاری از اموال منزل متعلق به وی می باشد لازمه ی این سخن این می باشد که برخی از اموال منزل متعلق به همسرش می باشد و حتی در رای بدوی دادگاه خانواده نیز مفاد این مطلب ذکر شده است که متهم این پرونده بیان داشته است که برخی از جهیزیه وی در تصرف زوج می باشد و زوج نیز با استرداد به زوجه در این خصوص مخالفتی ندارد و این امر نیز دلالت بر این می نماید که برخی از اموال زوجه در تصرف زوج بود است و لذا اصل اینکه برخی از اموالی که متهم از منزل همسر سابق اش برده است، متعلق به وی میباشد یقینی میباشد و برفرض صحت ادعای شاکی علم اجمالی به بردن اموال وی منحل به علم تفصیلی نسبت به برده شدن برخی از اموال متعلق به متهم و شک بدوی نسبت به سایر اموال می شود که از منظر اصولین مجرای اصل برائت می باشد ثالثاً در خصوص ادعای سرقت برخی اموال متعلق به خود واحد مسکونی و مشاعات ساختمان نیز با توجه به اظهارات شاکی و نیز مستندات موجود در پرونده، اساساً شاکی نه مالک آن اموال می باشد و نه سمتی در خصوص آنها دارد از این رو ملاحظه می گردد ادله مثبته و متقنی جهت احراز رکن مادی بزه معنونه قابل انتساب عليه متهم ابراز و تحصیل نگردیده است و شاکی ارشاد به پیگیری از طریق مراجع حقوقی میشود از این رو به لحاظ عدم حصول علم و اقناع قضایی با موضوعیت ماده 211 از قانون مجازات اسلامی و به استناد اصل سی و هفتم قانون اساسی و ماده 120 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و ماده 4 از قانون آیین دادرسی کیفری و حاکمیت اصل برائت حکم بر برائت از اتهام انتسابی صادر و اعلام می نماید رای صادره حضوری است و ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه تجدید نظر استان البرز می باشد.
در خصوص اعتراض خانم… نسبت به قرار تامین خواسته صادره از شعبه … دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب کرج، با توجه به اوراق و محتویات پرونده و تحقیقات انجام شده و سایر قرائن و امارات موجود، نظر به اینکه باتوجه به اظهارات طرفین پرونده، مستندات پرونده های مرتبط و سایر قرائن تقاضای تامین ضرر و زیان شاکی مبتنی بر ادله قابل قبول نمی باشد؛ بنابراین دادگاه اعتراض را وارد و قابل پذیرش دانسته و قرار تأمین خواسته اصداری را با محتویات پرونده غیر منطبق تشخیص می دهد؛ از این رو، به استناد 270 ، 271 و 273 از قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 با اصلاحات ،بعدی نقض قرار تأمین خواسته مذکور را اعلام می نماید. رای صادره به استناد ماده 273 از قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 قطعی است.

رای دادگاه تجدید نظر

در خصوص تجدید نظرخواهی آقای … فرزند …نسبت به دادنامه شماره … مورخ 1402/00/00 مندرج در پرونده کلاسه بایگانی … صادره از شعبه … دادگاه کیفری دو شهرستان که به موجب آن حکم برائت تجدید نظر خوانده خانم … فرزند … با وکالت آقای احمد میرشاه محمد و خانم فرشته شهبازی به اتهام انتسابی سرقت تعزیری صادر گردیده و با توجه به این انکار شدید تجدیدنظر خوانده در تمام مراحل رسیدگی پرونده و نظر به اینکه هیچ دلیل و مدرکی که حکایت از سرقت اموال تجديد نظرخواه توسط مشارالیه انجام شده باشد در پرونده محرز نیست و  به لحاظ عدم احراز وقوع بزه معنونه از ناحیه تجدیدنظر خوانده خانم … لذا دادگاه با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه تجدیدنظرخواه و با توجه به اینکه تجدید نظرخواه ایراد یا دفاع موجهی که موجبات ایجاد خلل و خدشه در ارکان دادنامه معترض عنه را فراهم آورد ارائه ننموده و دادنامه تجدید نظرخواسته نیز من حيث المجموع با رعایت اصول و تشریفات دادرسی صادر و فاقد ایراد یا اشکال عمده بوده و موضوع نیز مشمول هیچ یک از جهات مندرج در ماده 434 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 نمی باشد، لذا ضمن رد تجدید نظرخواهی مستندا به بند الف ماده 455 قانون مذکور دادنامه تجدیدنظرخواسته را عیناً تاییدمی نماید. رای صادره قطعی است.

دپارتمان دعاوی کیفری دفتر وکالت میرشاه

4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️