وکیل

وکیل حضانت در کرج ⚖️ +15 سابقه در سال 1403

در ادامه معرفی تخصص وکیل خانواده در کرج این مقاله به معرفی تخصص وکیل متخصص حضانت در کرج می پردازیم.دراین نوشتار به تعریف حضانت و سپس از افرادی که می توانند عهده دار حضانت باشند ، شرایط حضانت ، ضمانت اجرای آن  و در نهایت به معرفی وکیل حضانت در کرج پرداخته خواهد شد .لطفاً با ما همراه باشید.

وکیل حضانت در کرجحضانت در سخن وکیل حضانت در کرج

تعهد ویژه و بی قید و شرطی که ما نسبت به فرزندان تحت مراقبتمان داریم به نوعی احترام گذاشتن و حمایت کردن از آنهاست . والدینی که از هیچ تلاشی برای فراهم ساختن محیطی امن و آرام برای فرزند خود مضایقه نمی کنند و سعی بر تربیت فرزندی با ویژگی های منحصر به فرد دارند که تحت مراقبت آنها به بزرگسالی منجر شود و بتواند یک زندگی موفقیت آمیز و سرشار از شادی را خلق نماید تا تأثیر مثبتی بر جامعه داشته باشد.

از سوی دیگر پیشرفت جامعه در گرو تربیت افرادی توانا با سلامت روحی روانی و جسمی است .مسلماً جامعه ای خوشبختی و پیشرفت را تجربه خواهد نمود که از آموزش و پرورش و تربیت صحیح برخوردارباشد که بخش اعظمی ازاین پرورش درخانواده شکل می گیرد . اما ممکن است بنا برهر دلیلی والدین نتوانند در کنارهم امر خطیر مراقبت و تربیت فرزند را انجام دهند .آنچه دراین مواقع  با توجه به شرایط والدین ازاهمیت ویژه برخوردار است در نظر گرفتن مصلحت کودک است اینجاست که بحث حضانت فرزند رنگ می گیرد .

بحث حضانت فرزندان در زمان جدایی والدین یکی ازموارد چالش برانگیز و پرجدال است ،در صورت عدم توافق والدین بر نگاهداری فرزند تصمیم نهایی جهت حضانت فرزندان با دادگاه صالح رسیدگی است که این امر با توجه به مصلحت فرزند و احراز شرایط والدین صورت می گیرد . پیشنهاد می شود قبل از اقدام جهت امر حضانت که یکی از نتایج طلاق است و ازدعاوی حقوق خانواده نشئت می گیرد با یک وکیل آگاه به امور قانون حمایت خانواده به ویژه وکیل متخصص حضانت در کرج مشورت نمایید .

دفتر وکالت میرشاه با همکاری وکلای متخصص دعاوی خانواده و حضانت جهت مشاوره و یا سپردن پرونده حضانت در کرج آماده ارائه خدمات حقوقی به شهروندان گرامی می باشد . جهت تماس با دفتر وکالت میرشاه می توانید با شماره 09306091148 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق آیکون شناور پشتیبانی  با این دفتر در ارتباط باشید.

حضانت چیست؟

حضانت به معنای مراقبت و نگاهداری از فرزند است . شاید این تعریف بیشتر حمایت جسمی از طفل را به ذهن متبادر سازد اما حمایت روحی و اخلاقی نیز در این تعریف نهفته است . با توجه به اهمیت موضوع حضانت قانونگذار جهت سلامت روانی کودک نیز تدابیری اندیشیده است که متعاقباً به آن پرداخته خواهد شد .

قانون مدنی و قانون حمایت خانواده نگاهداری از اطفال را حق و تکلیف والدین دانسته است. درصورت امتناع والدی که نگاهداری طفل  در زمان حضانت برعهده اوست ،دادگاه به تقاضای والد دیگر و یا به تقاضای قیم یا یکی از اقرباء و یا مدعی العموم  ، نگاهداری را طفل را به والدی که را حضانت بر عهده اوست  الزام می کند ناگفته نماند در قانون حمایت خانواده برای مسئول حضانت در صورت خودداری از انجام تکالیف مجازات کیفری ( برای بار اول به پرداخت جزای نقدی درجه یک و در صورت تکراربه حداکثر مجازات مذکور) تعیین گردیده است. مصلحت طفل همیشه مد نظر قانونگذار و دادگاه صالح به رسیدگی است به همین جهت حضانت طفل را برعهده شخصی که آمادگی  بیشتر برای پذیرش  مسئولیت را دارد واگذار می نماید.

وکیل متخصص حضانت در کرج با آگاهی کامل و تجربه و تخصص در زمینه حضانت که زیر مجموعه دعاوی خانواده است به شما کمک می کند تا بتوانید حضانت فرزند خود را بر عهده گیرید . دفتر وکالت میرشاه با همکاری وکلای پایه یک دادگستری متخصص در امور خانواده همواره سعی نموده تا بهترین مشاوره تخصصی را به مراجعین خود در امور خانواده به ویژه حضانت ارائه نماید .

چه کسانی می توانند عهده دار حضانت باشند

چه کسانی می توانند عهده دار حضانت باشندبه قطع یقین حضانت در وهله اول بر عهده پدر و مادر قانونی طفل است و این حق و تکلیف تا زمان رسیدن طفل به سن بلوغ ادامه دارد. در حقوق ایران دختر بعد از رسیدن به 9 سال تمام قمری و پسر بعد از رسیدن به 15 سال تمام قمری بالغ محسوب می شود .از آنجا طفل در سنین پایین بیشتر از هرکسی به محبت و مهربانی مادرنیازمند است و وابستگی عاطفی بیشتری به مادر دارد برابر ماده 1169 اصلاحی قانون مدنی : “برای حضانت و نگهداری طفلی که ابوین او جدا از یکدیگر زندگی می کنند، مادر تا سن 7 سالگی اولویت دارد و پس از آن با پدر است ” .

با این وجود آنچه مهم است مصلحت طفل است و ممکن است مصلحت طفل بنا بر شرایط موجود ایجاب نماید تا خلاف این ماده قانونی عمل گردد. در قانون حمایت خانواده مصوب 1391 که متن کامل آن ضمیمه ی مقاله ای با عنوان وکیل خانواده در همین وبسایت آمده است ، اشعار داشته شده : ” رعایت غبطه و مصلحت کودکان و نوجوانان در کلیه تصمیمات دادگاه و مقامات اجرایی الزامی است ” (ماده 45 ق.ج.ح.خ).

حضانت بعد از فوت مادر یا پدر

با فوت مادر یا پدری که عهده دار حضانت طفل است ، حضانت طفل بر عهده والدی است که زنده است . همچنین جنون والد عهده دار حضانت نیز سبب سلب حضانت از او می شود و یا شوهر کردن مادری که نگاهداری طفل برعهده اوست ، سبب می شود تا حضانت از او ساقط گردد و حضانت طفل به پدر سپرده شود . در صورت تمایل به آگاهی بیشتر در موارد ذکر شده می توانید به مقاله ای تحت عنوان حضانت در وبسایت میرشاه مراجعه نمایید و یا با وکلای متخصص  امور حضانت دفتر وکالت میرشاه  تماس حاصل فرمایید.

دعوای سلب حضانت

حضانت دارای شرایطی است که صورت نبود یکی از شرایط  و یا از بین رفتن یکی از آنها ، حضانت طفل از والدی که عهده دار حضانت است سلب و یا حضانت طفل از ابتداء امر به به والدی که دارای این شرایط نمی باشد ، سپرده نمی شود. شرایط حضانت به تفسیر در مقاله حضانت آورده شده و در اینجا به ذکر آن بسنده می شود :

  • عقل
  • توانایی عملی
  • شایستگی اخلاقی
  • عدم ازدواج مادر با شخص دیگر
  • اسلام
  • در مورد بیماریهای واگیردار و مهم دادگاه می تواند ، بارعایت مصلحت طفل حضانت را به شخص دیگری واگذار نماید.

وکیل حضانت در کرج می تواند در مورد شرایط حضانت و یا اثبات شرایط حضانت به والدی که تمایل به نگاهداری طفل دارد یا دعوای سلب حضانت کمک نماید تا والدی که شایستگی و شرایط حضانت فرزندان را دارد، هر چه سریعتر بتواند حضانت طفل را برعهده گیرد . وکیل حضانت در کرج کمک می نماید از آسیب های روانی که بر والد وکودک وارد می شود جلوگیری به عمل آید . متاسفانه پروسه طلاق و حضانت طفل علاوه بر اینکه برای طرفین چالشهای فراوانی را در بر دارد بیشتر از همه به کودکی که در کشاکش این روند قرار می گیرد آسیب  های روحی و روانی وارد می کند . از این رو پیشنهاد می شود حتما با یک وکیل متخصص در امر حضانت مشورت نموده و یا جهت سپردن و پیگری دعوای حضانت یا دعوای سلب حضانت از حضور وکیل زبده و متبحر بهره جویید  تا این روند فرسایشی در زمان کوتاه و با آسیب های کمتری به پایان برسد.

سن حضانت

همانگونه که در بالا اشاره شد مادر تا سن 7 سالگی جهت حضانت و نگهداری طفل( طفل به کسی اطلاق می شود که صغیر باشد و به سن بلوغ نرسیده باشد)  دراولویت قرار دارد و پس از آن حضانت با پدر است و گفته شد دختر بعد از رسیدن به 9 سال تمام قمری و پسر بعد ازرسیدن به 15 سال تمام قمری بالغ محسوب می شوند . درنتیجه دختر و پسری که به سن بلوغ رسیده باشند طفل اطلاق نمی گردد. بدین سبب بعد ازاین سنین تکلیف حضانت ساقط و مدت آن پایان می یابد. پایان حضانت به معنای عدم مراقبت نیست مسلماً بنابر مصلحت خانواده مراقبت ونظارت تا مرحله استقلال فرزند ادامه دارد.

مطلب مرتبط: بهترین وکیل طلاق کرج

دعوای حضانت

در مورد دعاوی حضانت اشراف وکیل حضانت به کلیه قوانین موضوعه و مباحث فقهی و اصول حقوقی  ضرورت دارد. در این قسمت جهت اشنایی خواننده محترم مختصراً توصیحاتی داده خواهد شد.

مطابق ماده 1172 قانون مدنی :” هیچ یک ازابوین حق ندارند درمدتی که حضانت طفل بر عهده آنهاست از نگاهداری او امتناع کنند. در صورت امتناع یکی از ابوین ، حاکم به تقاضای دیگری یا به تقاضای قیم یا یکی از اقرباء و یا به تقاضای مدعی العموم ، نگاهداری طفل را به هریک ازابوین که حضانت به عهده اوست ،الزام کند و در صورتی که الزام ممکن یا مؤثر نباشد ، حضانت را به خرج پدر و هرگاه پدر فوت شده باشد به خرج مادر تأمین کند”.در این ماده تنها به الزام انجام وظیفه  والدی که ازدر امر حضانت کوتاهی نموده ، اکتفاء کرده است.

اما ضمانت اجرای مؤثرتری در قانون حمایت خانواده 1391 در مواد 40 و 54 آمده است که در جهت حمایت از حقوق طفل است ، به گونه ای که در ماده 40 اشاره دارد، کسی که مانع اجرای حکم دادگاه درمورد حضانت طفل شود یا از آن استنکاف کند یا از استرداد طفل خودداری کند به تقاضای ذی نفع و به دستور دادگاه صادر کننده رأی نخستین تا زمان اجرای حکم بازداشت می شود .  در ماده  54  درصورت خودداری مسئول حضانت از انجام وظایف خود در امر نگاهداری و مراقبت از طفل مجازات کیفری در نظر گرفته شده است .

شرایط گرفتن حضانت فرزند توسط مادر

شرایط گرفتن حضانت فرزند توسط مادردر این نوشتار شرایط گرفتن حضانت فرزند توسط مادر در خلال متن توضیح داده شد. اگر بخواهیم اجمالاً توضیح مختصری دهیم باید بگوییم؛ حضانت فرزند چه دختر و چه پسر تا 7 سالگی با مادر است. پس از آن تا سن بلوغ که برای دختران 9 سال قمری است،دقت بفرمایید 9 سال قمری و برای پسران 15 سال قمری است با پدر خواهد بود . با این توضیح که دادگاه در هر حکمی که صادر می نماید مصلحت کودک را در نظر خواهد گرفت. چه بسا پس از 7 سالگی نیز دادگاه بر ادامه حضانت توسط مادر رای داده است.

در مواردی که به تشخیص دادگاه پدر صلاحیت حضانت فرزند را ندارد، حضانت به مادر سپرده می شود. توضیح داده شد در صورت فوت پدری که حضانت با او است مادر در حضانت فرزند اولویت خواهد داشت. مقاله پیش رو یک مقاله تخصصی نیست لذا همه ابعاد فقهی و حقوقی قضیه قابل واشکافی و توضیح نیست. از این رو پیشنهاد می شود با یک  وکیل متخصص حضانت مشورت نمایید. اگر در شهر کرج یا استان البرز سکونت دارید و به دنبال بهترین وکیل کرج در خصوص (وکیل متخصص حضانت در کرج) هستید! می تواند راهکارهای مناسبی به شما همشهریان محترم اراده نماید، با ما تماس بگیرید.

داگاه صالح رسیدگی به حضانت

دعاوی خانواده از جمله دعاوی حضانت به موجب قانون حمایت خانواده مصوب 1391 است. پس از تصویب قانون اخیر الذکر صلاحیت دادگاه خانواده نسبت به دعاوی موضوع این قانون صلاحیت ذاتی محسوب می شود. در حال حاضر و در زمان انتشار این مقاله دادگاه خانواده کرج در محله حسن آباد بالای میدان نبوت  انتهای خیابان دانشگاه هنر مجتمع دادگاه های خانواده کرج قرار دارد.

هزینه وکیل برای گرفتن حضانت فرزند

اثبات هریک از موارد ذکر شده برای بهره جویی از ضمانت اجرای حضانت نیازمند تخصص و تجربه و اشراف کامل بر قوانین خانواده و قانون مجازات اسلامی و دیگر قوانین مرتبط دارد که تنها یک وکیل حضانت در کرج با تجربه و آگاه به قوانین می تواند با هوش و ذکاوت خود بهترین مسیر ممکن را انتخاب نماید .وکیل حضانت در کرج به شما در امور مربوط به حضانت کمک خواهد نمود تا به بهترین وجه ممکن روند حضانت فرزند شما طی گردد.هزینه وکیل برای گرفتن حضانت فرزند در دفتر وکالت میرشاه با توجه به شرایط پرونده و شرایط مالی مراجعه کننده تعیین و امکان پرداخت اقساط نیز فراهم است. تا کنون در این زمینه مراجعین محترم با مشکلی مواجه نبوده اند. اعلام مبلغ دقیق حق الوکاله پس از مطالعه و ارزیابی پرونده میسر خواهد بود.

بهترین وکیل حضانت فرزند در کرج

توضیحی که مایلیم در این بخش تقدیم حضور نماییم این است ؛ در خصوص تخصص وکیل ذکر کلمه بهترین، معروفترین و غیره کاملاً اشتباه و بی فایده است. این جستجو کمکی به شما جستجو کننده محترم نخواهد کرد. ما نیز به پیروی از رویه قابل فهم موتورهای جستجوگر گوگل این تییر را آورده ایم.منتها در خلال متن موضوع را صادقانه با شما در میان می گذاریم.

متاسفانه چنین تبلیغاتی، نتیجه دخالت غیر قانونی موسسات حقوقی عموماً غیر مجاز در امر وکالت است. دفتر وکالت میرشاه مفتخر است با همکاری وکیل خانواده که به اذعان مراجعین محترم در زمره بهترین وکیل حضانت فرزند در کرج هستند خدمات حقوقی شایسته ای را ارائه نماید. مسرور خواهیم بود اگر شایسته این همه لطف و محبت همشهریان عزیزمان باشیم.جهت مشاوره حقوقی در کرج و یا سپردن و پیگیری امور حضانت می توانید با دفتر وکالت میرشاه به شماره 09306091148 تماس حاصل فرمایید.

تهیه و تنظیم:دپارتمان حقوق خانواده دفتر وکالت میرشاه

4.6/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️