وکیل

معرفی بهترین وکیل شهرداری در کرج سال 1403

برای معرفی بهترین وکیل شهرداری در کرج در سال 1402 لازم است قبلاً نکاتی چند توضیح داده شود. در این مقاله تلاش می کنیم نقش شهرداری ها را در مدیریت شهری  با نگاه ویژه به شهرداری کرج بررسی نموده  و سپس دعاوی شهرداری را برشمرده و ویژگی های وکیل شهرداری در کرج را تشریح نماییم .لطفاً با ما همراه شوید.

وکیل شهرداری در کرجبا گسترش شهر نشینی ناکارآمدی دولت ها در حل مشکلات شهری و لزوم سپردن برخی وظایف و مسئولیت های دولت به نهادی که بتواند از عهده این مسئولیت ها بهتر برآید بیش از پیش آشکار شد.لزوم کوچک و چابک سازی دولت ها در کنار ناکارآمدی دولت ها در حل مشکلات شهری موجب تقویت نهاد شهرداری شد.امروزه در بیشتر شهرهای مدرن جهان شهرداری نقش دولت محلی را در اداره امور شهری به عهده دارد.وانگهی بسیاری بر این عقیده اند که جامعه آینده جامعه شهرنشین است از این رو نقش شهرداری ها در زندگی روزمره شهروندان رو به فزونی است. شهرها از دو منظر حائز اهمیت اند.نخست از منظر گردهم آمدن و تمرکز انبوهی از مردم در یک نقطه و در کنار هم و دیگری نقش شهرها به عنوان یک بازیگر مهم اقتصادی و تاثیرگذاری  آنها در اقتصاد ملی.

وکیل دعاوی شهرداری کرج

با افزایش اهمیت شهرها به طبع نقش مدیریت شهری و در راس آن شهرداری ها روز به روز افزایش یافته است.به دنبال افزایش نقش شهرداری ها در زندگی اجتماعی و اقتصادی شهروندان طبعاً تعارض منافع و اختلافاتی میان شهروندان و نهاد پرقدرت شهرداری بروز می نماید.این دسته از دعاوی تحت عنوان دعاوی شهرداری دسته بندی می شوند که تخصص ویژه ای در حوزه وکالت است.اختلافات مربوط به میزان و نحوه پرداخت عوارض، تخلفات ساختمانی در محدوده شهرها و خارج از حریم مصوب شهرها،مسئولیت مدنی شهرداری ها در برابر شهروندان،تخطی و تعدی مسئولین شهرداری ،اعتراض به تصمیات شهرداری و غیره جملگی در حوزه دعاوی شهرداری (دعاوی شهرداری کرج) قرار دارند.

وکیل کمیسیون های شهرداری کرج

فعالیت های شهری به دلیل گستره وسیع و حجم بالای آنها نیازمند ساماندهی و نظارت هستند.تعارض منافع مردم و شهرداری گاهی به عنوان متولی امور شهری گاهی اجتناب ناپذیر است. ازسوی دیگر ارجاع همه این دعاوی به مرجع قضایی موجب افزایش حجم پرونده های ورودی دادگاه های کرج و اختلال در کار دادگاه ها خواهد شد.

از سوی دیگر این نوع دعاوی بعضاً واجد پیچیدگی های فنی و تخصصی اند از این رو قانونگذار کمیسیون های مختلفی را در قانون شهرداری برای حل و فصل این اختلافات مانند وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری کرج ،کمیسیون ماده 38 شهرداری کرج،کمیسیون ماده 77 شهرداری کرج،کمیسیون ماده 99 شهرداری کرج پیش بینی نموده است علاقه مندان .برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارکرد این کمیسیون ها می توانند به مقالات مرتبط در همین وب سایت مراجعه نمایند یا از وکیل کمیسیون های شهرداری کرج مشاوره دریافت کنید.

وظایف شهرداری کرج

در ماده 55 قانون شهرداری وظایف شهرداری ها به طبع وظایف شهرداری کرج بر شمرده شده است.از جمله این وظایف می توان به اهم آنها به شرح زیر اشاره کرد:

  • ایجاد خیابان ها،کوچه ها ،میدان ها ،باغ های عمومی و مجاری آب و توسعه معابر
  • تنظیف و نگهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری اب ها و فاضلاب و تنقیه قنوات مربوط به شهر و تامین اب و روشنایی با وسایل ممکنه
  • جلوگیری از سد معبر
  • توزیع مواد غذایی در میادین تره بار و نظارت بر قیمت آنها
  • مراقبت در امور بهداشت ساکنین شهر و تشریک مسای با موسسات وزارت بهداری
  • جلوگیری از گدایی
  • تاسیس موسسات بهداشتی و تعاونی و فرهنگی مانند نوانخانه و پرورشگاه یتیمان و درمانگاه و بیمارستان امراض واگیردار و شیرخوارگاه و تیمارستان و کتابخانه
  • انجام معاملات شهرداری
  • اهداء و قبول اعانات و هدایا به نام شهر
  • نظارت و مراقبت در صحت اوزان و مقیاس ها
  • تهیه آمار مربوط به امور شهر
  • ایجاد غسالخانه و گورستان
  • اتخاذ تدابیر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق
  • رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک
  • پوشاندن چاه ها و چاله های واقع در معابر عمومی
  • جلوگیری از شیوع امراض واگیردار انسانی و حیوانی
  • تهیه مقررات صنفی
  • پیشنهاد اصلاح نقشه شهر در صورت لزوم
  • تهیه و تعیین میدان های عمومی برای خرید و فروش ارزاق و توقف وسایط نقلیه
  • احداث بناها و ساختمان های مورد نیاز
  • تشریک مساعی با فرهنگ در حفظ ابنیه و آثار باستانی شهر
  • صدور پروانه برای کلیه ساختمان هایی که در شهر بنا می شود
  • ساختن خیابان ها و اسفالت کردن سواره رو ها و کوچه های عمومی
  • پیشنهاد برقراری یا الغاء عوارض شهر

براساس قوانین خاص برخی وظایف به شهرداری ها محول شده که در لیست بالا گنجانده نشده است و یا ممکن است برخی از این وظایف به سازمان یا نهاد دیگری سپرده شده باشد مانند احداث و توسعه شبکه آب و فاضلاب و نیروی برق.

مطلب مرتبط: وکیل ملکی در کرج | بهترین وکیل متخصص ملک

لزوم مراجعه به وکیل متخصص دعاوی شهرداری کرج

قانونگذار اختیارات وسیعی به شهرداری ها از جمله شهرداری کرج داده است.تعیین و وصول انواع عوارض،تملک  و تصرف اراضی،صدور پروانه ساختمانی و غیره.در کنار این اختیارات و قدرت قانونی دستگاه عریض و طویل شهرداری از دایره حقوقی و وکلا و مشاوران متعدد حقوقی بهره مند است که معمولاً شهروندان از چنین امکاناتی برخوردار نیستند.لذا در جایی که با شهرداری تولید اختلاف شده است ممکن است شهروندان خود را در میدان و کارزاری نابرابر و از پیش بازنده بیابند.این تصور با دخالت وکیل متخصص دعاوی شهرداری کرج رنگ می بازد.وکیل متخصص دعاوی شهرداری کرج آماده است تا به همشهریان خود در جایی که حقوق شهروندیش از سوی شهرداری نادیده انگاشته شده کمک کند.

مطلب مرتبط: بهترین وکیل در کرج

ویژگی های وکیل شهرداری در کرج

ویژگی های وکیل شهرداری در کرجشهر کرج به لحاظ اجتماعی و فرهنگی کاملاً ویژه و متمایز است. درجای مناسب از این ویژگی و تمایز سخن خواهیم گفت.قطعاً اصحاب نظر در موارد متعددی با نگارنده این سطور هم نظرند. این تمایز و ویژگی موجب شده است در زمینه های مختلف از جمله وکالت متخصصان و در صدر آنها وکلای محترم این شهر خصوصاً وکیل شهرداری کرج حائز ویژگی ها و خصایص منحصر به فردی شوند.از ویژگی های وکیل شهرداری در کرج می توان به برخی از آنها به شرح زیر اشاره نمود:

  1. توانمندی درک مسائل پیچیده شهری
  2. نگاه همه جانبه به مسائل و مشکلات مدیریت شهری
  3. قدرت درک و تعامل با فرهنگ های گوناگون
  4. تخصص در حوزه دعاوی شهرداری
  5. تخصص در زمینه دعاوی مسئولیت مدنی
  6. تخصص در زمینه دعاوی کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون ماده 100 و کمیسیون ماده 38
  7. آشنایی با مشکلات شهروندان و پیمانکاران شهرداری کرج
  8. آشنایی با مباحث فنی و مهندسی ساختمان سازی و شهرسازی
  9. آشنایی با مقررات ملی ساختمان و اصول فنی و بهداشتی
  10. تسلط کامل بر کلیه قوانین و مقررات مرتبط با شهرداری
  11. قدرت تعامل و گفتگو با مسئولین شهری به منظور حل مشکلات و رفع سوء تفاهم ها

ویژگی هایی که در بالا برشمرده شده تنها بخشی از ویژگی های وکیل متخصص دعاوی شهرداری در کرج است. قطعاً ویژگی های عمومی یک وکیل مبرز و کاردان نیز باید به این ویژگی ها افزوده شود.

لزوم مراجعه به بهترین وکیل شهرداری در کرج

یک شهروند کرج ممکن است در طول زندگی خود یک یا چند بار درگیر دعاوی مرتبط با شهرداری کرج گردد اما حقوقدانان مبرز وکلای متخصص شهرداری کرج بارها و بارها و حتی روزانه درگیر انواع پرونده های متعدد شکایات از شهرداری هستند از این رو در این زمینه ورزیده و توانمند شده اند. بنابراین منطقی است که شهروندان برای تقابل با شهرداری در جستجوی بهترین وکیل شهرداری کرج برآیند و این امر نشان از دور اندیشی و درایت ایشان دارد.

چه بسا ممکن است طرح یک دعوای نادرست یا عدم تشخیص مرجع صلاحیت دار موجب ماه ها و حتی سالها اتلاف وقت و پرداخت هزینه سنگین دادرسی و غیره گردد. خصوصاً در زمینه دعاوی موضوع آیین نامه معاملات شهرداری کرج اختلاف نظر بسیار است. برخی از دعاوی در صلاحیت کمیسیون ماده 38 شهرداری کرج هستند و برخی دیگر در صلاحیت محاکم عمومی دادگستری و برخی دیگر در صلاحیت دیوان عدالت اداری و پاره ای نیز در صلاحیت کمیسیون های مختلف هستند. تشخیص صلاحیت هریک مستلزم برخورداری از دانش و سال ها تجربه است.

مطلب مرتبط: وکیل دیوان عدالت اداری در کرج

به عنوان مثال ترکیب اعضای کمیسیون ماده 38 شهرداری نیاز به بازنگری دارد. درست است که رای توسط قاضی محترم شورا صادر می شود اما ترکیب این کمیسیون به وضوح به نفع شهرداری است. به هر روی ضرورت بازنگری در ترکیب اعضای برخی کمیسیون های شهرداری از جمله کمیسیون ماده 38 شهرداری از سوی قانونگذار مورد تایید برخی حقوقدان متخصص در این حوزه است.موردی که اشاره شد تنها یکی از مواردی است که لزوم مراجعه به بهترین وکیل شهرداری در کرج را ایجاب می نماید.

وکیل شهرداری کرج چه کسی است؟

برابر قوانین مربوط به وکالت وکیل پایه یک دادگستری می تواند در همه موضوعات و دعاوی از جمله دعاوی مرتبط با شهرداری اعلام و قبول وکالت نماید.اما وکیل شهرداری در کرج کسی است که علی رغم اخیر کلیه مساعی خود را معطوف و مصروف پرونده های با موضوع شهرداری کرج نموده و در این مسیر از دانش و تجربه فراوان برخوردار گردیده است.

امروزه به جهت گسترش و توسعه دانش، حوزه وکالت و دعاوی مانند همه حوزه های علوم و فنون گسترش و تعمیق یافته اند بنابراین یک وکیل مبرز دادگستری در طول حیات وکالت خود تنها می تواند در یک یا چند بخش متخصص و متبحر شود. اصولاً وکلای مبرز تمرکز خود را معطوف یک یا چند بخش محدود می نمایند و از ورود به عرصه های دیگر جداً پرهیز دارند. با این توضیح باید گفت وکیل شهرداری کرج اولاً وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای البرز با پروانه فعالیت مجاز در شهر کرج است ثانیاً فعالیتش را عمدتاً در حوزه ملک و دعاوی مرتبط با شهرداری کرج متمرکز نموده است.

تهیه و تنظیم: دفتر وکالت میرشاه

4.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️