سوالات متداول حقوقی

لیست تمامی سوالات حقوقی مطرح شده و پاسخ های حقوقی وکلای مجموعه حقوقی میرشاه را می توانید مشاهده نمایید. با کلیک بر روی هر یک از بخش های گروه می توانید سوالات آن ناحیه را مشاهده کنید و با کلیک بر روی هر سوال پاسخ آن را مشاهده کنید.

1_ تکلیف مهریه بعد از طلاق چیست؟

مهریه مالی است که بعد از عقد نکاح به مالکیت زن در می آید بنابراین طلاق ساقط کننده حق زن بر مهریه اش نیست.

2_ تکلیف مهریه بعد از فوت شوهر چیست؟

در صورت فوت شوهر مهریه زن به عنوان دینی که بر ذمه متوفی است قبل از تقسیم ارث از ماترک شوهر برداشته به زن داده می شود.

3- من یک خانم هستم و در یک شرکت معتبر فروش اینترنتی کار می کنم، همسرم دادخواست ممانعت از شغل زوجه داده، اگر نتونم کار کنم چطور مخارج زندگیم رو تامین کنم؟ ما در حال جدایی هستیم.

وکلای خانواده تبحر خاصی در اقناع دادگاه مبنی بر رد این گونه دعوای دارند. با توجه به اسناد داخلی و بین المللی و حقوق بشری می توان لوایح دفاعیه خوبی تنظیم و تقدیم کرد. در هر حال منع اشتغال زوجه تنها در صورتی ممکن هست که شغل زوجه برخلاف شئونات مرد یا زن و یا مصالح خانواده باشد. مجرد ادعای زوج کافی نیست.باید موضوع به اثبات رسد. مرد نمی تواند این حق رو وسیله اضرار شما قرار دهد.

4- من راننده کامیون هستم و تنها وسیله امرار معاشم همین یک دستگاه کامیون است. زوجه بنده از بابت مهریه این کامیون را توقیف کرده آیا کامیون جزء مستثنیات دین محسوب می شود؟

چنانچه وسیله نقلیه از جمله کامیون و وانت، وسیله امرار معاش ضروری محکوم علیه و افراد تحت تکفل وی باشد، مشمول مستثنیات دین است. در هر حال تشخیص مصادیق مستثنیات دین بر عهده مرجع قضایی است.

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️