سرقفلیملکیوکیل

وکیل سرقفلی در کرج با بیش از 15 سال سابقه در امور ملکی

وکیل سرقفلی در کرجبهترین وکیل سرقفلی در کرج کیست؟معرفی وکیل سرقفلی خوب در کرج .تفاوت سرقفلی با حق کسب و پیشه و تجارت چیست؟ پاسخ به سئوالات متداول در زمینه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت.در ادامه این نوشتار به این سئوالات پاسخ داده خواهد شد و لزوم مراجعه به بهترین وکیل سرقفلی در کرج برای سرقفلی داران محترم کرج و استان البرز  آشکار می گردد.

سرقفلی به عنوان یک دارایی بلند مدت از ارزشی مهم در سبد دارایی اشخاص قرار دارد. این دارایی ارزشمند بیش از هر دارایی دیگر نیازمند به حفظ و صیانت حقوقی است. وکیل متخصص سرقفلی پاسخی است به این نیاز.

وکیل پایه یک دادگستری سید احمد میرشاه محمد با اشراف و تسلط کافی به امور املاک از جمله وکلای متخصص در امور ملکی به ویژه سرقفلی در استان البرز و شهر کرج است. جهت تعیین وقت ملاقات با ایشان با شماره تلفن 09306091148 تماس حاصل فرمایید.

اگر کاسب ،بازرگان یا تاجرید و یا در بازار فعالیت دارید حتما بارها درباره سرقفلی شنیده اید یا این سئوال برای شما مطرح شده باشد که سرقفلی چیست؟ ممکن است بارزگان و تاجر هم نباشید و فعالیت تجاری هم نداشته باشید  ممکن است در اصطلاح عرفی مستغلاتی باشید . گاهی افرادی به ما مراجعه می کنند و اظهار می نمایند چند سال پیش مورث ایشان مغازه ای در بهترین نقطه تجاری شهر یا در بازار به صورت سرقفلی واگذار کرده است و مفهوم سرقفلی را ازما جویا می شوند. چنانچه به هر دلیل با سرقفلی سروکار پیدا کرده اید مطالعه این نوشتار به شما توصیه می شود.

سرقفلی از انشعابات عقد اجاره است و قبل از پرداختن به مفهوم سرقفلی باید با مفهوم عقد اجاره آشنا شوید . عقد اجاره در قانون مدنی چنین تعریف شده است : (( اجاره عقدی است که به موجب آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره می شود . اجاره دهنده را موجر و اجاره کننده را مستاجر و مورد اجاره را عین مستاجره گویند)).توضیح و تفسیر عقد اجاره را به وکیل ملکی در کرج بسپارید. توصیه می کنیم اگر حقوقدان نیستید در این مفاهیم عمیق نشوید. در همین یک جمله چند واژه حقوقی به کار رفته که نیاز به تفسیر و تعبیر دارد . خوشبختانه امروزه عموم مردم به اصل تخصص گرایی باور عمیق یافته اند و برای حل هر مشکل ترجیح می دهند به متخصص رجوع کََنند ، این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.

 برگردیم به تعرف سرقفلی ، گفتیم مفهوم سرقفلی کاملا در ارتباط با مفهوم اجازه است . حقوقدانان مفهوم عرفی سرقفلی را چنین تعبیر و تعریف می کنند : سرقفلی عبارت است از حق تقدمی که مستاجر برای اجاره ملک تجاری نسبت به دیگران دارد. در عمل این حق با پرداخت وجه از مالک به مستاجر منتقل می شود . لازم به توضیح است که این وجه غیر از اجاره بها یا اجرت المسمی است . علاقه مندان برای مطالعه بیشتر می توانند به مقاله سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت و دعاوی مربوط به آن ، در همین وبسایت مراجعه کنند.

حق کسب و پیشه و تجارت چیست؟

همانگونه که نمی شود از سرقفلی سخن گفت و از اجاره صحبت نکرد، نمی شود از سرقفلی صحبت کرد و از  حق کسب و پیشه و تجارت نگفت . این مفاهیم بسیار در هم تنیده اند. به طوری که گاهی حقوق دانان را هم به اشتباه می اندازد. در تعریف مفهوم حق کسب و پیشه و تجارت گفته اند : (( حقی است تدریجی الحصول که به واسطه فعالیت تجاری و حسن شهرت مستاجر برای او ایجاد می شود )). این حق تا سال 1376 مورد حمایت قانونگذار بود اما با تصویب قانون موجر و مستاجر مصوب سال 1376 از نظام حقوقی ایران برچیده شد. اما اماکن تجاریی  که قبل از حکومت این قانون اجاره داده شده اند همچنان تحت شمول آن هستند. بر خلاف نظر برخی حقوق دانان سرقفلی همان حق کسب و پیشه و تجارت نیست و مفهومی کاملا متفاوت است.

مطلب مرتبط: بهترین وکیل کرج

 بر خلاف حق کسب و پیشه تجارت ، حق سرقفلی همچنان مورد حمایت قانونگذار است.اختلاف نظر حقوقدانان بر سر تعریف این دو مفهوم مانع از حضور و بروز این مفاهیم در زندگی روزمره نشده است . در حوزه عمل ماهیت و چیستی یک حق چندان مورد توجه نیست. همین که تعریف جامع و مانع  مورد توافقی از آنان به دست داده شود کفایت می کند. از نظر نگارنده تعاریفی که از حق سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت داده شد از میان ده ها تعریف موجود جامع ترین و مانع ترین اند. از آنجا که نگارنده علاوه بر حوزه تحقیق و پژوهش در حوزه عمل نیز حضور دارد این دو تعریف را کاربردی ترین تعریف از این دو مفهوم می داند.

در خصوص تفاوت حق کسب و پیشه و تجارت و حق سرقفلی علاقه مندان می توانند به مقاله تحت همین عنوان در این وبسایت مراجعه نماید. مجددا تاکید می کنیم در قانون موجر و مستاجر مصوب سال 1376 سرقفلی تایید و حق کسب و پیشه و تجارت رد شد ، اما به لحاظ  جلوگیری از تضییع حقوق مکتسبه افراد در ماده 11 قانون اخیر الذکر تصریح  شد؛ اماکنی که قبل از تصویب این قانون به اجاره داده شده  از شمول این قانون مستثنی و حسب مورد مشمول مقررات حاکم بر آن خواهد شد.

قوانین و مقررات مرتبط با سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت

قوانین و مقررات مرتبط با سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارتاین دو تاسیس حقوقی در قوانین و مقررات و آئین نامه های متعدد و متون حقوفی مختلفی به کار رفته اند از جمله آنها می توان از قوانین و مقررات ذیل نام برد :

  1. قانون تملک زمین ها برای اجرای برنامه های شهرسازی مصوب 1339
  2. آئین نامه اصلاحی اجرای ی قانون تملک اراضی مصوب 1346
  3. قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1347
  4. آئین نامه نحوه تعیین و تشخیص و پرداخت حق کسب و پیشه و تجارت از جانب شهردای از بابت تملک املاک
  5. قانون تنظیم و توزیع کالاهای مورد احتیاج عامه و مجازات محتکران و گرانفروشان مصوب 1353
  6. قانون تشکیل شورای دادرسی مصوب تیر ماه 1345
  7. قانون خرید اراضی و ابنیه و تاسیسات برای حفظ آثار تاریخی و باستانی
  8. قانون مالیات های مستقیم
  9. لایحه قانونی اصلاح قسمتی از مقررات قانونی نوسازی و عمران شهرسازی مصوب 1357
  10. لایحه قانونی اصلاح تبصره های ماده 100 قانون شهردای  مصوب 1358
  11. لایحه قانونی اصلاح ماده 3 قانون خرید اراضی و ابنیه و تاسیسات برای حفظ  آثار تاریخی و باستانی مصوب 1347 که در سال 1358 تصویب شد
  12. لایحه قانونی خرید اراضی و املاک مورد نیاز دولت و شهرداری ها مصوب 1358
  13. لایحه قانونی نحوه واگذاری اماکن و میادین و غرفه به منظور ایجاد تسهیل و تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی 1358
  14. قانون بودجه سال 1367

همانگونه که ملاحظه می شود سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت که دو مفهوم عرضی است در متون حقوقی ایران حضور و نفوذ دارند.

بهترین وکیل سرقفلی در کرج و سئوالات متداول

با معرفی بهترین وکیل سرقفلی در کرج به برخی از سئوالات متداول سرقفلی داران و کسبه محترم در زمینه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت پاسخ خواهیم داد. علاقمندان می توانند ضمن یک مشاوره واقعی هر پرسش و ابهامی که در زمینه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت دارند مطرح و پاسخ خود را دریافت نمایند.خدمات حقوقی و ارزنده دفتر وکالت میرشاه خصوصاً در زمینه امور ملکی رایگان نیست. در این بخش به چند سوال متداول در این حوزه با رجوع به نظرات صائب وکیل حق کسب و پیشه و تجارت و وکیل سرقفلی پاسخ خواهیم داد.

آیا حق کسب و پیشه و تجارت  و سرقفلی به ارث می رسد؟

 گفتیم حق کسب و پیشه و تجارت و سرقفلی حقوق  مالی هستند از این رو می توانند در قالب ارث با فوت صاحب حق به ورثه منتقل شود. در خصوص زوجه باید گفت از آنجا که زوجه نیز در ردیف وراث قرار دارد از حق کسب و پیشه و تجارت  و سرقفلی ارث می برد . باید توجه نمود این در فرضی است که حق کسب و پیشه و تجارت در زمان حیات مورث به وجود آمده و ایجاد شده باشد ، در غیر این صورت زوجه نسبت به آن بخش از حق کسب و پیشه و تجارت که پس از فوت مورث و بر اثر فعالیت  و حسن شهرت ورثه ایجاد شده باشد ارث نمی برد.

توقیف حق کسب و پیشه و تجارت

گفتیم حق کسب و پیشه و تجارت یک حق مالی تبعی است و جزء اموال  و دارایی های اشخاص قرار دارد ازاین رو می تواند وثیقه مطالبات طلبکاران ایشان قرار گیرد . لذا قابل توقیف و بازداشت و نهایتا تملیک به نفع طلبکاران یا فروش به ثالث به منظور استیفای طلب است. در این مورد مناقشات نظری بسیاری وجود دارد . در عمل نیز نحوه اقدام مراجعی که حق چنین اقدامی دارد متفاوت است . لذا  مراجعه به وکیل سرقفلی در کرج یا وکیل حق کسب و پیشه و تجارت منطقی ترین و صحیح ترین کاری است که می توانید انجام دهید.

برای خرید و فروش سرقفلی چه نکاتی باید رعایت شود ؟

توضیح و تفصیل در این زمینه و ارائه پاسخ جامع و مانع و مدللی که بتواند حقوق شما را به عنوان خریدار یا فروشنده تامین و تضمین کند نیازمند به نگارش یک مقاله مفصل و فرسایش قلم است. اگر باور داشتیم از این گذر سودی عاید خواننده و جوینده می شود، به یقین این سختی را به جان می خریدیم، اما به اعتقاد  ما این حوزه چنان تخصصی است که هرگونه اقدام بدون حضور و نظارت  وکیل متخصص سرقفلی و وکیل متخصص حق کسب و پیشه تجارت نتیجه ای جز خسران و پشیمانی نخواهد داشت.

 وکیل سرقفلی خوب در کرج

 در پرونده های با موضوع سرقفلی املاک تجاری در کرج تنها یک وکیل سرقفلی خوب در کرج می تواند در راستای احقاق حقوق قانونی شما سرقفلی دار محترم بهترین خدمات حقوقی اعم از مشاوره واقعی و قبول پرونده را ارائه نماید . حقوق محل تضارب آرا و نظرات  و اندیشه ها است.در دادگاه های حقوقی قاعده منع تحصیل دلیل حکومت می کند بدین مفهوم که این شمایید که باید تحصیل و تامین و ارائه دلیل کنید. دادگاه های کرج تنها به دلایل ابرازی توجه می کند. حقی که مبتنی به دلیل نباشد مانند بی حقی است.

در راهروهای دادگاه فراوان افرادی را خواهید دید که ناله کنان می گویند چرا دادگاه حق آنها را باز نستانده است. در صورتی که دادگاه حقوق بدون ارائه دلایل و ارائه طریق قانونی تحصیل دلیل از سوی خواهان و دفاع موثر خوانده عملاً منفعل است. سر آن نداریم وارد مبحث فن دفاع در دادگاه شویم که نه ضرورت دارد و نه فایده ای بر آن مترتب است. نخستین توصیه وکیل سرقفلی خوب در کرج، دریافت مشاوره قبل از هر اقدامی است. در ادامه پروژه یا پرونده سرقفلی  نیز فقط و فقط از تخصص ارزنده وکیل سرقفلی بهره ببرید.اینجا جایی نیست که کسی به صرف داشتن یک سری اطلاعات سطحی تن به دریای مواج حقوق زند. خطر غرق و از دست دادن ملک یا حق کاملاً جدی است . با توجه به قیمت سرسام آور املاک تجاری در کرج و استان البرز بهره مند شدن از تخصص و دانش گران بهای وکیل سرقفلی کاملاً  توجیه اقتصادی دارد.

میرشاه وکیل سرقفلی در کرج

گفتیم پرونده های سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت واجد پیچیدگی های عدیده ای هستند که تنها یک وکیل سرقفلی در کرج و حاذق و مبرز و حقوقدان متخصص امور سرقفلی و وکیل متخصص حق و کسب و پیشه و تجارت می تواند از عهده آنها بر آید . تشتت آرا ء و نظرات در این  حوزه بسیار است و محاکم رویه واحدی ندارند . اینجا محل جدال اصحاب نظر و تضارب آرا ء است. قضات مسلط به مبانی حقوقی سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت اعتنایی به نظرات ضعیف و غیر مستدل  نمی کنند. از این رهگذر ممکن است، حقی به دلیل مدلل نبودن و یا جاری نشدن در مسیر صحیح و  قانونی  مورد شناسایی قرارنگیرد و صاحب و مدعی داشتن حق محتمل خسارت گردد. سید احمد میرشاه محمد وکیل پایه یک دادگستری به دلیل سال ها فعالیت در حوزه ملک چه بَه صورت اصیل و چه در منصب شریف وکالت، آماده است تا تجارب گران بها و ذی قیمت و دانش ارزنده خود را در اختیار مراجعین محترم دفتر وکالت میرشاه قراردهد.

4.3/5 - (25 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️