وکیل

معرفی بهترین وکیل ارث در کرج با +15 سال سابقه در سال {1403}

جستجوی وکیل ارث در کرجاگر ساکن استان البرز و شهرکرج هستید و در جستجوی وکیل ارث در کرج می باشید، مطالعه این نوشتار می تواند راهگشا باشد. گاهی در تقسیم ارث میان وراث اختلافاتی بروز می نماید و موجب بروز نزاع در میان خانواده می شود. قوانین مربوط به ارث خصوصاً در طبقات دوم و سوم پیچیده و نیازمند مراجعه به حقوقدان مبرز و وکیل ارث است.

وکیل پایه یک دادگستری سید احمد میرشاه محمد

جهت تعیین وقت ملاقات با وکیل میرشاه با شماره تلفن 09306091148 تماس حاصل فرمایید

ملاقات با تعیین وقت قبلی

قبل از اینکه وکیل ارث در کرج را جستجو نماییم و وظایف وکیل ارث را تشریح کنیم  لازم است با ارث، قوانین ارث، طبقات و درجات ارث، موت فرضی و غیره کمی آشنا شویم. پس از درک اهمیت موضوعات مربوط به ارث بهتر به لزوم مراجعه به بهترین وکیل ارث در کرج آشنا خواهیم شد. مطالعه این مقاله مقداری از وقت شما را خواهد گرفت ولیکن در درک مفهوم ارث و نحوه تقسیم ارث کمک شایان توجهی می نماید. در این مقاله به قانون حاکم بر ارث، اسباب انتقال دارایی، موجبات ارث ، سهم الارث زن و شوهر، پدر و مادر و فرزندان به طور مختصر، گواهی انحصار وراثت پرداخته خواهد شد.

تخصص های  وکیل ارث در کرج

حوزه های مختلف وکالت نیازمند تخصص های ویژه و مرتبط هستند حوزه ارث نیز از این قاعده مستثنی نیست. وکیل ارث باید برقوانین حاکم بر ارث، اسباب انتقال دارایی،موجبات و غیره آشنا باشد.در زیر به توضیح هریک از آنها پرداخته می شود.

وکیل فرشته شهبازی متخصص حقوق خانواده
فرشته شهبازی وکل پایه یک دادگستری

تسلط بر قوانین حاکم بر ارث

قانون مدنی حاکم اصلی است که باید بر پایه موازین اسلامی تفسیر شود. قانون امور حسبی نیز آیین اداره ترکه و تقسیم ترکه را معین می سازد. هرجاهم نقص و ابهامی باشد، فقه امامیه به عنوان منبعی متمم یاری می دهد.

شناخت سبب انتقال دارایی

ارث به موت حقیقی یا به موت فرضی مورث تحقق پیدا می کند (مورث:کسی که مرده باشد و مالی از او مانده باشد) . حکم موت فرضی در مورد غایبی صادر می شود که امارات قانونی برای زنده بودن شخص غایب به دست نیامده باشد. دادگاه وقتی می تواند حکم موت فرضی را صادر نماید که مدت زمان های احصاء شده در قانون سپری و یکسال از تاریخ اولین اعلان که در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار تهران  و جراید محلی گذشته باشد .

صدور حکم موت فرضی قبل از گذشتن از 4 سال و دو ماه از تاریخ آخرین خبر غایب امکان پذیر نخواهد بود، زیرا کمترین مدتی که قانون برای حکم موت فرضی صادر نموده سه سال از تاریخ آخرین خبر از غایب است. بعد از صدور حکم موت فرضی ، ورثه متصرف قطعی اموال غایب خواهند شد. اگر در کرج یا استان البرز زندگی می کنید؛ برای دریافت پاسخ برخی سوالات خود مانند وجود غایب مفقود الاثر در میان وراث، بازگشت غایب، حقوق و اختیارات ورثه، و غیره در مورد حکم موت فرضی نیازمند مشورت با  یک وکیل ارث در کرج  هستید. دفتر وکالت میرشاه بهترین وکیل ارث در کرج را به شما معرفی خواهد کرد.

تا زمانی که شخص زنده است دارایی هم دارد؛ همه حقوق مالی به او نسبت داده می شود این انتساب و سلطه با مرگ مالک از بین می رود. ناچار دارایی به جا مانده باید به بازماندگان انتقال یابد. انتقال دارایی با مرگ مالک محقق می شود و شرط ارث بردن، زنده بودن وارث در حین فوت مورث است. با مرگ مورث ترکه ( دارایی به جامانده از متوفی)به طور قهری به ملکیت شخصی در می آید که هنگام فوت مورث موجود باشد. منتهی، استقرار  ملکیت ترکه برای وارثان  پس از پرداخت  دیون و واجبات مالی تحقق می یابد، برای اینکه به صورت تخصصی در این موضوع اطلاعات داشته باشید به شما توصیه میکنیم با بهترین وکیل ملکی در کرج تماس بگیرید و مشاوره خود را انجام دهید.

ترکه دارایی جامانده از مورث است ترکه دارای دوبخش است بخش مثبت، شامل اموال و حقوق و مطالباتی است که به وارثان می رسد؛ بخش منفی، دیون و تعهداتی  است  که در دارایی می ماند و باید از محل آن پرداخته شود. بحث راجه به ترکه مبحث گسترده و دارای نکات پیچیده حقوقی از جمله تحریر و مهر و موم ترکه  است که تنها یک وکیل ارث با تجربه می تواند به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد.

شما می توانید  پرونده  امور راجع به ارث را بدون دغدغه، به دفتر وکالت میرشاه بسپارید این دفتر با همکاری وکیل ارث با تجربه و متبحر  و عملکرد موفق در ده ها پرونده با موضوع ارث آماده ارائه خدمات حقوقی به همشهری های کرجی در  مناطق عظیمیه، جهانشهر و گوهردشت، مهرشهر، گلشهر و ساکنین نقاط دیگر کرج  می باشد.

زمان تحقق ارث

زمان تحقق ارثتعیین لحظه مرگ از جهت تحقق ارث اهمیت فراوانی دارد؛ باید دید چه کسانی قابلیت ارث بردن را دارند و وارث محسوب می شوند. به طور معمول احراز لحظه مرگ، با سند خلاصه مرگ و ثبت واقعه دراسناد سجلی و ابطال شناسنامه متوفی انجام می شود، در صورت  مواجه با مواردی چون وجود جنین  و غایب مفقود الاثر در میان وراث، مرگ اشخاصی که میان آنها توارث وجود دارد و زمان فوت آنها مبهم باشد مسئله تقدم و تأخر فوت مطرح می شود، تشخیص زمان لحظه  مرگ حائز اهمیت است.

وجود هریک از نکات ذکر شده سبب ایجاد سرگردانی در میان وراث می شود. از آنجایی که  اثبات زمان فوت متوفی و یا ورثه، زمان انعقاد نطفه، وجود یک  وکیل آگاه و متبحر ارث را می طلبد پیشنهاد ما به شما مراجعه به یک وکیل در کرج زبده و متخصص در امور مربوط به ارث با دانش و آگاهی فراوان است .دفتر وکالت میرشاه  با داشتن وکلایی توانمند و با درایت در زمینه ارث آماده ارائه خدمات به ساکنین شهر کرج و استان البرز می باشد.

موجبات ارث

اسباب و شرایطی است اگر جمع شود ترکه از مورث به مازندگان او انتقال می یابد. مرگ مورث و قرابت هردو از موجبات ارث است. در زیر به برخی از آنها اشاره و توضیحات لازم ارائه شده است.

قرابت

قرابت به معنی خویشاوندی است که شامل قرابت نسبی و سببی و رضاعی است. قرابت رضاعی جایی در مبحث ارث ندارد، مهم قرابت نسبی  و سببی است.  علاوه بر قرابت که موجب اصلی ارث است، باید به نقش حکومت در ارث بلا وارث هم توجه کرد. موجبات ارث در سه مقوله قرابت نسبی، قرابت سببی، حکومت در ترکه بی وارث بررسی می شود.

 قرابت نسبی از زبان وکیل ارث در کرج

قرابت نسبی مربوط به خون است، رابطه ای است بین دو شخص که یکی از نسل دیگری یا هردو از نسل شخص ثالثی باشند. قرابت نسبی شامل سه طبقه است و درهر طبقه درجاتی وجود دارد .

قرابت نسبی به ترتیب طبقات ذیل است:

  • طبقه اول- پدرومادر و اولاد و اولادِ اولاد.
  • طبقه دوم- اجداد و برادر وخواهر و اولاد آنها.
  • طبقه سوم- اعمام و عمات و اخوال و خالات و اولاد آنها.

خویشان نسبی وارث به چند طبقه متمایز تقسیم می شوند و گروهی که در طبقه مقدم است بر خویشان طبقه بعد برتری دارند. در داخل هر طبقه نیز درجه بندی به نسبت نزدیکی و دوری رابطه وجود دارد. وارثان طبقه بعد وقتی ارث می برند که از وارثین طبقه قبل کسی نباشد. خویشان هر طبقه مقدم بر طبقه بعد هستند و آنان را ارث محروم می کنند. یعنی اگر کسی پدر و مادر یا فرزند داشته باشد ، به اجداد،  برادر و خواهر، عمه و عمو، دایی و خاله او ارث نمی رسد.

وکیل ارث در کرج؛ قرابت سببی

 ناشی از ازدواج است و رابطه ای است  بین زن  و شوهر با یکدیگر یا بین هر یک از آنان با خویشاوندان نسبی دیگری در قرابت سببی، وراثت تنها میان زن و شوهر است و به سایر خویشان سببی، مانند مادر و پدر سرایت نمی کند. کسانی که به سبب ارث می برند  هریک زوجین است که در حین فوت دیگری زنده باشد.

وکیل ارث درکرج؛ دولت در ترکه بی وارث

تقابل وکیل ارث درکرج  و دولت در ترکه بی وارثدر صورت نبودن وارث اداره ترکه متوفی با حاکم است. حاکم یا حکومت وارث نیست، مدیر و حافظ منافع عمومی است. ترکه به دارایی خصوصی شخص معین انتقال نمی یابد بلکه مقام عمومی آن را اداره می کند. گاهی حکومت متوفی را بلا وارث تشخیص و ترکه را ضبط می کند. چنانچه ورثه ای به وکیل ارث مراجعه کند و با ارائه اسنادی مدعی ارث بری از متوفی شود  تقابل وکیل و حکومت آغاز می شود. وکیل ارث با تبعیت مطلق از قانون و ضمن حرمت نهاندن به اموال عمومی یا دولتی و حاکمیتی از دستبرد شیادان وارث نما به اموال دیگران جلوگیری می نماید.

بسیار دیده شده است افرادی با جعل و کارسازی، خود را تنها وارث یا یکی از وراث متوفی بلا وارث جا زده و درصدد بردن این اموال متوفی بر می آیند. با پیر شدن جمعیت کشور و پدیده تک فرزندی یا بی فرزندی  و مهاجرت، وکیل ارث در کرج پیش بینی می کتد در آینده تعداد اینگونه پرونده ها فزونی یابد.

وکیل ارث در کرج؛ ارث بردن زن و شوهر ازیکدیگر

توارث از توابع نکاح  دائم است در نکاح منقطع، نه زن از شوهر ارث می برد و نه شوهر از زن. بنیان قرابت و توارث میان زن و شوهر عقد نکاح است، حتی اگر منتهی به نزدیکی نشود. با عقد نکاح توارث به وجود می آید و با انحلال عقد از بین می رود. زن  و شوهر در کنار همه طبقات وراث نسبی، از یکدیگر ارث می برند. نه مانع ارث دیگران می شوند و نه وارثی مانع ارث بردن آنها می شود. سهم الارث شوهر از زن در صورتی که زن اولاد داشته باشد، ربع و در صورتی که اولاد نداشته باشد، نصف  ترکه را  به ارث می برد.

در فرضی که اگر زن بمیرد، وارث دیگری به غیر از شوهر  نداشته باشد، شوهر تمام ترکه را می برد. سهم الارث زن ازشوهر، اگر شوهر اولاد نداشته باشد، یک چهارم  ترکه را زن به ارث می برد. شوهر  اولاد داشته باشد، سهم زن یک هشتم ترکه  است. اگر شوهر بمیرد و وارث دیگری نداشته باشد، زن  یک چهارم ترکه را می برد و بقیه دارایی شوهر، همانند ترکه بی وارث، به دولت می رسد. در صورتی که مرد چند همسر داشته باشد، یک چهارم یا یک هشتم  به نسبت مساوی بین زوجات تقسیم می شود. شوهر فرض خود را از تمام اموال زن می برد، ولی زن از عرصه ( زمین ) و ابنیه و اشجار از قیمت آنها ارث می برد.

وکیل ارث و میراث در کرج؛ پاسخ به سئوالات

پرسش) آیا پس انحلال نکاح، توارث باقی می ماند؟

پاسخ) بله ممکن است، پس از انحلال نکاح توارث تا مدتی باقی بماند؛ مانند زن طلاق داده شده در عده رجعی که درحکم زوجه است و یا اگر شوهر در حال مرض زن خود را طلاق دهد و ظرف یک سال از همان مرض فوت کند زن از او ارث می برد مشروط بر اینکه شوهر نکرده باشد.

پرسش) در چه حالتی زن از مرد ارث نمی برد؟

پاسخ) اگر مردی درحال مرض زنی را عقد کند و در همان مرض قبل از دخول بمیرد زن از او ارث نمی برد.

پرسش) ارث بری پدر و مادر از فرزند چگونه است؟

پاسخ) 1- پدر و مادر در طبقه اول قرار دارند، در هرصورت سهمی از ارث می برند. اگر متوفی فرزند یا نوه نداشته باشد، هریک از پدر و مادر درصورت انفراد تمام ترکه را به ارث می برد. اگر پدر و مادر متوفی هر دو زنده باشند مادر یک سوم و پدر دوسوم ترکه را می برد.

2- در صورت وجود فرزند  برای متوفی پدر و مادر در مجموع  یک سوم  سهم می برند، در واقع یک ششم کمترین نصیب سهم پدر و مادر از ترکه فرزند است. ازسهم پدر و مادر به واسه وجود فرزند کاسته می شود که به آن حجب گفته می شود. حجب، حالت وارثی که بواسطه بودن وراث دیگر از ارث بردن کلا یا جزئا محروم می شود. حجب بردو قسم نقصانی و حرمانی است؛ حجب نقصانی سبب کاهش سهم  وارث می شود. حجب حرمانی، وارث را از اصل ارث محروم می سازد.

3- اگر میت  چند خواهر و برادر داشته باشد با وجود شرایط زیر مادر از بردن بیش از یک ششم ترکه محروم می شود. حجب مادر از بابت وجود خواهر و برادری که درردیف وارثان نیست و به دلیل شرایط  ذیل  ایجاد شده است.

الف- لااقل دو برادر یا یک خواهر یا دو خواهر یا چهار خواهر

ب- زنده بودن پدر

ج- از ارث ممنوع نباشد مگر به سبب قتل

د- ابوینی یا ابی تنها باشد.

پرسش) ارث بری  فرزندان چگونه است؟

پاسخ) فرزندان مانند پدر و مادر در طبق اول قرار دارند. درصورت زنده بودن پدر و مادر متوفی سهم خود را همراه  آنها می برند. به این صورت که  سهم الارث پدر و مادر متوفی یک سوم از ترکه  و مابقی به فرزند یا فرزندان می رسد. اگر متوفی دختر و پسر داشته باشد سهم پدر مادر او همان یک سوم ترکه است و مابقی بین فرزند پسر و دختر به صورت دوبه یک تقسیم خواهد شد. فرزند پسر دو سهم، فرزند دختر یک سهم از ترکه را می برند.

آیا می توانی یکی از وراث را از ارث محرم کرد؟

محرومیت از ارث  برخلاف نظام حقوقی ایران است؛ قوانین ارث از قوانین آمره می باشند، کسی نمی تواند برخلاف آنها عمل و یا توافق نماید. فرد به واسطه وصیت نمی تواند کسی را از ارث محروم کند. هر شخص تنها در مورد یک سوم از اموال خود می تواند وصیت نماید، وصیت بیش از یک سوم ترکه نیاز به تائید سایر وراث دارد. به مبحث وصیت در مقاله ای دیگر در سایت  میرشاه پرداخته شده است.

موانع ارث در قانون

1- قتل عمدی مورث اگر برای دفاع یا به موجب قانون نباشد. قاتل در طبقه و درجه ای از خویشان است که اگر مرتکب قتل نمی شد ارث می برد.

2- کافر از مسلم ارث نمی برد. کافر تمام شرایط ارث بردن( اقربیت ) را دارد اما به واسه کافر شدن از ارث محروم می شود.

3- ولادت از زنا. فرزند منسوب به پدر نیست ویا زاده رابطه نامشروع است بنابراین سبب ارث بردن  منتفی می شود.

4- زن و شوهر بعد از لعان از یکدیگر ارث نمی برند ( لعان : زن وشوهر با تشریفات خاصی یکدیگر را لعنت کنند).

مطلب مرتبط: وکیل رابطه نامشروع در کرج

وکیل انحصار وراثت در کرج

در خصوص گواهی یا تصدیق انحصار وراثت اینگونه توضیح می دهد: صدور گواهی انحصار وراثت در صلاحیت شورای حل اختلاف است. برای تحصیل گواهی انحصار وراثت درخواست کتبی مشتمل بر نام و مشخصات درخواست کننده  و متوفی و ورثه، اقامتگاه آنان و نسبت بین متوفی و وراث، تنظیم و به شوارای حل اختلاف آخرین  محل اقامت متوفی تقدیم گردد. اشخاص ذیل مجازند برای گواهی  انحصار وراثت به شورای حل اختلاف مراجعه نمایند:

الف ) وراث

ب ) طلبکاران

ج ) دادستان

د ) اشخاص ذی نفع

صدور گواهی انحصار وراثت منوط به طی مراحلی ازجمله آگهی در رونامه کثیر الانتشار، تسلیم اظهارنامه مالیاتی است. درخواست گواهی انحصار وراثت باید به آخرین  محل اقامت متوفی تقدیم گردد. اتباع خارجه مقیم در خاک ایران، از حیث حقوق ارثیه، در حدود معاهدات، مطیع قوانین  و مقررات دولت متبوع خود هستند. یکی از دغدغه های وراث گرفتن گواهی انحصار وراثت و طی مراحل اداری و قضایی آن است، در این میان زمان برای آنان  از اهمیت  ویژه ای برخورد است .

به منظور جلوگیری از اختلاف میان وراث و گرفتن گواهی انحصار وراثت در کوتاه ترین زمان ممکن بهتر است از دانش و تخصص بهترین و زبده ترین وکیل انحصار وراثت در کرج بهره جویید. دفتر وکالت میرشاه با حضور وکلای پایه یک خبره در امور راجع به ارث و به دلیل قرارگیری در موقعیت مکانی مناسب و سهولت دسترسی از تمام نقاط شهر کرج از جمله عظیمیه، گوهردشت، جهانشهر آماده ارائه خدمات به صورت حضوری به همشهریان محترم کرج می باشد. همچنین شما می توانید از طریق واتساپ یا از طریق تلفن از مزایای مشاوره با وکیل ارث در کرج بهرمند شوید.

ویژگی های بهترین وکیل ارث در کرج

 

ویژگی های بهترین وکیل ارث در کرجحال که با ارث،طبقات ارث، موانع ارث و غیره آشنا شدید خوب است کمی با ویژگی های بهترین وکیل ارث در کرج نیز آشنا شوید. وکیل ارث؛ وکیل پایه یک دادگستری است که علی رغم اینکه توانایی مداخله در تمام پرونده ها با موضوعات حقوقی، کیفری و خانواده و غیره را دارد از دخالت در همه آنها پرهیز نموده و تمام توان خود را معطوف پرونده با موضوع ارث و میراث می کند تا بتواند بهترین و شایسته ترین خدمات حقوقی را به موکلین محترم خود ارائه دهد.

بهترین وکیل ارث در کرج علاوه بر تسلط کامل به موضوعات فقهی و حقوقی مربوط به اموال و مالکیت، قوانین مربوط به ارث و غیره، احاطه کاملی به قوانین امور حسبی دارد. بهترین وکیل ارث در کرج باید امین و رازدار و صادق باشد. چه بسا افراد قبل از فوت نزد وکیل ارث وصیت  می کنند و اداره امور مربوط به ترکه را به او می سپارند تا بدون هیچ تفریط و تعدی به دست وراث رسیده و با مدیریت و دخالت بهترین وکیل ارث در کرج نزاع، و درگیری و اختلافی میان وراث در نگیرد و بنیان خانواده با فوت مورث به خاطر  مقداری مال دنیا از هم نپاشد. منطقی و پذیرفتنی است که شهروندان کرج و استان البرز در جستجوی بهترین وکیل ارث در کرج باشند و حتی به وکیل خوب ارث در کرج نیز اکتفا نکنند.

دفتر وکالت میرشاه همواره بر شعار نخبه گرایی و تخصصی نمودن حوزه های وکالت پایبند است. از این رو ضمن همکاری با حقوقدانان برتر و وکلای فارغ التحصیل معتبرترین دانشگاه های کشور در تمام زمینه ها در حوزه ارث نیز سعی دارد از وجود  بهترین وکیل ارث در کرج بهره ببرد. برای مشاوره با وکیل ارث در کرج و سپردن پرونده به او می توانید با کلیک روی آیکون تلفن شناور در انتهای وب سایت مستقیما با کارشناسان ما مرتبط شوید و یا از طریق کلیک روی آیکون واتساپ پیام بگذارید. در کمترین زمان ممکن و با ایده ال ترین شریط از مزایای خدمات حقوقی وکیل ارث در کرج بهره مند خواهید شد.

تهیه و تنظیم: دپارتمان حقوق خانواده دفتر وکالت میرشاه

4.3/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️