وکیل

بهترین وکیل متخصص رابطه نامشروع در کرج با +15 سال سابقه

وکیل متخصص رابطه نامشروع در کرج : نامشروع به معنی خلاف شرع و غیرقانونی بودن است که در مقابل مشروع با معنای قانونی و شرعی قرار دارد . منظور از رابطه نامشروع ، رابطه میان زن و مردی است که علقه زوجیت میان آنها برقرار نیست و در روابط خود مرزهای شرع  را زیر پا گذاشته اند .

فرشته شهبازی وکیل پایه یک دادگستری
فرشته شهبازی وکیل پایه یک دادگستری

عرف جامعه تعیین کننده رابطه نامشروع میان زن و مرد است.در جوامع مختلف دیدگاه های متفاوتی نسبت به روابط زن و مرد وجود دارد و این تفاوتها از ارزشهای فرهنگیٰ، عرفی  و مذهبی آن جامعه نشئت گرفته است.

وکیل متخصص رابطه نامشروع در کرجاین  قواعد ارزش های فرهنگی و اجتماعی جامعه را شکل می دهد و سبب ایجاد قوانین می شود .در اسلام نگاه ویژه ای به روابط زن و مرد وجود دارد .قانونگذار با توجه به قواعد اسلامی و مطابق شرع یکسری قوانین در مورد روابط زن ومرد وضع نموده است .دراین مقاله به تعریف رابطه نامشروع و همچنین بهترین وکیل رابطه نامشروع در کرج پرداخته ایم و از منظر قانون مجازات اسلامی و انواع آن پرداخته خواهد شد.

تعریف رابطه نامشروع در قانون مجازات اسلامی

به معنی رابطه میان زن و مردی است میان آنها علقه زوجیت برقرار نمی باشد و ارزشهای شرعی و قانونی جامعه را زیرپا گذاشته وبا یکدیگر رابطه برقرارنموده اند که شامل زنا و کمتر از آن است. درماده 637 قانون مجازات اسلامی بخش پنجم (تعزیرات) آمده است :

” هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیراز زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند ، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اگراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود”.

  • تقبیل؛بوسیدن
  • مضاجعه؛ هم بستر شدن،هم آغوشی
  • علقه زوجیت؛ عبارت است از رابطه زن و شوهری در واقع هرنوع عقد نکاح اعم از دائم یا موقت را شامل می شود ، در نتیجه تمام روابطی که خارج از رابطه زوجیت باشد نامتعارف تلقی می شود و مشمول مجازات جرم رابطه نامشروع است.

رابطه نامشروع در رویه قضایی

رابطه نامشروع در رویه قضاییبرخی از قضات اعتقاد دارند رابطه نامشروع شامل طیف وسیعی از روابط میان زن و مردی است که میان آنها رابطه زوجیت برقرار نیست .این گروه از قضات محترم معتقدند؛ رابطه نامشروع شامل ارتباط بدنی یا کلامی با محتوی غیرقانونی و غیرشرعی که به زنا نرسد می باشد و تشخیص نامشروع بودن این روابط با توجه به شواهد و این بر عهده مرجع صالح به رسیدگی می باشد. برخی دیگر معتقدند رابطه نامشروع صرف تقبیل و مضاجعه و از این قبیل است و غیر از ملامسه را شامل نمی شود، گفتگوها در این خصوص بسیار است.

با توجه به نگارش متن ماده 637 قانون مجازات اسلامی نگارنده این سطور بر این نظر است که غیر از تقبیل و مضاجعه ( بوسیدن و  در آغوش گرفتن ) نمی تواند رابطه نامشروع تقلی شود. آرای متعددی در این خصوص صادر شده است که صرف ارتباط تلفنی یا پیامی و چت کردن،چنانچه خارج از الفاظ و عبارات جنسی به قصد تلذذ باشد را منصرف از رابطه نامشروع در فضای مجازی قلمداد نموده اند. در هر حال حضور وکیل مسلط به مباحث فقهی و حقوقی یا به اصلاح عموم وکیل متخصص رابطه نامشروع در کرج می تواند در خصوص صدور حکم برائت متهمین حائز اهمیت بسیاری باشد.

مطلب مرتبط: بهترین وکیل کرج

انواع رابطه نامشروع

روابط نامشروع شامل روابطی می شوند که منجر به زنا و دون زنا می شوند، رابطه نامشروع منجر به زنا شامل موارد زیر است :

  • زنای محصنه
  • زنای غیر محصنه
  • تجاوز به عنف

نکته ای که ذکر آن در اینجا لازم است این است که اصولاً رابطه نامشروع ٰطرفینی است یعنی حضور یک مرد و یک زن با کیفیتی که توضیح داده شده در تحقق این بزه ضروررت دارد. صرف حضور یک مرد یا یک زن رابطه نامشروع محقق نمی شود.

زنای محصنه

بر اساس قانون مجازات اسلامی عبارت است : “از جماع زن و مردی که علقه زوجیت میان آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نباشد و حکم زنا برای مردی زانی محصن یا زانیه محصنه رجم است”.زنا که به معنای برقراری رابطه جنسی ، میان زن و مرد نامحرم است به گونه ای است که آلت تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه داخل در آلت تناسلی زن یا مقعد او شود. همان طور که از متن قانون بر می آید زنای محصنه ،به رابطه جنسی  میان زن و مردی گفته می شود که یکی از آنها یا هر دوی آنها ازدواج کرده و متاهل اند.

به زنی که شوهر دارد و زنا می کند محصنه و مردی که زن دارد زنا می کند محصن  گفته می شود .بنابراین حکم زنای مردی که همسر دائم دارد و عاقل است همان رجم ( سنگسار ) است البته حکم رجم زمانی است که بتوان زنا را اثبات نمود .به شرایط اثبات زنا در مقاله ای دیگر در این همین وبسایت پرداخته خواهد شد.در موارد زیرمجازات زنا اعدام است .

  • زنا با محارم نسبی
  • زنای با زن پدر که موجب قتل زانی است.
  • زنای به عنف و اکراه که موجب قتل زانی اکراه کننده است.
  • زنای مرد غیر مسلمان با زن مسلمان که موجب قتل زانی است.
  • زنا در مرتبه چهارم به بعد از اجرای سه بار حد شلاق.

زنای غیر محصنه

در زنای غیر محصنه فرد زانی یعنی کسی که اقدام به زنا می نماید مرد یا زن مجرد است و یا در صورت تاهل شرایط احصان برای او وجود ندارد .احصان بدین معناست که فرد دارای  همسر شرعی و دائمی و بالغی است که در حالت بلوغ با او رابطه جنسی داشته و هر زمان که بخواهد می تواند با او رابطه داشته باشد ، دوری زن و مرد بنا بر دلایلی مانند حبس ، مسافرت و یا بیماری می تواند شرایط احصان را از بین ببرد. اگر مردی مجرد با زنی مجرد زنا کنند ، هر دو زانی غیر محصنه محسوب شده و حکم زنای غیر محصنه بر آنان در صورت اثبات جاری می شود . اما اگر یکی از این دو متاهل باشد و دیگری مجرد زنا نسبت به فرد متاهل زنای محصنه و نسبت به شخص مجرد زنای غیر محصن به شمار می آید مگر در صورتی برای طرف متاهل شرایط احصان وجود نداشته باشد.بر اساس ماده 230 قانون مجازات اسلامی حد زنا  مرتکب غیر محصن ، صد ضربه شلاق می باشد .

زنای به عنف

عنف به معنای اجبار و زور است، می توان زنای به عنف را به رابطه ی جنسی ای که دخول با اجبار و زور و بدون رضایت زن بوده و میان زن و مرد هیچ علقه زوجیتی هم وجود ندارد ، دانست . می توان مصادیق زنای به عنف را در تبصره 2 ماده 224 قانون مجازات اسلامی مشاهده نمود در این تبصره آمده است : ” هرگاه با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بیهوشی ، خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف است.

در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش ، تهدید و یا ترساندن زن اگر چه موجب تسلیم شدن او شود نیز حکم فوق جاری است”. در صورتی که فرد مورد تجاوز دختر باکره باشد ، فرد زانی می بایست علاوه بر تحمل مجازات به عنف ارش البکاره دختر را همراه با مهرالمثل پرداخت کند و در صورت باکره نبودن فرد مورد تجاوز ،زانی فقط به مجازات تجاوز به عنف و پرداخت مهرالمثل محکوم می گردد.

انواع رابطه نامشروع مادون زنا

انواع رابطه نامشروع مادون زناهمانگونه که توضیح داده شد برخی قضات محترم صرف حضور یک زن و مرد نامحرم در پارک یا خودرو را رابطه نامشروع تلقی ننموده اند. اما آرای متعددی نیز صادر شده است ارسال پیامک،چت کردنٰ،قدم زدن در پارک،نشستن در کافه،حضور در خودرو و … را رابطه نامشروع مادون زنا تشخیص داده اند. آنچه حائز اهمیت است و خوشبختانه قضات شریف نیز به‌ آن پایبندند حفظ آبروی افراد و عدم تجسس در جرایم منافی عفت از جمله روابط نامشروع است. در هر حال هر یک از موارد فوق نیاز به بررسی موردی توسط وکیل متخصص روابط نامشروع و تدارک دفاعیات مناسب دارد.

دادگاه صالح رسیدگی به روابط نامشروع

دادگاه صالح به جرایم مستوجب حد زنا ( رجم ، اعدام ) دادگاه کیفری یک کرج و دادگاه صالح به رسیدگی جرایم مستوجب شلاق دادگاه کیفری دو است.دادگاه صالح رسیدگی به زنانی محصنه دادگاه کیفری یک متشکل از سه قاضی است و با دو قاضی رسمیت می یابد. مرجع اعتراض به آرای دادگاه کیفری یک دیوان عالی کشور است.

معرفی بهترین وکیل متخصص رابطه نامشروع در کرج

اتهام رابطه نامشروع در جوامع سنتی مانند ایران می تواند خانمان برانداز و واجد آثار و تبعات ناگوار بسیاری باشد. متاسفانه دیده شده است علی رغم اخطار دادگاه گاهی افراد با اظهارات خود موجب محکومیت خود شده اند. لذا به جد توصیه می کنیم ازحضور وکیل رابطه نامشروع در کرج بهره جسته و تدارک دفاعیات مناسب را به وکیل متخصص رابطه نامشروع در کرج بسپارید.

به دلیل اهمیت موضوع اتهام رابطه نامشروع و آثار و تبعات ناگوار اثبات این اتهام، دفتر وکالت میرشاه به منظور حفظ کیان خانواده و حرمت افراد با همکاری تیمی متخصص از وکلای مسلط به مباحث فقهی آماده ارائه هرگونه مشاوره و قبول پرونده در خصوص رابطه نامشروع در کرج و سطح استان البرز است. با ما تماس بگیرید.

فرشته شهبازی وکیل پایه یک دادگستری

4.9/5 - (9 امتیاز)

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر، 1 ماه پیش متاسفانه همسرم بهم خیانت کرد و متوجه شدم، و بعد از مشکلات زیاد، الان به توافق رسیدیم که به صورت توافقی از هم دیگه طلاق بگیریم.
    خواستم بدونم چطور باید اقدام کنم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید، باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️