وکیل

معرفی وکیل حقوقی در کرج ⚖️ سال 1403

به جرات می توان گفت در میان همه تخصص های وکالت تخصص وکیل حقوقی یا به تعبیر این جستار وکیل حقوقی در کرج، علمی تر و پیچیده تر از سایر زیر شاخه های علم حقوق است. برخلاف وکیل کیفری که باید حکم مسئله را از میان مواد قانونی و نصوص جزائی استخراج کند، وکیل حقوقی گاهی ناچار است حکم مسئله را بدون وجود ماده قانونی و با توجه به اصول حقوقی و روح حاکم بر نظام حقوقی کشور استنباط کند و به دفاع از حقوق موکلش بپردازد.

وکیل حقوقی در کرجگاهی به ظاهر متون حقوقی محجور و کهنه به نظر می آیند، لیکن وکیل حقوقی به متون حقوقی نگاه متفاوتی دارد. وکیل حقوقی روح، اصول و قواعد کلی را از دل متون به ظاهر محجور استنباط می کند. اجازه بدهید برای روشن شدن مطلب مثالی بزنیم. ماده 111 قانون مدنی اشعار می دارد: « هرگاه از دو طرف بنا متصل به دیوار به صورت ترصیف باشد و یا از هر دو طرف به روی دیوار سر تیر گذاشته شده باشد، آن دیوار محکوم به اشتراک است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. در نظر نخست این ماده مربوط به ساخت و ساز ابنیه ها در دوران گذشته است و  این روزها سقف روی دیوار مشترک با ساختمان مجاور بارگذاری نمی شود و حکم ترصیف و دیوار مشترک محجور و کهنه است.

اما وکیل حقوقی اینگونه به موضوع نمی نگرد. وکیل حقوق در کرج روح حاکم بر قضیه را از این متن کهنه و قدیمی استنباط می کند و با وحدت ملاک حکم قضیه ای که ماده یا قانونی برای آن وضع نشده است استخراج می کند. مثلاً حکم  (حقوق ارتفاقی) در ساختمان ها و یا (اباحه تصرف) را استباط می کند. اگر بخواهیم فراتر رویم، وکیل حقوقی در کرج با استفاده از دانش استباط احکام حقوقی، حکم (تعارض دو دلیل) را می تواند از درون این متن کهنه به دست می آورد.

بهترین وکیل حقوقی در کرج کیست؟

با توجه به توضیحاتی که داده شد، اکنون می توانیم راحت تر به معرفی بهترین وکیل حقوقی یا به تعبیر این مقاله بهترین وکیل حقوقی در کرج بپردازیم. علی رغم اینکه این مقاله نگاه ویژه به شهر کرج و استان البرز دارد ولی به دلیل اشتراک مبحث قابل استفاده در کلیه موارد مشابه است. اگر از عبارت وکیل حقوقی در کرج بیشتر استفاده می شود به این دلیل است که حوزه فعالیت و تمرکز دفتر وکالت میرشاه متمرکز در شهر کرج و دامنه فعالیت این دفتر عمدتاً در سطح استان البرز است. با این وجود از ارائه خدمات حقوقی به سایر هم وطنان و وکیل ایرانیان خارج از کشور نیز مسرور و مفتخر است.

باز گردیم به موضوع بحث؛ معرفی وکیل حقوقی در کرج. علم حقوق علمی است قاعده مند و منسجم. منبع و سرچشمه حقوق در نظام های مختلف حقوقی معمولاً مشترک هستند. نظام حقوق ایران که نگارنده معتقد است یکی از پیچیده ترین و اصیل ترین نظام های حقوقی در میان کلیه نظام های حقوقی جهان با اختلاف بسیار زیاد است، مبتنی بر منابع زیر است:

  • قانون
  • عرف
  • آرای قضایی
  • دکترین حقوقی
  • شرع اسلام
  • اصول و قواعد حقوقی

با این که منابع حقوق در کشورها معمولاً مشترک هستند، اما درجه اهمیت آنها متفاوت است. در نظام حقوقی (رومی- ژرمن) قانون نوشته نقش محوری دارد ولی در (کامن لا) عرف و رویه قضایی محور اصلی است.

وکیل حقوقی در کرج کسی است که با ذهن  استنباطی خویش، در کنار تسلط بر علم اصول استنباط احکام حقوقی و اشراف بر کلیه منابع علم حقوق حکم مسئله را استخراج می کند و سپس به دفاع از حقوق موکل خود اقدام می کند. بنابراین روش کار وکیل حقوقی متفاوت از وکیل کیفری است.

تفاوت وکیل حقوقی و وکیل کیفری

اگر این مقاله را تا اینجا دنبال کرده باشید، تا حدود زیادی به تفاوت وکیل حقوقی و وکیل کیفری پی برده اید. وکیل کیفری به موجب (اصل قانونی بودن جرم و مجازات) و آمره بودن قواعد آیین دادرسی کیفری، صرفاً در چهار چوب از پیش تعیین شده مواد قانونی و نصوص جزائی حرکت می کند. البته این موضوع نافی اهمیت بسیار بالای نقش وکیل کیفری در نظام های حقوقی و دادرسی های کیفری نیست. در این خصوص مقالاتی در این وب سایت منتشر شده است. مقصود از بیان این موضوع اشاره به تفاوت کار وکیل حقوقی و وکیل کیفری است نه ترجیح وکیل کیفری بر وکیل حقوقی یا برعکس.

وکیل حقوقی محدود و محصور در قانون از پیش نوشته نیست. وکیل حقوقی در کرج با جولان ذهن سرکش خود در دشت بی کران علم حقوقی از چشمه های فراوان آن بهره می برد. آزادی عمل وکیل حقوق نباید به قاعده مند نبودن حیطه کار او تعبیر شود. برعکس حوزه عمل وکیل حقوقی بسیار قاعده مند، مبتنی بر اصول و قواعد کلی حقوق و روح قانون است.

بهترین وکیل دعاوی حقوقی در کرج

دعاوی حقوقی عنوان است کلی بر یک سری دعاوی که در صلاحیت ذاتی دادگاه های حقوقی عمومی است. عناوین این دعاوی بسیار متنوع و گسترده است. یکی از وظایف بهترین وکیل حقوقی در کرج انطباق قضیه با عنوان دعوا است. به عنوان مثال تشخیص (ضمان قهری) یا (مسئولیت مدنی) از (ضمان عقدی) بر عهده وکیل حقوقی است. سیاست قضایی امروزه متمایل به کیفرزدایی و رسیدگی حقوقی به اختلافات اشخصاص در ضمن دعاوی حقوقی است از این رو نقش وکیل دعاوی حقوقی در کرج روز به روز پر رنگ تر از قبل می شود.

دعاوی حقوقی در یک تقسیم بندی کلی به دعاوی مالی و غیر مالی تقسیم می شوند. رسیدگی نخستین به دعاوی مالی در دادگاه حقوقی عمومی مستلزم پرداخت هزینه دادرسی به میزان 3.5 درصد ارزش خواسته است. رسیدگی به دعاوی مالی در دادگاه تجدید نظر مستلزم پرداخت 4.5 درصد (محکوم به) است. هزینه دادرسی دعاوی مالی در مرحله فرجام خواهی و اعاده دادرسی و اعتراض ثالث 5.5 درصد ارزش خواسته است. رسیدگی به دعاوی غیر مالی مستلزم پرداخت هزینه دادرسی دعاوی غیر مالی است.

معسر از پرداخت هزینه دادرسی می تواند با تقدیم دادخواسیت اعسار مراتب اعسار خود را در دادگاه به اثبات رساند. در صورت احراز معسر بودن خواهان دعوای اعسار، معاف از پرداخت هزینه دادرسی خواهد بود. با توجه به هزینه نسبتاً بالای دعوای حقوقی، بهترین وکیل در کرج باید به گونه ای دعوا را طرح کند تا همان بدو امر مواجه به قرار عدم استماع یا رد دادخواست نشود و در نهایت نیز نتیجه مطلوب حاصل شود.

مشاوره با وکیل حقوقی در کرج

مشاوره با وکیل حقوقی در کرجخوشبختانه امروزه افراد به لزوم مراجعه به متخصص در زمینه های مرتبط با موضوع پی برده اند. در شهر های بزرگ و کلانشهر ها شاید همچون گذشته، لزومی نداشته باشد از اهمیت مشاوره با متخصص سخن به میان آید. مردم شریف ایران به ویژه همشهریان فرهیخته کرجی و هم استانی های ارجمند البرزی، به فراصت دریافته اند، اگر می خواهند در دادگاه ها و مجتمع های قضایی سرگردان  نشوند، باید قبل از هر اقدامی با وکیل حقوقی در کرج مشاوره نمایند.

همواره در مشاوره ها و نوشته ها و مقالات و هرجا که فرصتی دست داده است به استحضار گرامیان رسانده ایم که نظام حقوقی ایران بس پیچیده و دشوار است. گاهی درج یک کلمه یا یک عبارت در عقود و قراردادها، سرنوشت دعوا و به تبع آن سرنوشت خانواده ها را تغییر می دهد. از این رو با توجه به مشاهدات و تجربیات روزانه از همشهریان عزیز مصرانه درخواست دارم به فراخور توان مالی خود به وکیل حقوقی در کرج مراجعه نمایند. خوشبختانه در هر سطح از توان مالی که باشید، در شهر کرج و استان البرز وکلای محترمی را خواهید یافت.

اگر نه می توانید به کانون وکلای دادگستری استان البرز واحد معاضدت مراجعه نمایید. به هر روی بدون مشاوره با وکیل از انعقاد هر عقد و قراردادی به شدت پرهیز نمایید. با گسترش و در دسترس بودن خدمات حقوقی وکلای داگستری به ویژه در استان البرز دیگر اظهار نا آگاهی پذیرفته نیست. کافی است فقط یک بار با کسانی که بدون حضور وکیل یا مشاوره با وکیل حقوقی در کرج اقدام به انعقاد پیمان کرده و متضرر شده اند گفتگو کنید تا به لزوم مشاوره با وکیل حقوقی در کرج وقوف یابید. امیدواریم روزی برسد که همشهریان ما قبل از هر اقدام حقوقی به وکیل متخصص آن امر مراجعه کنند و از ازدحام و شلوغی دادگاه ها کاسته شود.

دفتر وکالت میرشاه با همکاری وکلای زبده و متخصص حقوقی و همکاری وکیل حقوقی در کرج آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و قبول پرونده با موضوع دعاوی حقوق در کرج است. برای این منظور می توانید با شماره تلفن 09306091148 تماس حاصل نموده و با تعیین وقت قبلی جهت مراجعه حضور اقدام فرمایید.

ویژگی های بهترین وکیل حقوقی در کرج

ویژگی ها و منابع حقوق ایران را برشمردیم، اکنون نوبت به برشمردن ویژگی های بهترین وکیل حقوقی در کرج است. اصولاً وکلای هر شهر و هر استان با توجه به نوع دعاوی مطرح در آن شهر و استان تخصص می یابند. بهترین وکیل حقوقی در شهر کرج نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. بنابراین بد نیست نگاهی به مختصات حقوقی و کیفری شهر کرج و استان البرز داشته باشیم. کلانشهر کرج مرکز استان صنعتی- اقتصادی البرز است. قبلاً در مقاله وکیل کیفری در کرج به برخی از مختصات کیفری شهر کرج و استان البرز اشاره شد.

با توجه مبادلات تجاری فراوان، ساخت و سازهای گسترده و ورود سرمایه گذاران بسیار به بخش املاک و اراضی در شهر کرج طبیعی است که اختلافات حقوقی متعددی در این خصوص در شهر کرج و استان البرز تولید شود. البته حضور بهترین وکیل حقوقی در کرج  ملازمه با تولید اختلاف ندارد. گاهی ورود وکیل پیشینی است و به منظور ارائه بهترین راهکار حقوقی و تامین امنیت حقوقی سرمایه گذاری صورت می گیرد. در بیان و تعریف ویژگی های بهترین وکیل حقوقی در کرج  باید گفت؛ با هر نقش و سمتی که وکیل حقوقی در امور حقوقی مداخله نماید، ضروری است نخست با مختصات حقوقی استان البرز و شهر کرج آشنا باشد.

آشنایی و اشراف حقوقی وکیل حقوقی در کرج به این ویژگی ها و مختصات در کنار تجربه وکیل و تعهد وی به موکلش در ضمن ویژگی های عمومی وکیل حقوقی در کرج مانند تسلط بر علم استنباط احکام حقوقی و اشراف و تسلط کافی بر منابع حقوقی اعم از حقوق داخلی و خارجی و احاطه بر اصول و قواعد یک دادرسی عادلانه منطبق و مبتنی بر مقررات آیین دادرسی مدنی، او را تبدیل به یکی از بهترین وکلای حقوقی در کرج بهترین وکیل حقوقی در کرج می نماید.

تهیه و تنظیم: دپارتمان دعاوی حقوقی دفتر وکالت میرشاه

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️