ملکیوکیل

معرفی وکیل ابطال سند در کرج ⚖️ سال 1403

در این مقاله پس از معرفی دعوای ابطال سند، به معرفی تخصص وکیل ابطال سند در کرج، وکیل ابطال سند رسمی در کرج و وکیل ابطال سند مالکیت در کرج می پردازیم. با توجه به این که در دانشکده های حقوق سراسر کشور واحدی در این زمینه در برنامه درسی دانشجویان حقوق  گنجانده نشده، از سوی دیگر امکان تجربه عملی و حضور در دادگاه و دفاتر وکلا برای دانشجویان حقوق فراهم نیست و از آن گذشته با توجه به اهمیت و ارزش اقتصادی عموماً بالای دعاوی ملکی، کمتر پرونده با موضوع ابطال سند رسمی به وکیل ملکی در کرج که تازه به عرصه وکالت ملکی وارد شده اند یا قصد ورود دارند سپرده می شود. لذا مطالعه این مقاله برای این عزیزان نیز می تواند حاوی نکات درخور توجهی باشد.

وکیل ابطال سند در کرجدر این مقاله ما نگاه ویژه ای به دعوای ابطال سند رسمی در کرج خواهیم داشت. با توجه به اینکه اسناد صادر شده در خصوص اراضی و املاک شهرستان کرج به دلایل گوناگون گاهی با مشکلاتی مواجه می شوند از این رو تخصص ویژه ای در میان وکلای ملکی استان البرز به ویژه شهرستان کرج شکل گرفته که در میان عموم از آن به وکیل ابطال سند در کرج یاد می شود. ما نیز در این مقاله حسب احترام به عرف مشروع از همین عنوان بهره می بریم. باید یادآور شویم؛ وکیل ابطال سند رسمی در کرج یا هر استان دیگر و یا وکیل ابطال سند مالکیت در کرج و یا وکیل ابطال سند در کرج به طور کلی، صرفاً عنوانی است ناظر به حوزه فعالیت وکیل پایه یک دادگستری.

وکیل ابطال سند رسمی در کرج

اصولاً دعوای ابطال سند رسمی به دعوایی اطلاق می شود که خواهان در پی اعلان بی اعتباری یک سند رسمی یا عادی است. جهات بی اعتباری سند متفاوت است و می تواند بطلان معامله مبنای صدور سند باشد یا عدم رعایت مقررات در صدور سند و یا درخواست ابطال سند معارض. به هر روی خواسته خواهان دعوای ابطال سند زائل نمودن اعتبار سند اعم از رسمی یا عادی است. با باطل شدن سند تمامی آثار، اعتبار و ارزشی که سند می تواند برای دارنده آن در بر داشته باشد از بین خواهد رفت.

در خصوص اسناد رسمی دعوای ابطال سند یا به عبارت بهتر دعوای ابطال سند رسمی واجد پیچیدگی و صعوبت بیشتری است. چرا که مرجع صادر کننده سند رسمی و در راس آن دولت، تمام تلاش خود را به کار می بندد تا اعتبار سند رسمی، خدشه دار نشود و اعتماد عمومی به اسناد رسمی از میان نرود. وانگهی دادگاه نیز در خصوص صدور رای مبنی بر ابطال سند رسمی بسیار محتاطانه عمل می نمایند. از این رو وکیل ابطال سند رسمی در کرج علاوه بر دارنده سند رسمی، گاهی در تقابل حقوقی با مراجع رسمی صادر کننده سند رسمی و دولت بر می آید.

ارکان دعوای ابطال سند

طرح هر دعوی مستلزم تحققن ارکان آن دعواست. دعوای ابطال سند اعم از عادی یا رسمی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه ارکان دعوای ابطال سند را مورد بررسی قرار می دهیم.

وجود سند

نخستین شرط طرح دعوای ابطال سند وجود سند اعم از عادی یا رسمی در دست دارنده است که خواهان دعوای به دلایلی خود را در اعلان بطلان آن ذینفع می شمرد. در تعریف سند ماده 1284 قانون مدتی اشعار می دارد: « سند عبارت است از هر نوشته که در مقام دعوی یا دفاع قابل استناد باشد». فارغ از جامعیت یا مانعیت این تعریف که نه جامع است و نه مانع لیکن حسب پذیرش این تعریف از سوی قانونگذار تا زمان اصلاح آن چاره ای جز پذیرش آن نیست، باید گفت هر نوشته ای که قابلیت استناد داشته باشد می تواند سند محسوب شود. سند از حیث مقام تنظیم کننده آن می تواند رسمی یا عادی باشد. در خصوص انواع سند و تعریف و شرایط آن در مقالات مربوط توضیحات کافی داده شده است. خواننده مشتاق می تواند در همین وب سایت به این مقالات مراجعه نماید.

وجود دلیل بر بی اعتباری سند

دومین رکن از ارکان طرح دعوای ابطال سند ادعای بی اعتباری سند و اقامه دلیل مبنی بر بی اعتباری سند است. هرچند حسب (قاعده تغلیب) زمانی که از لفظ سند سخن به میان می آید سند رسمی ملک اعم از زمین و آپارتمان و غیره به ذهن متبادر می گردد. لیکن ابطال سند رسمی می تواند شامل ابطال هر نوع سندی باشد اعم از اینکه در اداره ثبت اسناد و املاک کشور تنظیم شده باشد یا اداره راهنمایی و رانندگی در خصوص خودرو و یا هر اداره و نهاد دولتی مجاز به صدور سند رسمی. به هر تقدیر برای طرح دعوای ابطال سند رسمی علاوه بر ادعای بی اعتباری سند اقامه  دلیل یا دلایلی که دادگاه را متقاعد سازد ضروری است.

بی اعتباری سند می تواند به جهتی از جهات باشد وکیل ابطال سند در کرج پس از استماع ادعای خواهان و بررسی جوانب موضوع، منشاء بی اعتباری سند را تشخیص و منطبق با جهات قانونی بی اعتباری سند دعوای مناسب طرح و تقدیم می نمایید. برخی از این جهات عبارتند از موارد ذیل که به توضیح مختصر هر یک از آنها می پردازیم.

بی اعتباری منشاء صدور سند

مراجعه کننده به وکیل ابطال سند، گاهی مدعی بی اعتباری منشاء صدور سند می شود. مثلاً خواهان مدعی می شود که ملک مستحق للغیر درآمده لذا سند مبتنی بر معامله مل غیر باطل بوده است. از این رو با مراجعه به وکیل ابطال سند درخواست طرح و تقدیم دعوای اعلان بطلان سند صادر شده را می نماید.

جهت مشاوره با وکیل ابطال سند در کرج می توانید با شماره تلفن 09306091148 تماس حاصل فرمایید. دفتر وکالت میرشاه آماده پذیرش پرونده با موضوع ابطال سند است.

بی اعتباری سند به جهت انتفاء موضوع سند

محتمل است طرح دعوای ابطال سند، مبتنی بر منتفی شدن تعهد موضوع سند باشد. چنانچه تعهد موضوع سند اعم از رسمی یا عادی ساقط شده باشد سند از اعتبار افتاده است و خواهان بی اعتباری سند می تواند اعلان بطلان آن سند را از دادگاه بخواهد. مثلاً چکی که وجه ان قبلاً کارسازی شده است بلاوجه و بی اعتبار محسوب می شود. وجود این چک در ید دارنده، دلالت بر مدیونیت صادر کننده ندارد.

مورد دیگری که اغلب مطرح می شود؛ سند مهریه مندرج در سند نکاحیه است. گاهی ذمه زوج با پرداخت مهریه یا تصالح با زوجه به هر نحو در خصوص مهریه بری شده است. لذا مندرجات سند نکاحیه در خصوص مهریه به جهت انتفاء موضوع سند بی اعتبار شده است. وکیل ابطال سند در کرج با بررسی اسنادی که دلالت بر ابراء ذمه مدیون دارد دعوای مناسب با قضیه را طرح و با ارائه دلایل و مستندات کافی در راستای استیفای حقوق موکل اقدامات لازم را به انجام خواهد رساند.

بی اعتباری سند به جهت عدم رعایت تشریفات تنظیم و صدور سند

این شرط معمولاً در خصوص اسناد مربوط به املاک مصداق می یابد. البته در خصوص سایر موضوعات نیز قابلیت تحقق دارد.

ماده 22 قانون ثبت اشعار می دارد: « همین که ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسید دولت فقط کسی را که ملک به اسم او ثبت شده و یا کسی که ملک مزبور به او منتقل گردیده و این انتقال نیز در دفتر املاک به ثبت رسیده یا اینکه ملک مزبور از مالک رسمی ارثاً به او رسیده باشد مالک خواهد شناخت…». قانون ثبت اسناد و املاک از ماده 9 به بعد دلالت بر روش ثبت اسناد و املاک دارند. گاهی ممکن است برخی اشتباهات در تشریفات مربوط به تنظیم و صدور سند رخ داده باشد. مانند اینکه آگهی های نوبتی به موقع اجرا گذارده نشده باشند، یا تشریفات تحدید حدود منطبق بر قوانین آمره ثبتی انجام نشده باشد. مواردی از این قبیل می تواند موجب خدشه بر اعتبار سند رسمی مالکیت گردد. در این زمینه مشاوره با وکیل ملکی در کرج می تواند راهگشا باشد.

تشخیص اشتباهات ثبتی معمولاً بسیار دشوار و اصولاً نیازمند به دخالت کارشناسان زبده ثبتی و وکلای مبرز با تخصص ثبت دارند. در صورت تمایل به ملاقات با وکیل ابطال سند رسمی در کرج می توانید ضمن تماس با شماره تلفن 09306091148 و دریافت وقت مراجعه حضوری از دفتر وکالت میرشاه با وکیل متخصص ابطال سند درکرج ملاقات و مشاوره داشته باشید.

وکیل ابطال سند مالکیت در کرج کیست؟

وکیل ابطال سند مالکیت در کرج کیست؟با توضیحاتی که برشمردیم تا حدودی می توانیم به معرفی وکیل ابطال سند مالکیت در کرج بپردازیم. اصولاً وکلای پایه دادگستری مجرب و میدان دیده، تمایل دارند در یک یا چند حوزه تخصص فعالیت نمایند. علی رغم اینکه وکیل پایه یک دادگستری می تواند در هر بخش از بخش های گوناگون و متنوع وکالت و فعالیت نماید لیکن وکیل ابطال سند مالکیت در کرج که وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای استان البرز است، ترجیح داده است کلیه تمرکز خود را معطوف به بخش ملک خصوصاً ابطال سند مالکیت نماید.

در بیان ویژگی های وکیل ابطال سند مالکیت در کرج باید گفت؛ ضرورت دارد وکیل ابطال سند مالکیت در کرج به حوزه ثبتی استان البرز کاملاً اشراف و احاطه داشته باشد. از مقررات و دستور العمل ها و قواعد ثبتی اطلاع کافی کسب نموده و در این زمینه روزآمد باشد. از قوانین و مقررات و اسباب تملک بهره کافی برده باشد. اگر بخواهیم همه ویژگی های وکیل ابطال سند مالکیت در کرج را بر شماریم قطعاً در حوصله و ظرفیت یک مقاله عمومی نمی گنجد از این رو ترجیح می دهیم به همین مقدار بسنده نماییم. در ادامه برخی عناوین دعاوی ابطال سند بر شمرده شده است.

عناوین دعوای ابطال سند در کرج

موضوعات دعوای ابطال سند رسمی در کرج و استان البرز،  بسیار متنوع اند شاید تنها ویژگی مشترک میان همه آنها پیچیدگی های فنی و حقوقی آنها باشد. از این رو حضور وکیل ابطال سند در کرج در این نوع از پرونده ها ضروری می نماید. برخی از عناوین دعاوی ابطال سند در کرج به عبارتند از:

  • دعوای ابطال سند مالکیت موخر به علت تعارض با سند مالکیت مقدم.
  • دعوای ابطال سند مالکیت دولت در اجرای طرح تملک.
  • دعوای ابطال وصیت نامه.
  • دعوای ابطال سند انتقال توسط مدیر تصفیه.
  • دعوای ابطال سند مالکیت علیه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره).
  • دعوای ابطال سند مالکیت علیه بنیاد مستضعفان و ( بنیاد جانبازان).
  • دعوای ابطال سند رهنی بانک.
  • دعوای ابطال سند موضوع معامله فضولی.
  • دعوای ابطال سند نسق زراعی.
  • دعوای ابطال سند مالکیت دولت و منابع طبیعی.
  • دعوای ابطال سند سجلی.
  • دعوای اعلام وقفیت و ابطال سند مالکیت.
  • دعوای ابطال سند فروش موقوفه.
  • دعوای ابطال اجرائیه و عملیات اجرایی.
  • دعوای ابطال سند به علت مجنون بودن فروشنده.

عناوین دعاوی ابطال سند بسیار متعدد و هریک مستلزم حضور وکیل ابطال سند در کرج با تخصص و مهارت خاص در موضوع سند دارد. خوشبختانه استان البرز به دلیل فراوانی و تکرار دعاوی با موضوع ابطال سند رسمی یا عادی برخوردار از متخصصان مطرح و ورزید در این حوزه است.

در صورت نیاز به مشاوره یا سپردن پرونده به وکیل ابطا سند رسمی در کرج می توانید با شماره 09306091148 تماس حاصل نموده و با تعیین وقت قبلی جهت مشاوره و مذاکره در دفتر وکالت میرشاه حضور بهم رسانید.

تهیه و تنظیم: دپارتمان دعاوی حقوقی دفتر وکالت میرشاه

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️