کیفریوکیل

بهترین وکیل کیفری در کرج ⚖️ با 15 سابقه در سال 1403

وکیل کیفری در کرج

اگر در جستجوی وکیل کیفری در کرج هستید، قطعاً به لزوم مراجعه به بهترین وکیل کیفری در کرج پی برده اید. در این مقاله سعی داریم از دریچه نگاه وکیل کیفری در کرج به مختصات کیفری استان البرز و شهر کرج نگاه کنیم. ولیکن قبل از آن باید در خصوص تخصص وکیل کیفری در کرج توضیحاتی  تقدیم کنیم.

ابتدا باید بدانیم وکیل کیفری کیست؟ وکیل کیفری چه ویژگی‌هایی دارد؟ دعوای کیفری چیست؟ کیفر چیست؟ جرم چیست؟ متهم کیست؟ مجرم کیست؟ با مطالعه این مقاله پاسخ سئوالات فوق را دریافت می کنید و تا حدود زیادی با مختصات کیفری استان البرز و شهر کرج آشنا خواهید شد.

تعریف جرم

هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین‌شده است جرم محسوب می‌شود. بنابراین اگر برای انجام فعل یا ترک فعلی در قانون مجازات تعیین نشده باشد آن عمل جرم نیست. هرچند آن عمل بسیار نکوهیده و از منظر جامعه تقبیح شده باشد مانند دروغ‌گویی و غیبت. حقوقدانان کیفری از این موضوع به اصل قانونی بودن جرم تعبیر می کنند.

بنابراین اصل بر مباح بودن افعال است مگر اینکه منعی از سوی قانونگذار رسیده باشد. ابتدا باید توسط قانونگذار فعل یا ترک فعلی جرم انگاری شود. پس از تصویب قانون و تایید شورای نگهبان باید طی تشریفاتی ابلاغ و سپس لازم الاجرا گردد. پس از انتشار در روزنامه رسمی لازم الاجرا محسوب و دیگر ادعای جهل به قانون پذیرفته نمی شود. به عبارت دیگر جهل به قانون رافع مسئولیت نیست.

کیفر چیست؟

جامعه در مقابل ارتکاب بزه یا جرم به‌ منظور ایجاد عدالت کیفری، بازدارندگی ،اصلاح مجرم، تسلای خاطر بزه دیده و یا سایر اهداف حقوق کیفری از خود واکنش نشان خواهد داد. این واکنش می‌تواند در قالب انواع کیفر و مجازات مانند؛ حبس، شلاق، جزای نقدی، تبعید و حتی سلب حیات ظاهر شود، که بسته به‌ شدت جرم، نکوهش عمل نسبت به مجرم اعمال خواهد شد. همان‌ طور که جرم‌ انگاری فعل یا ترک فعل باید به‌موجب قانون باشد کیفر دهی مجرم نیز باید به‌موجب قانون باشد.

از این موضوع به اصل قانونی بودن مجازات تعبیر می شود. قانونگذار مدبر از ابزار حقوق کیفری بجا، مناسب و در حد ضرورت استفاده می کند. زیاده روی در جرم انگاری و شدت مجازات جایی در حقوق کیفری نوین ندارد. هدف حقوق کیفری اصلاح مجرم است نه ورود رنج و تعب بر او یا نزدیکانش.

همانگونه که تسلی خاطر بزه دیده و بستگان و نزدیکان قربانی در نظر قانونگذار اهمیت دارد اصلاح مجرم و بازپروری و بازگشت سالم او به جامعه نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. گروهی از حقوق دانان کیفری  شخص مجرم را قربانی جامعه ناسالم می دانند. وکیل کیفری بر این باور است که خداوند همه انسان ها را پاک آفریده، نوزادی که به دنیا می آید موجود پاکی است که در دستان والدین، خانواده و جامعه، به امانت سپرده شده، اگر لکه سیاهی بر این لوح پاک بشیند از کوتاهی و قصور جامعه، خانواده و والدین است. از این رو وظیفه دارند در جبران قصور و تقصیر خود هر اقدامی که لازم است به انجام رسانند. با این وصف نباید از مسئولیت مجرم و بزه کار و ضرورت خودداری از ارتکاب بزه غافل شد. این نظر که یکسر جامعه را مسبب و بستر ساز بزه تلقی کنیم نظری محجور و دور از واقعیت است. در زمان مناسب مکاتب کیفری طی مقاله ای با همین موضوع مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وکیل کیفری کیست؟

وکیل کیفری کیست؟

با توضیحاتی که داده شد اکنون می‌توانیم به تعریف وکیل کیفری بپردازیم. وکیل کیفری کسی است که بر اساس قانون توانایی وکالت در کلیه پرونده‌های قضایی اعم از حقوقی و کیفری و خانواده و دیوان عدالت اداری در کرج و غیره را دارد، ولی تمرکز خود را به پرونده‌هایی با موضوعات کیفری معطوف نموده‌است. وکیل کیفری اصولاً از قبول پرونده با موضوعات دیگر خودداری می‌نماید. پرونده های کیفری؛ از حساسیت بالایی برخوردارند، یک طرف بزه دیده و قربانی جرم قرار دارد، طرف دیگر جامعه متأثر و گاهی ملتهب از وقوع جرم است، از سویی حاکمیت است که در صدد اعمال قانون برآمده و سوی دیگر متهم یا بزهکار قرار دارد که خود قربانی جامعه ناسالم است البته نه همیشه.

چرا وکیل از مجرم دفاع می کند؟

گاهی از وکیل کیفری پرسیده می‌شود چرا از مجرم دفاع می‌کنید؟ در پاسخ باید بگوییم اولاً تفاوت است میان مجرم و متهم. مجرم کسی است که ارتکاب جرم از سوی او به اثبات رسیده و دادگاه صالح او را به تحمل کیفر قانونی محکوم نموده‌است. متهم کسی است که هنوز جرم او به اثبات نرسیده‌، فقط در مظان اتهام است. گمان می‌رود که جرم به فعل یا ترک فعل او واقع شده‌ ولی دادگاه صالحی او را محکوم نکرده‌است. نقش وکیل کیفری در دفاع از متهم دفاع از حقوق فردی است که جامعه ملتهب از وقوع جرم با تمام نیروی قهر و غلبه خود درصدد مجازات او است.

وکیل کیفری از ابزار حقوق کیفری که قانون‌گذار در اختیار او قرار داده‌است استفاده می‌کند تا مبادا بی‌گناهی کیفر گردد. از حضرت امیر المومنین( ع) و بزرگان مذهب نیز در این راستا فرمایشات گوهر بار بسیاری به ما رسیده است. حضرت نیز در پرهیز از مجازات بی گناه موکداً تاکید دارند.

دفاع وکیل کیفری از مجرم به اعتبار دفاع از جرم نیست. وکیل کیفری زمانی که از مجرم دفاع می کند، مراقب است تا مبادا بیش از کیفر مقرر در قانون متحمل شود. مراقب است تا فرآیند اصلاح مجرم به خوبی صورت پذیرد و به موقع و به جا موکلش از ارفاقات قانونی برخوردار گردد.

به‌هرحال و به هر تقدیر به‌ جرات می‌توان گفت هیچ شاخه‌ای از حقوق به اهمیت حقوق کیفری نیست ازاین‌ رو وکیل کیفری جایگاه ویژه‌ای در نظام حقوقی هر کشور ایفا می‌ کند. شجاعت، جسارت، صلابت در گفتار و کردار و در عین‌ حال نگاه مصلحانه، از ویژگی‌های بارز وکیل کیفری است. هر وکیلی نمی‌تواند در نقش وکیل کیفری ظاهر گردد وکیل کیفری از کینه‌ ورزی و حس انتقام‌ جویی به‌دور است مصلحی است که خطرات را به جان خریده است. وکیل کیفری گاهی در نقش دفاع از حقوق متهم ظاهر می گردد و گاهی از بزه دیده دفاع می کند.

بهترین وکیل کیفری در کرج

شاید بپرسید چه تفاوتی بین وکیل کیفری عمومی و وکیل کیفری در کرج وجود دارد؟ تفاوت را باید در شهر کرج و استان البرز با دیگر شهرستان ها و استان های کشور  جستجو به لحاظ مختصات کیفری ملاحظه نمود، شهر کرج تنها شهر ایران است که چهار زندان یا ندامتگاه بزرگ را در خود جای داده‌است از این منظر اگر این شهر در منطقه و جهان بی‌نظیر نباشد کم نظیر است.

خانواده‌ های زندانیان برای نزدیک بودن به زندانی خود ترجیح می‌دهند در این شهر سکونت گزینند، از طرفی شهر کرج شهری است مهاجرپذیر ، از سوی دیگر سرریز جمعیت شهر بزرگ تهران را نیز در خود جای داده‌است، مشکلات اقتصادی موجب رشد حاشیه‌ نشینی در این شهر و استان البرز شده‌است، عوامل متعددی که در جای خود قابل‌ بررسی هستند موجب شده‌اند این شهر مستعد رشد انواع جرائم باشد.

از این‌ رو وکیل کیفری در کرج علاوه‌ بر این‌ که خصوصیات یک وکیل کیفری عمومی را دارد باید واجد شرایط ویژه‌ای باشد که تنها و تنها یک وکیل کیفری در کرج می تواند داشته باشد. اگر در شهر کرج ساکنید و در جستجوی وکیل کیفری در کرج هستید قطعاً با ویژگی‌های کیفری این شهر تا حدودی آشنایید.

استان‌های مختلف کشور هر یک ممکن است مستعد بعضی از جرائم باشند اما شهر کرج و استان البرز مستعد طیف گسترده‌ای از جرایم است که به نوعی بومی‌ سازی شده اند. یک وکیل کیفری در کرج با بافت اجتماعی فرهنگی و جمعیت کیفری این شهر بخوبی آشناست. وکیل کیفری در کرج می‌تواند بهترین مشاوره را ارائه و در پیشبرد پرونده های کیفری در شهر کرج و استان البرز موفق عمل نماید.

بهترین وکیل کیفری در کرج

بهترین وکیل کیفری در کرجممکن است سؤال شود به‌ راستی بهترین وکیل کیفری در کرج کیست؟ برای پاسخ به این سوال نخست باید ویژگی‌های بهترین وکیل در کرج را برشمرد. اگر مطالب بالا را مطالعه کرده باشید اکنون با ویژگی‌های کلی یک وکیل کیفری در کرج آشنا شده‌اید. برای‌ اینکه بهترین وکیل کیفری در کرج را شناسایی نمایید لازم است ویژگی‌های دیگری نیز مد نظر قرار دهید.

  • سکونت و زندگی در شهر کرج به مدت طولانی به‌منظور آشنایی کامل با بافت فرهنگی‌ اجتماعی این شهر و استان البرز.
  • دانش آموخته دانشگاه‌های معتبر.
  • داشتن تحصیلات تکمیلی در زمینه‌های مرتبط با حقوق جزا، به‌ویژه جریان های اقتصادی و مالی.
  • عضویت در کانون وکلای دادگستری استان البرز و پروانه رسمی فعالیت در شهر کرج.
  • صداقت، شجاعت، صلابت در رفتار و گفتار.
  • نگاه مصلحانه به جامعه.
  • پرهیز از انتقام‌جویی و کینه‌ورزی.

مجموعه حقوقی احمد میرشاه با همکاری بهترین وکلای پایه یک دادگستری و متخصص کیفری بیش از صد ها پرونده کیفری را به سرانجام رسانده است. شما می توانید با خاطری آسوده در این مجموعه حقوقی حضور یافته و در محیط آمن و صمیمی مشکل حقوقی و کیفری خود را مطرح کنید.  بهترین و مناسب ترین دفاع را از سوی بهترین وکلای این مجموعه را انتظار داشته باشید.

بهره هوشی بسیار بالا (کشف جرم در پرونده های کیفری خصوصاً با موضوعات اقتصادی و مالی که عموماً توسط مجرمان یقه سفید ارتکاب می یابد علاوه بر دانش و تجربه،

  1. مستلزم بهره مندی از بهره هوشی بالا است).
  2. آشنایی با مباحث پلیس علمی.
  3. دانش و تخصص در زمینه کشف جرم و جرم شناسی.
  4. دانش مالی و حقوق اقتصادی (در پرونده های جرایم مالی و اقتصادی مانند پولشویی و کلاهبرداری).
  5. آشنایی کافی با حقوق ثبت( در پرونده های با موضوعات ملکی و زمین خواری).
  6. تسلط بر جرایم رایانه ای و فضای سایبری.

مطلب مرتبط: وکیل پولشویی در کرج

ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری در کرج بیشتر از مواردی است که برشمردیم. با نگاه با نکات کلیدی فوق، می‌توانید بهترین وکیل کیفری در کرج را جستجو و شناسایی نموده و بدون دغدغه‌ی خاطر پرونده خود را به او  بسپارید.

اجازه دسترسی وکیل به پرونده قبل از مراجعه متهم و تفهیم اتهام

گاهی مقامات محترم دادسرا از پذیرش لایحه دفاعیه وکیل قبل از مراجعه متهم و تفهیم اتهام و اجازه دسترسی وکیل به پرونده خودداری می کنند. در این خصوص نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه به شماره 7/1401/1165 مورخ 1401/11/02 شماره پرونده 1401-168-1165ک  ارشاد نموده و اشعار میدارد معرفی وکیل و اجازه دسترسی وکیل به پرونده و قبول لایحه دفاعیه وی با مانع قانونی مواجه نیست.

استعلام:

مستند به ماده 190 قانون آیین دادرسی کیفری، متهم می تواند در مرحله تحقیقات مقدماتی یک نفر وکیل دادگستری همراه خود داشته باشد. آیا در صورتی که متهم در شعبه تحقیق حاضر نشده باشد و به وی تفهیم اتهام نشده است، وی می تواند به شعبه وکیل معرفی نماید؟ آیا شعبه تحقیق با تکلیف پذیرش این وکالت و نهایت پذیرش لایحه دفاعیه وکیل متهم مواجه است؟

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه:

با توجه به مواد مختلف قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 و ماده واحده قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی مصوب 1383/2/15، تصریح ماده 190 قانون پیش گفته به این که متهم در مرحله تحقیقات مقدماتی می تواند یک نفر وکیل دادگستری همراه داشته باشد، ناظر به حق تعیین وکیل نبوده و دلالت بر این ندارد که قبل از حضور متهم، اعلام وکالت وکیل و پذیرش لایحه دفاعیه وی ممنوع است. بدیهی است در صورتی که بازپرس مطالعه پرونده را با ضرورت کشف حقیقت منافی بداند یا جرم از جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور باشد، مطابق ماده 191 قانون مذکور اقدام می کند.

دپارتمان دعاوی کیفری دفتر وکالت میرشاه

4.8/5 - (14 امتیاز)

‫4 دیدگاه ها

    1. ممنون از حسن و توجه که به مطالب این سایت دارید امیدوارم مفید بوده باشد.تمام سعی ما تولید و انتشار محتوایی است که در زمینه مشکلات حقوقی راهگشا باشد

  1. باسلام و احترام جناب میرشاه عزیز، یک سوال داشتم و خواستم در اینجا مطرح کنم، ممنون میشم اگر براتون مقدوره پاسخ بدید!

    به نظر شما لازم است شکایت در فرم چاپی مطرح گردد یا اینکه در یک برگه عادی نیز قابل طرح و ارائه می باشد؟

    باتشکر

    1. سلام و احترام آقای بیرامی عزیز.

      با توجه به اینکه قانونگذار در ماده 69 قانون آیین دادرسی کیفری مقرر داشته است که (دادستان مکلف است در هر زمان شکایت کتبی و شفاهی را قبول کند شکایات شفاهی در حضور مجلس قید و توسط شاکی امضا یا انگشت نگاری می شود…) بدیهی است که شکایت نیازی به ارائه در برگه چاپی خاصی ندارد، زیرا این ماده دادستان را مکلف به پذیرش شکایت شفاهی می کند. برخلاف موارد قانونی موضوع ماده 48 قانون آیین دادرسی مدنی (برای شروع رسیدگی در دادگاه ارائه درخواست الزامی است) در صورت عدم رعایت مواد فوق، درخواست لغو می شود.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️