وکیل

معرفی بهترین وکیل اعمال ماده 477 در کرج ⚖️ سال 1403

اگر با چالش بزرگ رای قطعی مواجه شده اید و در جستجوی وکیل اعمال ماده 477 در کرج هستید مطالعه این صفحه به شما کمک می کند تا اولاً ظرفیت ها و محدویت های اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری را بشناسید. ثانیاً راهنمای مناسبی برای یافتن وکیل متخصص اعمال ماده 477 است. با ما همراه شوید.

بهترین وکیل اعمال ماده 477 در کرجیکی از طرق استثنایی و فوق العاده شکایت از آرای قطعی مراجع قضایی در خواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری است. در صورتی که رئیس قوه قضاییه رای قطعی صادره از هر یک از مراجع قضایی را خلاف شرع بین تشخیص دهد با تجویز اعاده دادرسی پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال می کند تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضاییه برای این انر تخصیص میابد رسیدگی و رای قطعی صادر نماید. شعب خاص مذکور مبنیاً برخلاف شرع بین اعلام شده، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به عمل می آورند و رای مقتضی صادر می نمایند.

اعمال ماده477؛ مراجع قضایی

منظور از آرای قطعی مراجع قضایی در ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری چیست؟

مراد از آرای قطعی مراجع قضایی اعم از حقوقی و کیفری شامل احکام و قرار های دیوان عالی کشور،سازمان قضایی نیروهای مسلح،دادگاه های تجدیدنظرو بدوی،دادسرا ها و شورای حل اختلاف می باشد.

اعمال ماده477؛ خلاف شرع بین

منظور مقنن از خلاف شرع بین مذکور در ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری چیست؟ مراد قانونگذار از خلاف شرع بین مذکور در ماده 477 و تبصره 3 این ماده از قانون آیین دادرسی کیفری مغایرت رای با مسلمات فقهی است.

وکیل پایه یک دادگستری سید احمد میرشاه و تیم همکاران با تسلط کامل بر مبانی و مسلمات فقهی و حقوقی به عنوان وکیل اعمال ماده477 در کرج شناخته شده اند. وکیل میرشاه با همکاری تیمی از وکلای مجرب و مسلط به موازین فقهی ضمن مطالعه و بررسی پرونده و دادنامه های صادره از محاکم قضایی موارد مغایرت با شرع بین را استخراج نموده و با اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری از طریق اختیارات قانونی ریاست محترم قوه قضائیه نسبت به تجویز اعاده دادرسی و نقض آرای خلاف شرع بین اقدام می نماید. جهت تعیین وقت ملاقات با وکیل میرشاه با شماره تلفن 09306091148 تماس حاصل فرمایید.

جهت مشاهده رزومه وکیل سید احمد میرشاه محمد کلیک فرمایید

اعمال ماده477؛ توقف اجرای رای

آیا با تجویز اعاده دادرسی مبتنی بر اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری نسبت به رای قطعی حقوقی، اجرای رای متوقف می شود؟
وکیل اعمال ماده 477 در کرج؛ هرگاه رای دیوان عالی کشور مبنی بر تجویز اعاده دادرسی پذیرفته شده باشد اجرای حکم تا صدور حکم مجدد به تعویق می افتد و در خصوص آرای کیفری چنانچه از متهم تامین اخذ نشده و یا تامین منقضی شده باشد یا متناسب نباشد دادگاهی که پس از تجویز اعاده دادرسی به موضوع رسیدگی می کند تامین لازم را اخذ می کند.

اعمال ماده 477؛ توقف اجرای رای کیفری

آیا به صرف درحواست اعمال ماده 477 اجرای رای کیفری متوقف می شود؟ در صورتی که مجازات مندرج در حکم، از نوع مجازات سالب حیات یا سایر مجازات های بدنی یا قلع و قمع باشد، شعبه دیوان عالی کشور با وصول تقاضای اعاده دادرسی قبل از اتخاذ تصمیم درباره ی تقاضا، دستور توقف اجرای حکم را میدهد.

اعمال ماده 477؛ خلاف قانون بودن رای

سوالی که پیش می آید این است که آیا اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری قابل تسری به خلاف قانون بودن رای را دارد؟
وکبل اعمال ماده 477 در کرج؛ در این خصوص نظرات متعددی ابراز شده است.اکثریت بر این عقیده اند که خلاف شرع بین مندرج در ماده 477فقابل تسری به خلاف قانون نیست و مقصود از شرع بین،مسلمات فقهی است.
گروهی دیگر از حقوقدانان بر این عقیده اند که با لحاظ ماده 293 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392 مقررات ماده 477 قانون یاد شده در موارد نقض قانون نیز قابلیت اعمال دارد ولکن تشخیص اینکه نقض قانون خلاف شرع بین نیز می باشد بر عهده ی رئیس قوه قضاییه است.

اعمال ماده 477؛خلاف بین شرع آرای داوری

اعمال ماده 477

آیا در مورد آرای داوری که در موارد ماده 477 تصریحی نسبت به آن نشده است رای داوری خلاف شرع بین باشد،امکان اعمال ماده 477 وجود دارد؟
مطابق منطوق ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری رای قطعی صادره از مراجع قضایی که خلاف شرع بین باشد قابلیت تجویز اعاده دادرسی از طریق ریاست قوه قضاییه را داشته و رای داوری متصرف از مفهوم رای قطعی مراجع قضایی است.با توجه به خلاف اصل بودن اعاده دادرسی و اصل قطعیت آرا در موارد استثنایی بایستی به قدر متیقن آن یعنی موارد موارد حصری استناد نمودکه آراء داوری مشمول مصادیق حصری در قانون نمی باشد
مهلت اعمال شیوه های عادی اعتراض آرا مدت زمان مشخص در قانون پیش بینی شده است ایکن برای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری فرجه یا مهلت خاصی در قانون پیش بینی نشده است.

نحوه ثبت درخواست و اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری

رئیس کل دادگستری استان پس از وصول گزارش حداکثر ظرف دو ماه پس از اخذ نظریه مشورتی حداقل دو نفر از قضات مجرب و با سابقه، در صورت تشخیص خلاف شرع بین بودن، نظر خود را به صورت مستند و مستدل و با ذکر کلاسه پرونده، شماره دادنامه، دادگاه و نام قضات صادر کننده رای و مشخصات طرفین پرونده به ضمیمه رای قطعی به دفتر رئیس قوه قضائیه اعلام می نماید و در صورت عدم تشخیص خلاف شرع بین، مراتب را طی شرحی مکتوب و در پرونده نظارتی بایگانی می نماید.

وکیل اعمال ماده 477 در کرج؛ تنظیم لایحه درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری

همانگونه که از نظر گذشت اعمال ماده 477 تنها در موارد خلاف شرع بین امکان پذیر است بنابراین به لوایحی که متقاضیان صرفاً مستند به مواد قانونی و بدون استناد به بینات شرعی و مسلمات فقهی تنظیم می کنند ترتیب اثر داده نمی شود. یکی از تخصص های وکیل اعمال ماده 477 در کرج تنظیم لوایج مستند و مستدل مبتنی بر قواعد و مسلمات فقهی است.
در تنطیم لایحه تقدیمی بهتر است خلاصه ای از پرونده و پیشینه دعوی شرح داده شود و دادنامه بدوی و تجدیدنظر هر دو ضمیمه گردند. ضروری است بینات شرعی و مسلمات فقهی که برخلاف انها حکم شده است مستند درخواست قرار گیرند.

وکیل اعمال ماده 477 در کرج؛ احتمال قبولی اعمال ماده 477

اعاده دادرسی از طریق اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری یک طریق فوق العاده و استثنایی شکایت از آرای قطعی شده است. اصل بر صحت آرای صادره از محاکم و انطباق آن با موازین فقهی و شرع بین است. قضات عموماً با مسلمات فقهی آشنایی کافی دارند و کمتر احتمال داده می شود که در تشخیص خلاف شرع بین دچار خطا و اشتباه شوند. با این وجود کم نیستند آرای که با اعمال ماده 477 توسط وکلای مبرز و متخصص مسلط به موازین فقهی از طریق ریاست محترم قوه قضائیه خلاف بین شرع تشخیص داده شده و نقض شده اند.

در هر حال اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری مانند تجدید نظرخواهی و اعادع دادرسی معموملی نیست و احتمال پذیرش آن تنها با استخراج و بین مشروح سرع بین و خلاف مسلمات فقهی می تواند افزایش یابد. به درخواست هایی که تنها به موارد خلاف قانون و یا عدم تشریفات و اصول دادرسی اکتفا نموده اند ترتیب اثر داده نمی شود. قطعاً و بدون هیچ تردیدی باید گفت یک فرد غیر حقوقدان یا حتی حقوقدانی که مسلط بر قواعد و مسلمات فقهی نیست نمی تواند موارد خلاف بین شرع را از آرایی که توسط قضات مسلط بر این قواعد صادر شده است استخراج نمایند. اعمال ماده 477 یک چالش بزرگ است و به عنوان آخرین امکان نقض آرای قطعی شده در قانون پیش بینی شده است بنابراین ضرورت استفاده از تجربیات وکیل اعمال ماده 477 در کرج بیش از هر بخش از فرآیند دادرسی مشاهد می شود.

تهیه و تنظیم: دفتر وکالت میرشاه

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با وکیل⚖️